Gå til innhold

Min dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fridager er virklig gull verdt!! :)

Idag har jeg hatt fri. Endelig har jeg kunnet nyte en ekte fridag uten å tenke på eksamen eller andre ting, og jeg har hatt Gullet hjemme fra barnehagen så vi kunne ha en fin dag sammen. :) Var solskinn og snø idag, og vi dro til sentrum, hvor jeg hadde en del ærend som jeg endelig fikk gjort. Gullet sovnet i bilen, og sov seg gjennom nesten hele ærendrunden min. Fikk helt babyfølelse der jeg trillet ham sovende i vognen. Store babyen på et år som kan gå :fnise:

Etter han våknet igjen så vi på dyr i dyrebutikken, og julelys og nisser og pynt, og han koste seg veldig. Særlig dyrebutikken er stas. :):fisk: Så dro vi hjem etter alt var unnagjort, og spiste litt før vi kledde på oss igjen og kravlet rundt i snøen ute. På lørdag laget vi (jeg...) snømann :kalle: , og i går smeltet den veldig så den ble skikkelig skakk, men idag var den fastfrosset igjen i sin skakke stilling. I dag moret Gullet seg med å skubbe hodet av den.. :fnise: Jeg satte det på og han dyttet det av så det trillet avgårde, vi gjorde det om igjne og om igjen, og han lo og lo. :legrine:

Ellers har vi gjort alt mulig som han synes er gøy, og jeg har ikke vært stresset og tenkt at jeg burde gjøre andre ting. Har vært masse ute, og fått dagslys, stt solen, og fått frisk luft. Det har virkelig gjort godt!

Nå er det kveld, Gullet er lagt, men krevler litt rundt oppi sengen sin. Vi har besøk hjemmefra, og skal visst se en film snart. Tidlig kveld på meg kjenner jeg, for jeg er veldig trøtt. :søvn:

En deilig dag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes ut som en virkelig deilig dag! :)

Gleder meg til å få noen sånne rundt jul!

Skrevet

Det hørtes ut som en herlig dag dere hadde i går :klemmer:

Skrevet

Susan Sto Helit og Shatika: :klem: Ja, det var en deilig dag i går, men det var litt stress før vi kom oss ut, for jeg var litt treg på avtrekkeren. Så det endte med sulten gutt som måtte spise matpakken før vi gikk ut, som jeg hadde smurt for at vi skulle kose oss litt ute på tur. :fnise:

Idag har dagen IKKE vært så deilig. Slitsom dag med guffen hodepine på jobb. Men som alltid så utrolig herlig å hente Gullet i barnehagen, det er liksom da dagen begynner :) Han blir alltid så glad når jeg kommer, og på mammas fang begynner han å vinke til de andre, ha det nå skal jeg hjem, liksom :ler: Er skikkelig sliten idag. Kjente det godt da jeg tok Gullet opp av badekaret, jeg kunne sovnet på flekken tror jeg.. Nå sover han søtt, og jeg netter litt.

Er ikke helt i slag idag, trøtt og sliten og kjenner muskelverken min ekstra godt. Har spenningshodepine pga det, og nummenhet i fingrene innimellom. Så ille muskelspenninger har jeg... :sjenert: I tillegg har jeg fått mensen idag, men den plager ikke så veldig lengre egentlg. Etter fødslen er nesten alle menssmerter borte, det er virklig en forbedring. Har fått mild symfyseløsning i stedet :fnise: Bare min egen diagnose altså, men det er nok det det er.

Skrevet (endret)

Er så koselig å lese i boken din, å vite at om ikke lenge skal jeg hilse på deg igjen ;)

Har akkurat samme erfaringen når det gjelder mens etter fødsel som du har, mye av smertene er borte, men litt smerter i bekkenet i stedet!

Misunner dere litt som har snø!! Her er det 8+, regn og vind i dag.. Ikke mye julestemning av det :roll:

Gleder meg til julefeiring på indre østlandet med masse snø å base i... eller kanskje jeg heller skal se på jørgen og torstein base ;)

Det høres forresten ut som om du burde ha en fast date med endten fysioterapaut eller naprapat(bare så kjipt av naprapater ikke er godkjent for støtte av folketrygden... koster jo det hvite ut av øynene på deg :sur: ) Torstein har slitt mye med muskelspenninger og har hatt utrolig hjelp av naprapat, som har gitt varig bedring etter 8 behandlinger! Han har tidligere prøvd fysioterapi over lengre tid, som hjelper der og da , men som ikke varer.

Sånn det var vel kanskje dagens reklame :sjenert:

Endret av bizzy
Skrevet

Bizzy: Takk for hilsen! Gleder meg veldig til vi sees igjen!! :hoppe:

Fysioterapeut ja.. Skulle gjerne hatt en fast date med en sånn. Men jeg har verken tid eller råd, helt tragisk men sant. Så da får vondter være vondter inntil videre.. Holder det sånn noenlunde i orden med tøying, ulike øvelser (lært av fysioterapeut fra tidligere) og "selvmassasje", av nakke/skuldre men det er bare brannslukking.

Trøtt i kveld, sovnet da jeg la Gullet. Det er det lenge siden jeg har gjort.. Pleier å sitte litt inne på rommet til jeg vet han har funnet roen, idag la jeg meg på sengen og sovnet likesågodt selv :fnis:

Idag har jeg holdt en bitteliten tass! :hjerter: En kollega hadde tvillingene med på besøk, de er 9 uker gamle og bittesmå! De var små da de ble født, og nå 9 uker gamle var den lengste 53 cm - altså 2 cm mindre enn Gullet var da han ble født :fnise: Ble jo ikke så reint lite babysyk av å se de små nurkene. Min første reaksjon da jeg så dem var å bli rørt til tårer - måtte tørke tårer da jeg gratulerte mammaen og pratet med henne (er så plagsomt å være så lettrørt...). Holdt den ene av dem, lett som en fjær og så liten og fin, og med de herlige babyhendene som åpnet og lukket seg. Kan ikke forstå at Gullet har vært en sånn liten baby! Nøyaktig så liten har han jo heller aldri vært utenfor kroppen min, men i alder og atferd liksom. Såååå herlig!! Verpesyk igjen gitt! :fnise: Men det er er jo ikke noe nytt... :sjenert:

Min egen gullgutt hadde med seg kalender-pepperkake fra barnehagen idag. Fint hjerte med tallet 6 på og nonstop som pynt, og rød sløyfe. Har hengt det i vinduet på kjøkkenet. :) Han er ellers i toppform for tiden, og har så mye bedre pust ognesten ingen hoste etter han begynte med astmamedisin nylig. Han hoster ikke om natten lengre, og sover så mye bedre. Og det gjør vi også (fin bivirkning, hehe).

Blir tidlig kveld på denne jenten idag.. :sove:

Skrevet

Koselig med små babyer ja. Men synes egentlig det er mer og mer gøy nå som Martin vokser til og vi kan være mer aktive sammen. Men jeg skal jo ikke si noe egentlig, jeg som er litt i babymodus allerede. :sjenert:

Skrevet

Hei, hei!

Var veldig koselig å endelig treffes igjen for ikke alt for lenge siden!

Skrevet (endret)

Prada: Disse to nurkene var i hvertfall helt herlige! Jeg er egentlig ikke noe "baby-menneske", i den forstand at jeg aldri har dikke-dikket eller hengt over andre sine babyer, aldri blitt tiltrukket babyer som om de var magnetiske - tvert i mot har jeg alltid være tilbakeholden i forhold til sånne småttiser og bare vært sånn høflig interessert. Og ikke har jeg barnetekke heller. :sjenert: Det er kun nevøene mine og ungene til vennene våre som jeg har "turd" å bli kjent med, og kost meg med. Men etter jeg fikk Gullet, og særlig etter hvert som han har blitt større, så har jeg blitt litt opptatt av små babyer. Når jeg ser på dem, kommer jeg på ting fra babytiden med Gullet som jeg allerede nesten har glemt. Og etter hvert som tiden har gått, har jeg i tillegg blitt verpesyk og gleder meg så utrolig til neste graviditet og neste baby (hvis vi er så heldige å få oppleve det igjen) og vi skal jo etter hvert prøve oss på søsken til Gullet, men ikke riktig enda. Men dette betyr ikke at jeg ikke nyter mitt elskede Gull! Jeg synes det er vidunderlig nå når han kan gå og vi kan leke sammen og ture rundt og tulle og tøyse. Og det slår meg innimellom hvor fantastisk heldig jeg er som er blitt mamma til en sånn flott gutt, jeg kan bli så dypt takknemmmlig av og til at tårene kommer når jeg ser på ham eller tenker på ham.

Fjellrypa: Takk i lige måde! Vi skal klare å treffes igjen før jul!

Trøtt og sliten idag. Har egentlig ikke så mye mer på hjertet idag. :fnise: Blir nok en tidlig kveld i kveld, jobb hele helgen..

Endret av Epona
Skrevet

Slitsom helg, endelig en fridag. I dag skal jeg få ordnet litt saker og ting, skal ta en opprydning i huset og få unna en del klesvask som har hopet seg opp... :sjenert: Og planlegge litt fremover. Dagene bare flyr av gårde, og jeg føler av og til jeg ikke får snakket ordentlig med min kjære en gang.

En vanlig dag er at jeg står opp 05.20, og ordner meg og Gullet, smører mat og kjører Gullet i barnehagen og meg selv på jobb, kanskje får jeg og sambo sagt hei og hadet før vi går, men vanligvis ikke for han står opp når vi kjører kl 06.30. Så er det jobb, og etterpå henting i barnehagen, handling på veien, hjem og lage middag og spise midag sammen alle tre. Vips så er kl 18 og GUllet spiser kvelds, og kl 19 sover han søtt og mor og far synker sammen. Jeg sovner for et godt ord hvis jeg setter meg i sofaen, og legger meg vanligvis rundt halv ti-ti. Ellers får jeg ikke søvn nok..

Og så får jeg så lite dagslys.. Det er mørkt når jeg står opp, og solen går jo ned når jeg er ferdig på jobb og når vi er vel hjemme er det faktisk mørkt. Jeg jobber innendørs og får aldri sett solen, det savner jeg veldig. Syns vinteren og mørketiden er en tung og langtekkelig tid. Tidligere har jeg synes dt har vært koselig med stearinlys og sånntno, men i år kjenner jeg jeg kunne ikke brydd meg mindre. Stearinlys og innekos - for noe piss - unnskyld meg :fnise: Nei gi meg solskinn og dagslys og frisk luft - det føler jeg behov for! Vnteren kan bare dra laaaaangt vekk og våren er hjertelig velkommen! Gleder meg til det bikker nyttår jeg, og det begynner så smått å bli merkbart at det blr lysere tider. :)

Så dagene flakser av gårde, og det trengs virkelig fridager så man kan hente seg litt inn og stoppe opp litt. Idag har vi fri begge to, men ahar sendt Gullet i barnehagen. Imorgen skal vi på ettårskontroll, så da skal han få være hjemme fra barnehagen. Gleder meg til kontroll!

Uff, ble visst litt negativt lengre oppe her, men jeg mener hvert ord. Hva man har behov for og setter pris på endrer seg med livssituasjonen, og jeg bare kjenner så godt for tiden hva jeg savner. :)

Ne nå får jeg gjøre noe nyttig snart. Men kanskje ta en bitteliten runde først. Får se, har ikke så mye å bidra med idag. De som måtte stikke innom får heller forsyne seg med klemmer! :klem: :klem: :klem: :klem:

Og takk for hislen MissS og Bizzy! :klem:

Skrevet

Håper du får slappet av og kommet deg igjen, få litt frisk luft og dagslys!

:klem:

Skrevet

Ja Epona, nå har jeg lest meg gjennom dine to dagbøker! Her har det vært mye tårer og latter, helt fantastisk å følge deg og din vei mot Gullet. Tusen takk for at du har delt din historie med oss :klemmer:

Skrevet
Og det slår meg innimellom hvor fantastisk heldig jeg er som er blitt mamma til en sånn flott gutt, jeg kan bli så dypt takknemmmlig av og til at tårene kommer når jeg ser på ham eller tenker på ham.

Så herlig å lese... :rødme: akkurat sånn har jeg det også nemlig..jeg er så uendelig takknemlig over at det faktisk ble vår tur også..at jeg også må ta til tårene når jeg tenker på de flotte guttene våre! Bare synet av den lille skatten som ligger og pludrer fornøyd i fanget mitt åpner for vannverket... :rødme: Tenk for et mirakel! :legrine:

Den nakken din burde du absolutt ha fått noe hjelp med...men kjenner til hvordan det er å måtte nedprioritere sånne behov..Med de jobbene vi har så burde vi fått gratis behandling mener jeg..for uansett hvor mye du forebygger og prøver å være forsiktig så føler jeg at en ender opp med vondter både her og der!

Tror nok at det du skal bli når du blir stor er en mye bedre jobb sånn sett!! ;)

Håper du får en flott mandag vennen!

God :klemmer: fra meg!

Skrevet

MissS: Dagen fløy avgårde uten at jeg fikk gjort så mye fornuftig idag, og det ble nok mest innendørsaktiviteter.. Men i morgen skal Gullet være hjemme, så da er vi nok litt ute :) Men da skal jeg jo jobbe kveld så dagen blir litt amputert.. :kjefte:

Prada: Vær så god! Du kan få en til! :klem:

MissSunshine: Har du virkelig lest dagbøkene mine?? Oioi, det blir noen sider til sammen det :fnise: Da har du fått med deg både det ene og det andre om meg du nå :ler: Koselig med en hilsen fra deg! Masse lykke til med deres prosjekt :klem:

Madden: Takk for kosleig hilsen, snuppa :klem: Ja, det kommer liksom over en, ikke sant? I hverdagen så er liksom alt normalt og naturlig, men plutselig sier det liksom pang og jeg blir så veldig klar over at jeg er mamma og at Gullet er sønnen min. Det føles så uvirkelig og samtidig så naturlig. Og f.eks når jeg er på jobb kan det gå opp for meg når jeg prater med noen, og det er liksom jeg som sitter og forteller om sønnen min, ikke noen andre - før var det jeg som hørte på de andre mens jeg lengtet så fælt etter en liten som aldri kom, men nå er det jeg som forteller så stolt om gullgutten min. Jeg er mamma - det føles noen ganger helt uvirkelig. Kan det stemme? Men det gjør det, og jeg kan bli rørt til tårer og få akutt Gullet-abstinens og føle meg som verdens heldigste menneske. :legrine: Selv om jeg har vært mamma i over et år nå, så forstår jeg det liksom ikke. Og jeg kan i hvertfall ikke forstå at jeg har gått gravid og født ham! :fnise:

Nakken er ikke helt god nei, og jeg driver bare brannslukking så jeg holder meg sånn noenlunde bra. Det er ganske tungt der jeg jobber, men det går greit. Det verste med jobben er arbeidstiden, synes jeg. Seinvakter og helgevakter er ikke noe særlig morsomt nå etter Gullet kom til, det er virkelig et stort minus ved yrket. Men om jeg får til å skifte beite når jeg blir stor, så skal det nok bli en ordnings. :Hehe: Veksler sånn i troen på meg selv - noen ganger virker det bare håpløst, andre ganger har jeg tro på at jeg vil lykkes. Jeg skal gjøre mitt for å prøve i hvertfall, så til våren blir det nok en eksamen, men har ikke bestemt meg helt for hva..

Lite produktiv dag idag gitt.. Ble sittende med nettet litt for lenge, men har også fått gjort en del klesvask, pakket inn julegaver og fått handlet. Gullet var ikke helt i form etter barnehagen idag, og har litt puss på ene øyet. Får se hvordan det hele utarter seg etter hvert.

Tidlig i seng i kveld, for det ble altfor seint i går kveld... :søvn:

Nattaklem på forhånd :klem:

Skrevet (endret)

Var på ettårskontroll med Gullet igår. Han sovnet på veien og var så vrien å vekke at han ikke våknet før en baby på bordet ved siden av på helsestasjonen begynte å grine, og Gullet var nok en smule forvirret da ja! Våkne på en rar plass mens mamma kledde av ham, og så bare såvidt få våkne skikkelig før han måtte sitte på en vekt? Det var merkelige greier syntes Gullet :fnise: Kontrollen i går gikk fint. Han er 80,5 cm lang og veier 11.700g. Kurven har jevnet seg litt ut i forhold til den kurven han fulgte som baby (den litt vel store, hehe). Han er i sunn normal utvikling, og er i rute med alt. :) Og så fikk han vaksine, og det var vondt der og da, men glemt i samme øyeblikk som helsesøster var ferdig. Derimot var det pyton å bli undersøkt av legen på alle bauger og kanter, og han gråt en del og var helt utslitt etter helsekontrollen stakkar. Sovnet i bilen på vei hjem etter noen ærender, og da fikk han endelig sove ordentlig.

Har ham hjemme idag. Han var småtufs i går og forferdelig sutrete, og har øyekatarr og det hele. Drypper med Kloramfenikol x ørten, og det er nesten klin umulig å treffe øynene hans... Han er jammen flink å fekte med armer og vri seg unna :fnise: Nå sover han ute, og det skal jeg og gjøre (men inne), for jeg skal på seinvakt og sambo kommer hjem før han egentlig er ferdig for å avløse meg så jeg kan gå på jobb...

Endret av Epona
Skrevet

Så flotte tall fra kontrollen!

Ha en fin dag med gullet frem til jobb :)

Skrevet

:klem1: Syns tallene til Gullet høres helt perfekt ut :Nikke:

Ha en fin dag på jobb! Håper du fikk sove litt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...