Gå til innhold

meningen med livet...?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hva jeg synes, jeg :o

men jeg synes det er veldig spennende å se hva dere andre har svart! :ler: Kanskje jeg får noen tips...det hadde vært noe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Lott@; jeg er svært uenig med deg.. tror absolutt det er mer til livet enn å gjespe.. du burde forsøke.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lott@

Å himmel gjest..........

Gjest eller ikke - vi holder oss saklige hva?

Deler av innlegget er slettet.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen med livet er å føde barn' date= mens meningen i livet må du finne selv.

Dette er en setning jeg har tatt fra en kjent norsk filosof- syntes det hørtes logisk ut :blunke:

Og de av oss som ikke kan føde barn, har dermed ikke noen mening med livet vårt? Har vi ingen funksjon? Annet enn den meningen i livet man måtte finne på selv? Og hva med menn som ikke kan føde?

Jeg synes dette høres ulogisk, arrogant, sneversynt og uvitende ut. Og jeg tar det faktisk meget ille opp.

At det kan være meningen for mange ja - kjære, det kan jeg forstå. Men dette gjelder ikke alle - tro meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

jeg har valgt å ikke få barn.. fordi jeg føler at det valget vil gjøre mitt liv mer meningsfult.. tro det eller ei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de av oss som ikke kan føde barn, har dermed ikke noen mening med livet vårt? Har vi ingen funksjon? Annet enn den meningen i livet man måtte finne på selv? Og hva med menn som ikke kan føde?

Jeg synes dette høres ulogisk, arrogant, sneversynt og uvitende ut. Og jeg tar det faktisk meget ille opp.

At det kan være meningen for mange ja - kjære, det kan jeg forstå. Men dette gjelder ikke alle - tro meg!

Ok, la meg omdefinere det litt.

Meningen med livet er å reprodsuere videre generasjoner, mens meningen i livet må du finne selv.

La meg understreke at jeg referer til en kjent norsk filosof. Jeg skjønner også at noen kan bli provosert av dette. Særlig de som velger å ikke få barn. Men her må man tenke på biologien, og deres funksjon. Det er jo ikke til å legge skjul på at slutter man å få barn, kan man heller ikke videreføre livet. Men hvordan mening man skaper i livet blir jo opp til hver enkelt. Hva du legger mest vekt på av disse to utsagnene er opp til deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at vi kommer til å spørre oss om meningen med livet i det evige liv. Når en kommer til Himmelen skal en ikke lenger føle "behov" for jordiske ting. En har faktisk alt en trenger! Vanskelig tankegang i og med at vi nå lever et jordisk liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monique
Jeg tror ikke at vi kommer til å spørre oss om meningen med livet i det evige liv. Når en kommer til Himmelen skal en ikke lenger føle "behov" for jordiske ting. En har faktisk alt en trenger! Vanskelig tankegang i og med at vi nå lever et jordisk liv...

Ikke enig med deg, men tror heller ikke på din Gud og dette med himmel og helvete ;) Ikke har jeg lyst til å leve evig liv i et såkalt paradis heller. Kjedelig og usansynelig. (Min mening!)

Meningen med livet - om det er en mening, er kanskje å gjøre jorden til et bedre sted å leve?! Jeg tror det er på høy tid at menneskene begynner å rette blikket ned og ikke opp. En kan godt gå med nesa i sky og snakke med Gud hele dagen, men i mellomtiden lider vår moder jord!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet meningen med livet.... og jeg lurer på det hver dag. Hva er meningen med dette? Er det meningen at jeg skal slite hele livet, blir jeg aldri ferdig, hva er da meningen med at jeg er til? Forvirret? Det er jeg også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke funnet meningen med livet.... og jeg lurer på det hver dag. Hva er meningen med dette? Er det meningen at jeg skal slite hele livet' date=' blir jeg aldri ferdig, hva er da meningen med at jeg er til? Forvirret? Det er jeg også.....[/quote']

Beklager hvis jeg virker negativ - men jeg må si jeg er enig med Bitch her.......... det er mange ganger jeg ikke skjønner hvorfor!!!! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Meningen med livet er å LÆRE, slik at man dør som et gammelt, klokt menneske.

Man kan sikkert diskutere hva som skjer etter man dør. Men er det et liv etterpå, må jo meningen i dette livet være at vi skal ta med oss endel erfaringer som vi trenger videre. Et det slutt her, vel så har man i allefall levd og endt opp som et bra menneske.

Personlig gir bahai tankegangen mening for meg:

Vårt jordeliv kan sammenlignes med barnets liv i mors liv. Selv om barnet på dette stadium bare er opptatt av å ta til seg næring, så utvikler det øyne og ører, lunger og lemmer som en forberedelse til livet i denne verden. Vi er også her for å forberede oss til et annet liv like forskjellig fra dette som livet i denne verden er forskjellig fra tilværelsen i mors liv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Meningen med livet er selvfølgelig å lære å være mindre ego. Meningen med livet er ikke å føde barn. Det er noe vi gjør fordi det gir oss noe å føle omsorg for, og det igjen gjør at vi tror vi er bedre mennesker. Meningen med livet er helt kun en ting - Å finne kilden til alt liv, og den kilden finner vi i hjertene våre. Derfor har vi flere liv så vi kan prøve å feile litt og utvikle oss på den måten.

Dette med å føde barn er en grei måte å gi nye sjeler denne muligheten.

Dette er viktig å vite i disse tider. Tenk på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meningen med livet... Å gjøre det beste ut av det. Få hvert menneske du møter til å føle seg som det viktigste i verden akkurat der og da. Spre glede, oppmuntring, trøst. Leve i nuet. Leve hver dag som om den var den siste. Ta det litt med ro. Kjenne etter at en lever og har det godt. Ikke stresse og mase hele tiden. Ikke bekymre seg for mye, det hjelper ingenting uansett. Glede seg over alt en kan glede seg over.

Forøvrig er jeg enig med Olaug også. Jeg tror på et evig liv. Og jeg kan ikke tenke meg at det blir kjedelig å være et sted uten sykdom, smerte og savn, sammen med en Gud som elsker oss med en kjærlighet som er uten betingelser og krav. Noen vil kanskje kalle meg et svakt menneske, som trenger noe større en meg selv å tro på. For meg er det ikke sånn. Det å være en kristen gir meg en styrke. Ingen andre enn Gud kan gi meg en ubetinget kjærlighet, ikke engang mannen min eller datteren min. Jeg kan ikke forestille meg et liv uten troen min.

Om det er sannsynlig at det er et liv etter døden? Ja, jeg synes det. Det er i hvert fall ikke mindre sannsynlig enn at alt er blitt til ved en tilfeldighet, og at alt er over når hjertet vårt en gang slutter å banke.

Smil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tror man må se på hver enkelt når man skal finne ut hva meningen med livet er...har på følelsen av at meningen med livet mitt er å spise is....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...