Gå til innhold

Aberdeen, Lancaster, Middlesex

Fremhevede innlegg

Skrevet

og kan fortelle meg litt om stedet? Jeg kikker nemlig etter masterstudier i england, og hadde opprinnelig tenkt meg Sør-England og rundt der, kanskje Cambridge eller Brighton. Men så ser jeg masterstudier som er som skreddersydd til meg.... i Aberdeen, Lancaster og Middlesex. Så blir litt usikker da. vet svært lite om de stedene.... Tror ikke det bare er valg av studie som er viktig, men også valg av studiested. Noen som har noe å bidra med? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
og kan fortelle meg litt om stedet? Jeg kikker nemlig etter masterstudier i england, og hadde opprinnelig tenkt meg Sør-England og rundt der, kanskje Cambridge eller Brighton. Men så ser jeg masterstudier som er som skreddersydd til meg.... i Aberdeen, Lancaster og Middlesex. Så blir litt usikker da. vet svært lite om de stedene.... Tror ikke det bare er valg av studie som er viktig, men også valg av studiested. Noen som har noe å bidra med?  :)

Har ikke vært i Aberdeen selv ennå, men onkelen og tanten min har vært der og digget det. Veldig koselige folk, og rimelig drikke. Universitetet der skal være ganske bra og ligger på 20. plass på Times' liste over top 100 universiteter i UK

Link

Skrevet

Jeg var i Aberdeen i fjor høst. Det var utrolig kul plass, og en plass jeg svært gjerne vil tilbake til!

Byen bestod av masse gamle granitt bygninger, og byen i seg selv var flott. Synes også folkene i aberdeen var utrolig kjekke og sjarmerende :) Det var et sentrum med mye liv, og mange mange butikker (for de som liker å shoppe ;) ). Tror nok det vil være en spennende plass å tilbringe studietiden.

Skrevet

Ojsann, dette hørtes jo absolutt interessant ut. Hvordan var klimaet der da? har en følelse at det blåser mye jeg, når jeg ser beliggenheten?

Skrevet

Klimaet var veldig likt som i norge, værvis så kunne det ha vært norge. Selv er jeg i fra stavanger, og det var akkuratt som å være der, kansje litt varmere bare.

Det kunne være overskyet og halv surt i været med yr, og plutselig kunne solen komme fram og det ble varmt. så det gjalt å pakke med seg både jakke og t -skjorte, være beredt på alt! ;)

Må også få si at naturen der borte va helt fantastisk!

Skrevet

Så vidt jeg har skjønt er været i UK ganske likt det norske vestlandet, rimelig mildt, en del vind enkelte steder, en god del regn, og av og til litt snø.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg bor i Aberdeen nå og jeg stortrives :)

Det eneste som er litt å si på er at trafikken er litt voldsom i rushtiden, men sånn er det jo egentlig rushtid fungerer ;)

Ellers så er Aberdeen en søt liten by. Sentrumet er ikke så altfor stort, men stort nok til at man finner forskjellig av klær og sko. Og så er det jo også gode togforbindelser til Glasgow og Edinburgh.

Været her er likt som på vestlandet med regn, vind og sol omhverandre. På grunn av at Aberdeen ligger litt utsatt til geografisk så er det jo en del vind her, men ikke verre enn at man tar på seg en god jakke eller et skjerf.

Skottene her er snille og hjelpsomme og nok hakket mer sosiale enn mange i Norge. Det er nesten alltid god stemning på pub'en :)

Jeg er ikke student selv, men har hørt at det er kjekt å studere her.

Håper du finner ut av hvor du vil :)

Endret av Såga

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...