nygift Skrevet 7. mars 2003 #1 Skrevet 7. mars 2003 Hei dere! Endelig, etter fem år med lengsel og drømmer om baby, har vi baby i magen. Vi prøvde i ca 2 mnd, før det klaffet :D Jeg er så usikker på hvor langt det har gått, og vil så gjerne finne ut av det! Til lege kommer jeg meg ikke før til påske av ulike grunner.. Derfor: Kan noen hjelpe meg litt? Jeg er alminnelig slank; har hverken kant over buksa eller vaksebrett.. Nederst på magen, like utenfor livmora (tror jeg) har jeg fått en liten liggende halvmåne. Den vises godt i speilet, men buler ikke særlig ut. Jeg kan ennå bruke mine vanlige "trange" jeans.. Selv tror jeg det har gått ca 8 uker, men kan det stemme med den bittelille magen, eller tror dere det har gått lengre eller kortere tid?? (Det er for øvrig 6 uker siden siste mens, men den varte bare i tre dager mot normalt 7.. og den var helt merkelig.. ) Takker kjempemye for all respons
Jinx Skrevet 7. mars 2003 #2 Skrevet 7. mars 2003 Hvis du vet nøyaktig første dag i siste mens, kan du selv regne ut terminen her http://www.barnimagen.com/ Tipper du er en 4-5 uker på vei... Når du er over 2mnd'er på vei kan du kjenne livmoren rett over skambenet..
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2003 #3 Skrevet 7. mars 2003 Gratulerer! Jeg vil tippe at du enten er 8 eller 12 uker på vei. Den blødningen som varte i 3 dager trenger ikke å ha vært mens, men hvis du ikke er sikker må du nok vente til ultralydundersøkelsen før du får et sikkert svar.
nygift Skrevet 8. mars 2003 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2003 Takk for all respons så langt! Jeg tror nok jeg er 8 uker eller mer på vei. Jeg kjenner (og ser!!) livmoren over "skambenet". Men er det vanlig at magen begynner å vises så tidlig?? Om noen uker (evt til påske) tror jeg venner og bekjente vil avsløre meg, for da kommer det til å vises utenpå buksene også.. :D Jeg er kjempelykkelig nå.. går ofte og titter i speilet for å se om det ikke har vokst bitte litt den siste timen.. hi hi Vi skal fortelle foreldrene mine om dette i kveld! Kjempeklem til alle...
Klips Skrevet 8. mars 2003 #6 Skrevet 8. mars 2003 Det kan godt være at det synes etter 8 uker, ja. Hva som er grunnen (luft, vann, hevelse, livmor som har begynt å vokse osv) blir ofte diskutert heftig her inne, men det kan vel egentlig være det samme. Selv ble jeg avslørt av de som kjente meg godt allerede etter 9 uker eller noe sånn. Magen har holdt seg godt over gjennomsnittet hele tiden, da, og jordmor sier hver gang at det blir en lang baby. Meget synlig på en kort mor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå