prinsessa Skrevet 20. mai 2007 #21 Skrevet 20. mai 2007 Jeg skjønner deg godt. Jeg syns det er sikkelig frekt og ikke svare innen svarfristen. Når jeg blir invitert svarer jeg som regel med en gang, eller i løpet av noen få dager hvis jeg må ordne barnevakt o.l. Og det gjelder ikke bare bryllupsinvitasjoner, jeg er dritt lei folk som ikke svarer til bursdager, grillfester osv.
Snippa Skrevet 20. mai 2007 #22 Skrevet 20. mai 2007 Jeg GJØR det jeg. Såfremt jeg vet om jeg kan, så svarer jeg med en gang. Hvorfor utsette det? Kan jeg, så kan jeg. Kan jeg ikke, så kan jeg ikke. Vet jeg ikke, så sjekker jeg, også svarer jeg. For ellers glemmer jeg det ja. (dvs, når jeg glemmer, så blir det svar sånn en av de siste dagene før fristen, jeg har vel aldri latt være å svare, så vidt jeg vet) Er ikke så lett å svare med en gang hvis man f.eks må vente til man vet om man har barnevakt eller ikke Jeg har 4 barn, og selv om jeg vil svare JA med en gang jeg har blitt invitert noe sted, er det litt av et puslespill å få logistikken i orden! Vi har også mange som ikke har svart, og mange som ikke har bekreftet at de har fått innbydelsen. Vi må nok sende ut like mange sms'er når fristen går ut som det du skisserer opp. Litt irriterende er det jo, men det er nok bare forglemmelser.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2007 #23 Skrevet 20. mai 2007 Jeg svarer som regel så fort jeg kan.. Du kan jo bare purre? Syns forresten du hadde veldig lang svarfrist.. Kan hende det er derfor at mange har glemt det.
Malama Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #24 Skrevet 21. mai 2007 (endret) Er ikke så lett å svare med en gang hvis man f.eks må vente til man vet om man har barnevakt eller ikke Jeg har 4 barn, og selv om jeg vil svare JA med en gang jeg har blitt invitert noe sted, er det litt av et puslespill å få logistikken i orden! Vi har også mange som ikke har svart, og mange som ikke har bekreftet at de har fått innbydelsen. Vi må nok sende ut like mange sms'er når fristen går ut som det du skisserer opp. Litt irriterende er det jo, men det er nok bare forglemmelser. Det er nok noe med barnevakt for noen av dem ja. Jeg skjønner at man ikke kan svare med en gang om man trenger barnevakt, innen svarfristen burde de klare å finne ut av det? Dessuten er det bare et utvalg av dem som har barnevaktproblemer, mange av de som ikke hadde svart har ikke barn, eller er invitert med barn. Vi har purret på de fleste nå, og er nede i 21 som ikke har svart, hvorav 3 er besteforeldre som vi regner med kommer da. Vi er lovet svar fra 7 i morgen (et svar, men 7 navn på gjestelista) og jeg vet at to andre i alle fall har skaffet seg en plass å bo, så da håper jeg de etterhvert bekrefter for meg at de kommer også... De fleste av de som ikke hadde svart har dog svart nei. Vet ikke om det kommer av at de utsatte å svare i håp om å få det til, eller om de utsatte å svare fordi de ikke kunne... En hadde bestilt ferie til den uka før han fikk innbydelsen... så han har visst siden påske at han ikke kunne... En har termin ei uke bryllupet, og er langveistilreisende, så vi forventet ikke at de kom, men... og ja, ei har 4 barn som hun ikke fikk barnevakt til, det er greit nok det. Andre er enslige, og "får det ikke til", likevel, men sa altså ikke fra før de ble purret. Men, nå er vi nede i en kontollerbar mengde ubesvarte, og jeg tror at av de 115 inviterte ender vi opp med ca 75 gjester, pluss et par babyer da. Ikke så folksomt som vi hadde trodd (vi talte over lista over hvem vi trodde ville komme, og antok ca 90-100, men det var en del av de vi antok som "ganske sikre" som ikke kommer, i tillegg til at litt flere enn ventet av de "usikre" ikke kommer. Jaja, vi kan ikke gjøre noe med at det ikke passer for alle. Vi inviterer, så avgjør de selv om de kommer. Også lager vi en så koselig bryllupsfest som vi klarer, for de som kommer Til deg som mente vi hadde for lang svarfrist: Vi leverte/sendte dem til påske, dvs vi kan ikke garantere at alle kom frem i posten før etter påske, og med svarfrist i midten av mai er jo det bare en drøy måned, såpass lang frist syntes vi at vi måtte gi dem. Det er jo ingen grunn til å GLEMME å svare fordi om fristen er om en måned, det er lov å svare før... Endret 21. mai 2007 av Malama
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2007 #25 Skrevet 21. mai 2007 Jeg synes svarfristen virker normal, jeg - alle bryllupsinvitasjonene jeg har fått har hatt svarfrist på minst en måned, ofte mer. I tillegg har gjerne brudeparet varslet fra tidligere om hvilken dato bryllupet står, slik at man kan prøve å sette av dagen. Vi har aldri pleid å bekrefte at vi har fått invitasjonen, men har (til nå, i hvert fall) alltid svart innen tidsfristen; det bør være en selvfølge, egentlig. Man bør i hvert fall svare når man VET om man kommer eller ikke. Men jeg vet også at det kan være lett å utsette å svare til siste liten, og plutselig har tida gått ut... Da er det i hvert fall ikke frekt å sende en purring. Jeg hadde ikke reagert på å få sms eller telefon rett etter at fristen gikk ut - det hadde jeg tolket som et tegn på at brudeparet faktisk måtte bestille mat o.l innen kort tid og derfor trengte svar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå