SamanthaJones Skrevet 18. mai 2007 #1 Skrevet 18. mai 2007 jeg har helt for jævlig vondt i magen (mensen), og hvor lang tid tar det før disse pillene begynner å funke? har ventet dødslenge, pleier da ikke å ta såå lang tid. har tatt 4 piller forresten, tok først 2, men begynte aldri å funke, så tok jeg 2 til. Huff kanskje ikke så lurt da, men likevel. hvor lang tid tar det før de dustepillan begynner å funke?
Snil@ Skrevet 18. mai 2007 #2 Skrevet 18. mai 2007 Du skriver ikke hva slags tabl. det er, det kan nok være litt forskjellig fra "merke" til "merke". Jeg er heller ingen ekspert, men du må nok vente ca en halv time til en time.
Gjest Blanca Skrevet 18. mai 2007 #3 Skrevet 18. mai 2007 Hvor lenge er dødslenge, og hvilke piller har du tatt?
SamanthaJones Skrevet 18. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2007 2 stk pinex og 2 stk pamol, har sikkert ventet i 1-2 timer nå..
Rainbow Brite Skrevet 18. mai 2007 #5 Skrevet 18. mai 2007 (endret) jeg har helt for jævlig vondt i magen (mensen), og hvor lang tid tar det før disse pillene begynner å funke? har ventet dødslenge, pleier da ikke å ta såå lang tid. har tatt 4 piller forresten, tok først 2, men begynte aldri å funke, så tok jeg 2 til. Huff kanskje ikke så lurt da, men likevel. hvor lang tid tar det før de dustepillan begynner å funke? Uff, stakar deg! Du har min ALLER, ALLER største medfølelse og sympati!! For meg virker ikke vanlig smertestillende på mensensmerter i det hele tatt. Naproxen kan du kjøpe reseptfritt, men snakk med legen din om å få cataflam om det er virkelig ille! Har du varmeflaske? Det hjelper med noe varmt på magen, jeg pleier å ha vannet i varmeflasken så varmt at huden blir flekkete lenge etterpå, men det hjelper å få tankene over på en smerte man kan håndtere! :blunke: Hvis du ikke har noen av tingene, anbefaler jeg deg å legge deg, i løse gode klær, og bare puste så rolig som du bare kan, og håpe at søvnen kommer og tar deg, så du kan våkne opp i morgen tidlig og så er det hele over! GOD BEDRING, det går over, selv om man ofte ikke klarer å tro på det! :klem: Edit: tror de pleier å funke etter 30-60 min Endret 18. mai 2007 av Rainbow Brite
Gjest Blanca Skrevet 18. mai 2007 #6 Skrevet 18. mai 2007 2 stk pinex og 2 stk pamol, har sikkert ventet i 1-2 timer nå.. Sier som Rainbow Brite; Naproxen fungerer bedre mot mensmerter enn Pinex/Pamol/Paracet (virkningen av disse vil inntre i løpet av 1/2-1 time, så de tar tydeligvis ikke smertene dine). God bedring .
Gjest Alou Skrevet 18. mai 2007 #7 Skrevet 18. mai 2007 Hvis du har sterke menssmerter kan Mobic virke. Det er reseptbelagt så du må til legen. Jeg har selv ubeksrivelig vondt hver eneste måned og vanlig smertestillende hjelper ikke(med mindre jeg spiser en halv pakke). Etter jeg begynte på Mobic har verden blitt bedre, uten å overdrive. Jeg kan gå på skole og jobb selv om det er første dag i mensen, det kunne jeg ikke før. Jeg tar 1-2 tabletter så fort jeg kjenner at smertene begynner og de går over veldig fort, og kommer ikke tilbake. Jeg håper du finner noe som hjelper.
SamanthaJones Skrevet 18. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2007 nu har de begynt å funke, takk for alle svar søte dere.
Rainbow Brite Skrevet 18. mai 2007 #9 Skrevet 18. mai 2007 Hvis du har sterke menssmerter kan Mobic virke. Det er reseptbelagt så du må til legen. Jeg har selv ubeksrivelig vondt hver eneste måned og vanlig smertestillende hjelper ikke(med mindre jeg spiser en halv pakke). Etter jeg begynte på Mobic har verden blitt bedre, uten å overdrive. Jeg kan gå på skole og jobb selv om det er første dag i mensen, det kunne jeg ikke før. Jeg tar 1-2 tabletter så fort jeg kjenner at smertene begynner og de går over veldig fort, og kommer ikke tilbake. Jeg håper du finner noe som hjelper. Føler du deg bedre sånn generelt også? Jeg tar nemlig Cataflam, men føler egentlig at hele jeg bare blir nummen, akk som om kontakten med smertesenteret i hjernen blir kuttet eller noe, for jeg kan liksom føle at de vanlige greiene pågår, det er bare ikke like smertefullt. Synes egentlig det er ganske ekkelt... Foretrekker det selvfølgelig fremfor å vri seg i smerter i 1-2 dager og spy og svime av, men vil gjerne høre om andre medisiner! Hva slags erfaring har du med Mobic sånn sett? SamanthaJones: Så godt å høre at du føler deg bedre! Sov godt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå