Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mitt Norton antivirusprogram er utdatert, og jeg skal oppgradere. Da får jeg en melding om at jeg mangelr riktig "Live update" program. Hvordan laster jeg ned dette? Er der "farlig2 å bruke maskinen nå?

hjelp, anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mitt Norton antivirusprogram er utdatert, og jeg skal oppgradere. Da får jeg en melding om at jeg mangelr riktig "Live update" program. Hvordan laster jeg ned dette? Er der "farlig2 å bruke maskinen nå?

hjelp, anyone?

Gå inn på siden til Symantec. Du finner masse nedlastinger og feilfix der.

Der kan du enten kjøpe program på cd, eller laste ned nytt fra nettet.

Hvis ikke LiveUpdaten din virker, så kan det by på problemer omsider, fordi at du ikke får oppdateringer på de nyeste virusene som invaderer maskina di. Så da kan du få en ubehagelig opplevelse.

Du finner link til symantecstore i programmet ditt

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis ikke LiveUpdaten din virker, så kan det by på problemer omsider, fordi at du ikke får oppdateringer på de nyeste virusene som invaderer maskina di. Så da kan du få en ubehagelig opplevelse.

Du finner link til symantecstore i programmet ditt

"virusene som invaderer maskina di" - det er bare tull, jeg kan fint kjøre ei maskin i månedsvis uten antivirusprogrammer av noe slag, og allikevel ikke få maskina "invadert med virus"..

Det er som regel alltid en bruker som har gjordt "noe" når man har fått virus/spyware på maskina si, enten lastet ned som ett tillegg til ett annet program (virus, eller disse kjekke toolbarene som ingen gidder å ta vekk krysset for), vedlegg i epost, eller at man takker ja til en "helt ufarlig fil noen har sendt deg over msn". Ok, man kan også få det via "drive by downloads" - men da må man som regel takke ja til ettellerannet tillegg til nettleser sin.

Maskina di blir ikke invadert uten videre !

Hvis du i tillegg setter all lit til antivirus/antispyware programmer for å holde maskina rein vitner om feil prioritering, disse tiltakene skal komme i tillegg til at man bruker huet littegrann. Man løser ikke uansvarlig nettbruk med mer programvare, men man kan komme langt med mer kunnskap !

..og, det sier seg nesten selv, oppdater, oppdater, oppdater, se etter at Windows update er satt til automatiske oppdateringer, og ta gjerne en tur innom der på egen hånd, gjerne en gang i uka.

Skrevet

Jo, det kan den faktisk bli. Er ikke mange dagene siden jeg var innom en nettside og plukka opp et virus.

Ikke lasta jeg ned noe, ikke fikk jeg forespørsel om å klikke på noe heller.

Dessuten kan du fint få virus på maskina di ved at noen i kontaktlisten din har fått tak i noe "dritt" som sprer seg videre. Så en burde ha antivirusprogram på maskinen åkken som.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...