Gå til innhold

praha


dwood333

Anbefalte innlegg

skal ta med samboer på romantisk weekend tur til praha i juli,han fyller 30 år,men hva må man få med seg av attraksjoner og hva er og shoppe der? vil veldig gjerne høre fra dem som har vært der og opplevd byen:) skal bo på hotel duo,noen som har bodd der???? :-D

Endret av dwood333
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ahhh.. Praha.. Herlig by! Var der i 2001.. Ja det er lenge siden så ting kan ha forandret seg en del.

Det som er bra med byen er at de fleste attraksjoner er stort sett samlet, slik at du slipper å gå i timesvis mellom dem. De er også lett å finne. Praha er en ganske oversiktelig by. Anbefaler å kjøpe en turistguide her hjemme før du reiser og titte i den. De kommer også med kart, og var til stor hjelp for oss. Vi var oppi tårnet på St. Vitus katedralen. Det var helt fantastisk utsikt. Det er 266(?) trappetrinn opp i en vindeltrapp som er veldig smal, men det var verdt "klatringen"! Karlsbroen må dere få med dere, nasjonalmuseet er også verd en tur.

De hadde veldig god og billig mat da jeg var der. Porsjonene var ganske små, så vi spiste ute ganske mange ganger i løpet av dagen. De har god pizza, elllers går det mye i kylling og skinke. Ikke spis det grønne du får på tallerken. Da vi var der var kommunikasjonen veldig dårlig og salat og grønnsaker kom til byen flere dager før vi fikk det på tallerken, så det var ikke ferskt. Var innom et bakeri en dag jeg fikk virkelig søtsug. Det var ikke sjakktrekk.. Kjøpte noen bakevarrer med krem, og noen med sjokolade. Sjokoladen var veldig bitter og det virket som om de ikke hadde hatt sukker i kremen.

Dersom du har tenkt å shoppe klær og ikke er så opptatt av merker osv. vil jeg anbefale å dra litt ut av sentrum. Det finnes mange "innvandrerbutikker" som blir drevet av asiatere. De har alt fra sko til barne-, herre,- og dameklær og undertøy og det er billig! Jeg kom hjem med en ekstra koffert...

Husk at dersom dere skal ta taxi, så ta kun de som står AAA på. Resten blir drevet av mafiaen. Helst bør dere be hotellet bestille taxi til dere. Da vi var der sa betjeningen at vi skulle vente inne på hotellet. De hadde kamera på utsiden, og sa fra når taxien kom. Grunnen var at mafiataxier ofte kjørte forbi hotelllene og plukket opp turister som stod utenfor og trodde at dette var taxien de hadde bestilt.

Nyt Praha!! GOD TUR!!!

PS: Jeg har skrevet et reisebrev fra turen vår og vurderer å lime det inn i et eget innlegg her... Vi får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...