Gjest Mayamor Skrevet 5. november 2007 #221 Del Skrevet 5. november 2007 Tenk at det er snart 1 år siden du ble mamma, Epona. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epona Skrevet 5. november 2007 Forfatter #222 Del Skrevet 5. november 2007 Shatika: Dagen igår var ikke noe særlig den heller, men takk for gode ønsker Fjellrypa: Var ikke noe særlig, nei. Jeg er glad for at Gullet ikke var større og visst hva bursdagsbesøk var - det hadde vært fryktelig trist... Dritkjipt når ingen kom allikevel... Pi@: tilbake til Trollmoren! Mayamor: Ja tenk!!! Et år går så fort!! Husker denne dagen for et år siden. det var søndag og snø, og om kvelden gikk sambo og jeg tur i dyp snø i lysløpen oppi her. Husker jeg fikk skikkelig vonde kynnere undervegs, sånn at jeg ikke klarte å gå mens de stod på. Og om natten var ting i emning og tidlig om morgenen dagen etter (den 6.) var riene igang og slimproppen gikk!! Og nå, ett år senere har jeg lille vidunderet mitt i barnehagen, og han har småttisvenner der som ikke jeg kjenner - så rart!! Kaldt ute, verden er dekket av rimfrost. Ser ikke ut som solen har tenkt å titte frem idag. Grått og stille, og skyer som ser ut til å true med snø. Har levert Gullet mitt i barnehagen, fått handlet, satt på en vaskemaskin, og nå skal jeg sette meg til og jobbe med pensumet mitt. Tenkte å bake boller i morgen som Gullet skal ha med i banrnehagen på bursdagen sin. Hvis jeg i det hele tatt skal sende ham dit da, ikke bestemt meg helt.. Men bursdagsbarnet pleier å ha med noe, men i hans tilfelle må jeg jo sende med noe som han også kan spise - da får det bli noen boller som ikke er så søte. Kanskje med litt kanel i svingene. Men nå får jeg lese litt så ikke dagen går fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epona Skrevet 5. november 2007 Forfatter #223 Del Skrevet 5. november 2007 Vært flink idag! Bakt boller til barnehagen (mmmm, lukter sååå godt her nå) - ble boller med kanel i svingene Vasket og hengt opp tre maskiner med klær Tatt ned og lagt på plass klær Lest ferdig kapitlet jeg holdt på med Ryddet og vasket på kjøkkenbenken, nå skinner vasken Handlet Hvilt meg mens bollene etterhevet - sovnet... :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 5. november 2007 #224 Del Skrevet 5. november 2007 HVordan får du "kanel i svingene"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epona Skrevet 5. november 2007 Forfatter #225 Del Skrevet 5. november 2007 Har du ikke hørt om boller med kanel i svingene, Toblerone, skillingsboller altså? Det heter vel kanelboller her Kjevler ut en avlang firkant, drysser på kanel (og sukekr, men det droppet jeg siden det er til småtasser), ruller til en pølse og skjærer av skiver - vips så har du boller med kanel i svingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 5. november 2007 #226 Del Skrevet 5. november 2007 Da skjønner jeg, men det er jo ikke boller, der er jo kanelsnurrer Åh, nå fikk jeg lyst til å bake det selv altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 5. november 2007 #227 Del Skrevet 5. november 2007 Så flink du har vært i dag Fikk lyst på kanelsnurrer jeg også nå ja Blir stas for gullet det å ha med kaker i barnehagen. Husker fra jeg jobbet i barnehage hvor koselig det er når barna hadde bursdag og vi feiret dem med krone, bursdagssang og kake eller is.. Koselig det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epona Skrevet 6. november 2007 Forfatter #228 Del Skrevet 6. november 2007 Toblerone: Klart det er boller!! Hva skulle det ellers være? Shatika: Fikk gjort litt igår ja! Og var temmelig trøtt om kvelden gitt... For et år siden, akkurat nå, hadde jeg rier! Har mimret sånn i morges og formiddag, og blir så lett rørt. Har skrevet meldinger fram og tilbake med min kjære, og får tårer i øynene av å tenke tilbake. Fødeslen var virkelig noe stort, og i åpningsfasen, som jeg holdt på med for nøyaktig et år siden, så var alt bare utrolig spennende. Det var det hele veien altså, men i starten var det sånn "wow, er det virkelig nå det skjer!!". Og i dag, ett år sneere, har jeg vært til foreldresamtale i barnehagen , det er nesten helt uvirkelig Fikk vite igår at Gullet hadde gått 5 skritt i barnehagen på fredag (hvorfor sa de ikke det på fredag????!!? Arrrg!), men det forundrer meg litt. Han slipper seg jo, og står helt stødig og klapper hender eller danser, men hjemme har han bare såvidt beveget en fot frem og så må han sette seg på rompen, det gjorde han første gang på lørdag. Men de påstod altså at han hadde gått 5 skritt på fredag.. Primærkontakten hans er litt skeptisk også, men vi får bare tro på det. Husker da han rullet for første gnag, så tok det litt tid før han gjorde det igjen. Så han kan godt ha fått til å gå litt, og så har han bare ikke hatt samme form og fart og balanse senere. Uansett er det like før han går alene. Store flinke gutten min!!! Nå skal jeg ha meg lusj og lese pensum. Og så har jeg kjøpt som jeg skal kose meg med. Veldig godt humør idag - har verdens beste sambo, og verdens aller beste lille gutt, og føler at så lenge vi tre holder sammen så kan resten av verden mene og si og gjøre hva pokker de vil, for det betyr ingenting. Når det er sagt er jeg også veldig glad for de vennene jeg har, som er der når jeg trenger dem, og som støtter og hjelper når de kan, og for familien som støtter og gjør så godt de kan selv om de er laaaangt borte. Føler meg heldig og takknemlig idag, og optimistisk for framtiden. Og det passer bra når jeg har en eksamen å lese til.. Tre uker igjen til eksamen idag, og MYYYYE jobb å gjøre fremover. Så hvorfor sitter jeg her..? *logge av* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epona Skrevet 7. november 2007 Forfatter #229 Del Skrevet 7. november 2007 Idag er mitt lille Gull 1 år!!! :banantroll: :juhu: Tenk at det er et helt år siden jeg var på fødestuen og jobbet så hardt for at han skulle bli født!! Kl 11.48 kom han endelig til verden. Og siden da har livet vært så mye rikere!! Jeg er så heldig som har min gode, lille sønn! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 7. november 2007 #230 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN I DAG Endret 7. november 2007 av ny dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 7. november 2007 #231 Del Skrevet 7. november 2007 Gratulerer så mye med dagen til gullet i dag, og gratulerer til deg som har vært mamma i ett år i dag :blåse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. november 2007 #232 Del Skrevet 7. november 2007 Gratulerer med dagen til både mor og Gull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 7. november 2007 #233 Del Skrevet 7. november 2007 Gratulerer så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 7. november 2007 #234 Del Skrevet 7. november 2007 Gratuerer så masse. Husker denne tiden i fjor. Vi ventet på livstegn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 7. november 2007 #235 Del Skrevet 7. november 2007 Utorlig at et år allerede er gått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 7. november 2007 #236 Del Skrevet 7. november 2007 Gratulerer så masse med dagen til lille storsjarmøren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 7. november 2007 #237 Del Skrevet 7. november 2007 til sjarmøren! Håper alt står bra til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epona Skrevet 8. november 2007 Forfatter #238 Del Skrevet 8. november 2007 Tusen takk for gratulasjoner til både meg og Gullet!! Good klem til dere alle sammen!! Kjempekoselig å finne så mange hilsener i dagboken! Måtte hente ham i barnehagen på formiddagen igår, for han hadde feber og var tufs. Hadde ikke fått feiret bursdagen sin enda, men fikk med sseg flott bursdagskrone og jeg tok med bolle hjem til ham så han fikk smake sin egen bursdagskosemat. Hjemme spiste vi litt, og han fikk krone på (men tok den mest av seg og syntes det var morsomst), og så fikk han bolle etterpå og DET var godt det Han hadde litt svingende feber, og litt svingende form hele dagen. Når pappaen kom hjem, åpnet vi pakker og laget til middag. På ettermiddagen fikk Gullet frostanfall og tempen steg, og han ble mer og mer tufs. Og etter han hadde lagt seg for natten våknet han også med frostanfall, og om natten kastet han opp. Så her er det omgangssyke ja.. Skiftet på sengen hans to ganger i natt, og nå i morges ble jeg badet i oppkast da han plutselig kastet opp mens jeg hadde ham på armen.. Ikke noe særlig.. Nå sover han stakkar, og mor fikk endelig laget seg litt frokost... Idag er det snø i luften! Får nesten litt julestemning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 8. november 2007 #239 Del Skrevet 8. november 2007 God bedring til Gullet, og krysser fingra for at du selv slipper unna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 8. november 2007 #240 Del Skrevet 8. november 2007 Huff stakkars Gullet som ble sjuk fra sin egen bursdagsfeiring i barnehagen . Kanskje godt han ikke helt skjønner hva som skjer på en bursdag ennå , sikkert værre om det samme skjer til neste år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå