Gå til innhold

Er det bare meg som irriterer seg over dette?

Fremhevede innlegg

Gjest Tweek
Skrevet

I dag er dagen alle siden gratulerer med dagen til hverandre, sammme med kvinnedagen.

Men jeg irriterer meg over det, fordi jeg har ikke bursdag. Ja jeg vet norge fyller år osvosv, men jeg syntes det er rart og teit å si gratulerer med ddagen til alle man møter og det blir litt slitsomt etterhvert når familie og random folk hopper over meg for å si gratulerer med dagen..

Det er jo for å være hyggelig og det er ikke sånn at jeg hater dem, jeg ysntes bare det er teitpunktum

Videoannonse
Annonse
Gjest vimselot
Skrevet

Jeg blir også irritert fordi jeg blir like overrasket hver gang noen sier Gratulerer med dagen... Hva skal jeg svare liksom? Takk? ... Blir litt dumt siden det er en felles begivenhet og feiring...

Men jeg feirer ikke 17. mai selv om jeg vet hvorfor vi feirer dagen.

Gjest ~Alwa~
Skrevet

Jeg er generelt en ganske happy person som sjeldent irriterer meg over noe, så nei jeg kan ikke si det.

Gratulerer med dagen alle sammen :flagg:

Skrevet

Jeg irriterer meg ikke over det, men synes det blir litt pussig. Hovedsaklig fordi jeg har ett nært familiemedlem som har bursdag i dag, og det føles rart å gratulere henne med dagen, for så å få ett gratulerer tilbake.

Skrevet

Synes det er hyggelig jeg, og svarer tilbake, men må innrømme at jeg synes det er litt rart, og føler meg ikke helt komfortabel med å si det selv til noen uten at det er noen som har sagt det til meg først :sjenert:

Gjest Tanita
Skrevet

Jeg syns det er rart å si gratulerer med dagen når de ikke har bursdag på den dagen, så jeg sier bare ønsker deg en fin 17. mai - eller ha en fin 17. mai eller noe i den duren...

Gjest lazuli
Skrevet

Slenger meg på med å si at jeg også syns det er litt underlig å møte alle og enhver med denne frasen! Greit nok at vi feirer suverenitet, men jeg tror vel at de fleste av oss ikke kjenner samme gleden som det de gjorde i 1814. For meg blir det helt feil.

Skrevet

Jeg er ikke komfortabel med å si "gratulerer med dagen" på 17. mai.

Virker liksom litt påtatt?

Men det skal jo likevel sies at jeg svarer det samme tilbake når noen sier det til meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Her hvor jeg bor er det ikke uvanlig å støte på innvandrere som har plukket opp skikken med å si gratulerer med dagen til hverandre på 17. mai. Det er nesten litt søtt, og gir sikkert innvandringstilhengerne vann på integreringsmølla, men det gjør meg veldig utilpass. For jeg synes ikke det er naturlig å besvare for eksempel en pakistaners gratulasjon med å gratulere pakistaneren med dagen, slik skikken er nordmenn i mellom. Så når det skjer takker jeg derfor bare høflig for gratulasjonen.

Gjest Tanita
Skrevet (endret)

:overrasket: Det syns jeg er uhøflig, å ikke si det samme tilbake... De får jo være med å feire dagen like mye som deg!

Jeg syns også det er teit å si "gratulerer med dagen", men svarer det samme tilbake om noen sier det av vanlig høflighet.

Endret av Tanita
Gjest Tweek
Skrevet

Jeg sier tilbake, men litt mer sånn: Jaa, gratulerer... :ler:

Jeg kan heller ønske dem en god dag videre osv. Bare så teit at alle går rundt å sier gratulerer med dagen hele veien.

Gjest Miss Guided
Skrevet (endret)
Her hvor jeg bor er det ikke uvanlig å støte på innvandrere som har plukket opp skikken med å si gratulerer med dagen til hverandre på 17. mai. Det er nesten litt søtt, og gir sikkert innvandringstilhengerne vann på integreringsmølla, men det gjør meg veldig utilpass. For jeg synes ikke det er naturlig å besvare for eksempel en pakistaners gratulasjon med å gratulere pakistaneren med dagen, slik skikken er nordmenn i mellom. Så når det skjer takker jeg derfor bare høflig for gratulasjonen.

Det er jammen ikke lett, på den ene siden blir de kritisert for ikke å være integrert nok og på den annen side blir de kritisert for å ha tatt til seg våre skikker?

Jeg blir forfjamset når jeg blir gratulert med dagen, uvant og jeg gratulerer tilbake eller sier takk, det samme til deg.

Endret av Miss Guided
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg orker da ikke å gå rundt å irritere meg over slikt. Jeg bare smiler tilbake og sier "takk, i like måte" eller noe i den duren.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg sier alltid gratulerer med dagen både 8. mars (kvinnedagen) og 1. mai!

Skrevet
Jeg sier alltid gratulerer med dagen både 8. mars (kvinnedagen) og 1. mai!

Og bursdager :sjarmor: og 17.mai, og navnedager, og merkedager, og bryllupsdager, og ..... he he... nei da...

Skrevet

Jeg bruker å si GOD 17. mai hvis jeg må si noe på denne dagen. Men egentlig har ikke jeg for vane å gratulerer for denne dagen til noen egentlig. Sier bare Hei og hyggelig å se deg osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...