Sandra Skrevet 7. mars 2003 #1 Del Skrevet 7. mars 2003 mmmm, denne lagde jeg idag til en bursdag i morgen, og fant ut at den er for god til å gjemmes hos meg. Derfor legger jeg ut oppskriften som er veldig enkel. Bunn: 120g smør 180g sukker 2 egg 1.5 dl melk 290g mel 2 ts (toppede) bakepulver 2ss bakekakao Smør og sukker røres hvitt. Smøret bør være litt mykt. Bruk meierismør. Egg vispes inn ett ogg ett(ellers kan det skille seg). Bakepulveret blandes i melet. Rør sammen. Smør rund kakeform, eller bruk bakepapir. Stekes på 175 grader på nederste ribbe i ovnen. Stekes ca. 45 min.(se det an) Fyll/Glasur: (det som gjør hele kaken) 125g smør 500g melis 3ss kakao 2ts vaniljesukker 9ss sterk kald kaffe Smelt smøret. Ha deretter i kaffen (Jeg heller det i en kjøkkenmaskin, for ellers tar det veldig lang tid). Ha i melisen litt etter litt, og så kakao og vaniljesukker.(om du ikke har kjøkkenmaskin bruk sikt ellers blir det så mye klumper.) La det stivne i kjøleskapet mens bunnen stekes. Fyllet smøres i midten av bunnen, og oppa og rundt. Pynt med f.eks non stop. Alle som har smakt denne kaken, har sagt at det er den beste de noen gang har smakt! S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisle Skrevet 7. mars 2003 #2 Del Skrevet 7. mars 2003 øy hvordan våger du å friste meg med sjokokake!!!!!! kake er forbudt! hehe men i morgen skal jeg lage eplepai siden vi feirer bursdag og siden vi får 4 gjester kan jeg kun forsyne meg én gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 7. mars 2003 #3 Del Skrevet 7. mars 2003 Nam nam, jeg kopierer den og legger den i mappen med matoppskrifter. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisle Skrevet 7. mars 2003 #4 Del Skrevet 7. mars 2003 jeg lagde den eplepaien i ettermiddag istedet jeg... men da jeg var ferdig og hadde vasket opp merket jeg at jeg hadde brukket en negl. håper den ikke ligger i eplepaien... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå