Gå til innhold

Smarte tips


iss

Anbefalte innlegg

Har kun vært mamma i snart en uke, men man gjør erfaringer veldig raskt!

Tenkte å dele det med dere!

Ammekurv

Plukka opp det tipset ett annet sted, og jeg er jammen glad for det! Det blir mange timer i soffakroken med amming, og idet man kobler lille babyen til puppen så sitter man der.. Og jammen er det ikke mye man skulle hatt akkuratt da.

Så jeg har en liten kurv jeg har kjøpt på ikea. Oppi der har jeg:

- purelan salve

- ammeinnlegg (skifter etter hver amming pga jeg har sprekt så jeg bruker mange)

- 2 gasskluter små

- 2 gasskluter store

- 2 flanellaken

- Tv kontroll

- Mobil

- Fotoapparat

- VANNFLASKE!!!!

- smokk

- Skriveblokk der jeg skriver tidspunkt for amming (ammetåka har slått inn, og jeg husker aldri når jeg ammet sist. Greit å vite sånn ca når man ammet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tips iss!

Hvordan er det med å huske hvilken pupp hun fikk forrige gang? Bruker du et håndstrikk, en sløyfe på BH-en eller noe annet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde hårstrikk på armen. Det holdt to amminger :ler:

Jeg prøvde med en poseklype på bhen, fikk besøk så jeg tok den av :ler:

Det jeg nå gjør som faktisk funker, er at jeg har en liten orange bok i ammekurven min som jeg skriver klokkeslett når jeg ammet. Bak klokkeslettet skriver jeg H eller V for hvilken pupp... Ellers begynner det å stabilisere seg litt med melk, så nå er den ene som oftest litt mykere enn den andre.. Men ikke alltid, derfor skriver jeg ned. Jeg har en tendens til å IKKE huske klokkeslettet jeg ammet sist. Derfor skriver jeg ned.. Synes det er greit å vite om det går over 3 timer, for da kan det hende jeg tar henne opp og vekker henne hvis puppen tilsier det. Det for å hindre at det blir for mye klumper i brystet.

Jeg skravler virkelig i vei idag :ler: Håper at andre kan ha bruk for mine erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*nikker*

Jeg hadde også et hjørne i sofaen som var mitt den første tiden. Der hadde jeg alt jeg kunne finne på og trenge og mere til lett tilgjengelig. Veldig greit :)

Og så hadde jeg en liten fotskammel (ok, det var en sånn til å ha på badet for at barn skal rekke opp til vasken...) til å ha beina på hvis jeg følte behov for å støtte opp litt bedre. Det føltes i alle fall veldig bra da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skravler virkelig i vei idag :ler: Håper at andre kan ha bruk for mine erfaringer!

:Nikke: Vær du sikker. Setter kjempestor pris på at du deler slike erfaringer, iss! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på en viktig ting dere!

Kjøp for all del Klyster og ha ved siden av toalettet når dere kommer hjem fra sykehuset... Det kan jeg si av egen erfaring, og hadde jeg ikke tenkt på det hadde nok sambo mått dra til naboer for å låne sent en kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å vaske den lille stompen til skjønningen, har jeg kjøpt Mesoft kompresser på apoteket. De er små og hendige, følte det ble veldig komplisert med den store kluten til den lille rompa og kluten havnet i bæsjen hele tiden...

Gikk tom i går, og da var det nesten krise :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Iss! Tror ikke kompressene blir så mye dyrere heller i forhold til å skulle vaske kluter ofte. Koster ikke all verdens for en pakke.

Endret av Vannmelon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Iss! Tror ikke kompressene blir så mye dyrere heller i forhold til å skulle vaske kluter ofte. Koster ikke all verdens for en pakke.

Hvor store/ små er sånne kompresser? Mener jeg har vært borti dem, men at de er veldig små og tynne? Men de finnes sikkert i ulike størrelser... også er det vel begrenset hvor store de trenger å være også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finnes i to str, de minste er altfpr små. De største er akkuratt passe!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...