Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest vimselot
Skrevet

Heldigvis er det bare en som gjør det, men hver gang h*n spør om å få sjekke mail, blir jeg sittende alene mens h*n bruker tid og tid og tid.... på min pc.

Jeg har sagt fra, men h*n glemmer det like raskt til neste gang, kanskje fordi h*n røyker så mye blås, vet ikke.

I går ble jeg skikkelig sur og slo av strømmen. Da ble h*n sur og gikk... Like bra for meg, men vil helst ikke være uvenner. Likevel er det så frekt å komme på besøk og ikke ofre meg annet enn tre ord og spørre om h*n kan sjekke mail. Ja, det får jo alle mine venner lov til, men bare h*n blir sittende og sittende og har til og med lastet ned bilder (ikke nå mer, men tidligere slik at jeg fikk masse virus og dritt)

Skal jeg bare kutte h*n ut, eller skal jeg si at h*n ikke får låne min pc mer?

(Ville vært helt ærlig og sagt grunnen. Jeg føler meg brukt og h*n har faktisk råd til å ha både pc og internet men prioriterer ferier og andre ting)

ER det ikke mer enn litt frekt å komme på besøk og la verten sitte der ved bordet, mens h*n drikker brandy ved pcen og jeg ved bordet og glaner ut av vinduet? !!!

Ble sint i går og ba h*n gå til slutt og ta med seg brandyen sin.

Det verste er at jeg har sagt fra før, men h*n glemmer det eller tenker ikke (h*n røyker hasj dag og natt daglig)....

Er så lei.

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

bare si du ikke vil at pcn skal være ibruk når det er besøk?

når man harbesøk skal man være sosial, ikke låse seg fast til en maskin, det er bare uhøfflig.

Gjest vimselot
Skrevet (endret)

Takk. Men jeg tror det preller av som vann på gåsa. Men jeg kan være mer bestemt og si at h*n får besøke andre hvis det er ønsket om å surre på internet som er viktig med å besøke meg.

Andre får sjekke mail, men da sjekker de kun det og er sosial igjen.

Har mest lyst å kutte hele kontakta med h*n for det virker ikke som om h*n har sosiale antenner.

Jeg kunne aldri tenkt meg å dra på besøk, låne pcen eller telefonen og sitte der i time etter time (i går sprakk jeg før det hadde gått for lang tid, men h*n skjønte at jeg var nære ved og satte seg og pratet litt, før h*n måtte sjekke mer)

Neste gang h*n kommer skal jeg bare sitte ved pcen og skrive her på kg...

Men av og til er h*n sosial og vil prate så jeg kan ikke gjette, men det ville være en lærepenge selv om jeg tviler. H*n virker helt tåkete, kanskje pga at h*n røyker hasj dagen lang. Men andre gjør det også (ikke hele dagen og daglig) men okkuperer ikke pcen min. Da vil de heller skravle eller lytte til musikk eller vi ser en film vi har planlagt å se.

Jeg har ikke lett for å si nei, og føler h*n er blitt en parasitt, dvs. pc-parasitt.

H*n hadde vett nok til å merke at jeg var selskapsyk og sosial og ville høre fra ferien osv, og fortelle selv, men brukte bare par minutter på det hver gang.

Endret av vimselot
Skrevet

Hvis han røyker hasj dag og natt, så ville vel ikke pc'en vært det jeg bekymret meg mest om..

Sett passord på pc'en og si nei neste gang?

Gjest StockDama
Skrevet

skjønner....venner som oppfører seg som igler er lite koslig å ha...da får du bare være bastant, og om vennskapet løsner pga en datamaskin, så er det vel for ustabilt til å fortsette med uansett...

Gjest vimselot
Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe h*n med å slutte å røyke. H*n sier selv at det er for mye. Passord hjelper ikke og jeg har tenkt tanken på å lyge at pcen ikke virker, men jeg skal heller si at ingen får låne pcen min. I går sa jeg at jeg har tenkt tanken på å ta betaling og starte "nettcafe"...

Jeg sa i går også, at ok, du får sjekke mail men det er alt. Men tror du h*n hørte. Nei.

Men jeg kan si at pcen alltid blir skrudd av når jeg har besøk og at det er et prinsipp jeg har.

Prinsipp forstår h*n.

Skrevet
Jeg kan ikke hjelpe h*n med å slutte å røyke. H*n sier selv at det er for mye. Passord hjelper ikke og jeg har tenkt tanken på å lyge at pcen ikke virker, men jeg skal heller si at ingen får låne pcen min. I går sa jeg at jeg har tenkt tanken på å ta betaling og starte "nettcafe"...

Jeg sa i går også, at ok, du får sjekke mail men det er alt. Men tror du h*n hørte. Nei.

Men jeg kan si at pcen alltid blir skrudd av når jeg har besøk og at det er et prinsipp jeg har.

Prinsipp forstår h*n.

Og dette er et vennskap du setter pris på? Han røyker hasj hver dag, han hører ikke på hva du sier, og nå må du ha sette opp prinsipper/regler for å bevare vennskapet? Høres litt stusselig ut...

Gjest vimselot
Skrevet

Ja, veldig stusselig. Jeg setter pris på h*n når h*n var nykter før og når h*n ikke er opptatt av pcen og datene sine som h*n må maile, men det hender ikke mer. Nå virker h*n så ensporet at det er til å få krøller i håret av.

Hvis h*n ikke mailer, er det alltid noe h*n vil vise meg på pcen (bilder og tekst og historiske ting), men i går satt jeg ned foten.

Andre får låne min pc når de er på besøk, men de sjekker bare en viktig mail og bruker kanskje maks ti minutter og er tilbake på "jorda" igjen.

Vi har felles venner, og de har også reagert når jeg har fortalt om dette, men jeg vil helst ikke blande de inn. Og det hjelper ikke si fra til h*n, for i neste øyeblikk er det glemt.

Jeg kan jo starte nettcafe, men det var liksom ikke tanken da...

Å miste vennskapet eller ikke treffe h*n mer, gjør meg ikke noe. Men jeg er jo glad i mennesket, selv om h*n er begynt å bli så fjern etter at h*n begynte å røyke for mye. H*n røyker også på jobb i pausene.

Jeg vil jo at vi skal være venner, men jeg vil sette grenser og at h*n skal se hvor mine grenser går, men hvordan gjør jeg det?

Skriver en mail og forteller hvor plagsomt det er? H*n leser mail på jobb faktisk.

Gjest Tanita
Skrevet (endret)

Si til han neste gang at "sorry, du kan ikke komme for pc'en har krasja, den har fått virus!" og se om han da kommer eller ikke. Jeg tror jeg villa ha kutta ut kontakten litt, iallefall ikke gjort noe selv for å holde kontakten.

Endret av Tanita
Skrevet

Neste gang han kommer er internett på mystisk vis nede.

Gjest vimselot
Skrevet

God ide. Jeg kan bare dra ut nettverkskabelen og se hvor lenge besøket varer da.

Men jeg liker å være ærlig, bortsett fra at h*n ikke hører etter eller glemmer det eller gir f...

Tror ikke h*n gir fan men røykingen har gjort at h*n er blitt helt forandret. Må være litt ærlig her, for jeg får EN fordel av besøket. H*n har jo med seg chall. Men jeg klarer meg fint uten og i alle fall når jeg må sitte og glane ut av vinduet...

Jeg er egentlig møkka lei og synes det hele er en pest og plage. Men nå er jeg frustrert. Kanskje med grunn og ikke bare pga. denne saken.

H*n har gjort andre ting også, som har vært frekt. Sagt ting om meg til felles venner. H*n var full da, men jeg synes ikke det er noen unnskyldning. H*n sa ikke noe stygt om meg, men oppga ting jeg hadde sagt i fortrolighet og som ikke skulle komme ut.

Det har jeg tatt opp med h*n. Jeg ble selvfølgelig rasende da jeg fikk høre dette gjennom andre. H*n beklaget ikke, men jeg var så sint at h*n ikke fikk sjansen til å beklage. Det var ikke noe å beklage. Det var gjort og etter det, har jeg mistet mye av respekten for h*n.

Men vi har kjent hverandre i mange år og jeg har lett for å tilgi, og synes det er trist at h*n overdriver røykingen til de grader.

Gjest Tanita
Skrevet

Dumt spørsmål kanskje, men hva er chall?

Skrevet
Dumt spørsmål kanskje, men hva er chall?

Ja, det lurer eg og på!

Gjest vimselot
Skrevet

Hasj...

Ingen unnskyldning fra meg, men jeg røyker bare av og til...

Har vært hekta på det for noen år siden, og da bemerket vennene mine at jeg var forandret. Jeg merket det selv og kuttet det ut i en lang periode. Men det hender at jeg røyker ja...

Noen ganger kan det gå flere måneder, og andre ganger kan jeg gjøre det f.eks. to ganger i mnd.

Skrevet (endret)
Dumt spørsmål kanskje, men hva er chall?

Hasj eller marihuana?

Endret av Pax
Gjest vimselot
Skrevet

Er denne tråden sporet litt av?

Tror vi snakker om hasj når det kalles chall og pot når det er marihuana.

Men det er sikkert andre som vet forskjellen på dette da.

Jeg vil ikke lage en hasj-tråd og synes ikke folk er kule som røyker, selv om jeg gjør det av og til. Synes det er mer kult å ikke røyke noen ting.

Snart legger jeg fra meg sigarettene også, slutter å drikke og blir vegetarianer.

Det er mye mer "kult" enn det idiotiet jeg har drevet med og enda gjør, selv om det er i mindre grad.

Obs. Alle mine venner røyker ikke og noen rører ikke alkohol. Jeg er ikke i ETT miljø, jeg har bena i flere. Men jeg har mistet mange venner pga. røyk (lungekreft) og folk som har gått fra alkohol, hasj og videre på heroin og som er døde i dag.

Sorry. Jeg vil ikke skrive mer om det nå.

Skrevet (endret)

For å spore enda mer av: Verden trenger flere vegetarianere! :tommelsmil: Du kan komme på veggismiddag hos meg. Har fått høre at jeg lager så god mat at folk blir seksuelt opphisset av det. :sjarmor::ler:

Endret av Pax
Gjest vimselot
Skrevet

Ler nå. Er du lesbisk eller bare en god kokke eller begge deler? Jeg er ikke lesbisk, men jeg trenger ikke mat jeg blir kåt av. Noen ganger har jeg lyst å begynne på antidepressiva for å fjerne sexlysten...

Skrevet

Hjelp og trøst. Hasj, sexgalskap og antidepressiva. :overrasket: Trur eg melder meg ut av denne tragiske tråden!

Skrevet

Kan du ikke bare la ham sjekke mail i ti minutter også si "nå får du ikke bruke PC min lenger"? Kan du ikke fortelle ham at du føler deg utnyttet og at du blir lei når han kun kommer for å sitte ved PC din? Det enkle er ofte det beste ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...