Gå til innhold

Bistandsarbeid i utlandet

Fremhevede innlegg

Gjest Vilja :-)
Skrevet

(Litt usikker på om denne hører inn under Reiseliv. )

Jeg funderer sterkt på å hoppe av studiene fra januar 2008 for å reise ut i verden ifbm. frivillig hjelpearbeid i et halvt år. Tenker melde meg på et opplegg i regi av Atlantis utveksling. Er det noen som har erfaring fra slike opplegg? Er det jobb hele tiden, og kanskje mer jobb enn det man blir forespeilet på forhånd?

Er det noen som vet om, eller har erfaring med andre enn Atlantis utveksling?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med Atlantis, men kan absolutt anbefale å bruke noen måneder på et slikt opplegg. Ikke alltid nødvendig med et helt semester heller, jeg brukte tre måneder en sommer og syntes det var ganske passe.

Selv dro jeg til Guatemala, og var storfornøyd med oppholdet der. Anbefaler en kjempesøt liten by som heter Antigua, der du kan kombinere jobbopphold med superbillig spanskundervisning. Du kan f eks gå å skole før lunsj og jobbe etter lunsj, eller ta kurs i en måned først og så jobbe i to. Jeg reiste gjennom et prosjekt som het EXIS (tror nettsiden var www.exis.dk), men egentlig betaler du dem bare for å booke ting som er like enkelt å booke på egen hånd. Bare å søke litt på nettet, og sende mailer til de skolene som virker mest seriøse. De kan sette deg i videre kontakt med prosjekter. Masse skoler og prosjekter å velge mellom, og de fleste bor hjemme hos lokale familier (så lærer du litt spansk der også). Tror jeg betalte under ti tusen totalt for fire timer spansk privatundervisning om dagen, kost og losji pluss at jeg jobbet på ettermiddagene i tre måneder. Og det kunne ha blitt mye billigere hvis jeg ikke hadde gått gjennom EXIS!

Pass i hvert fall på at du ikke velger noen av de rådyre programmene til STA og en del andre aktører, der du betaler masse penger for å få jobbe. Atlantis virker ganske seriøse og ikke for dyre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...