Polly Ester Skrevet 15. mai 2007 #1 Skrevet 15. mai 2007 Jeg har hatt Adaware, CCleaner og RegistryBooster på maskinen min og brukt de jevnlig... Har vært nøye på å ikke installere småprogrammer som kan komme med virus og trojanere og tull... Og jeg bruke AVG antivirus som scanner maskinen hver dag. Bruker Opera framfor IE Allikevel blir maskinen helt umulig å drive med etter ganske kort tid. Sist nå så snudde plutselig skjermbildet seg oppned. Og det ble bare tull alt sammen, så jeg formatterte igjen. Men, kan det være at jeg må formattere så ofte fordi jeg rydder for mye på pc'n?
murray Skrevet 15. mai 2007 #2 Skrevet 15. mai 2007 At skjermbildet plutselig snur seg har jeg aldri hørt om. Det kan godt være selve skjermen din det er noe feil med. 3 - 4 formateringer på ett år høres brutalt ut. Det holder å kjøre virusscan en gang i uka. CCleaner kan du kjøre når du merker maskina begynner å gå tregt. Adaware kan du godt kjøre ofte.
Polly Ester Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2007 Jeg hadde heller aldri hørt om at skjermbildet kunne snu seg oppned, jeg skvatt skikkelig. Jeg skrudde tida tilbake en dag eller to og da var skjermbildet helt ok igjen. Så skulle jeg sjekke prossessene fordi maskinen jobbet så veldig tungt, og trykket ctrl+alt+delete og da hørte jeg et lite klikk og så hadde skjermbildet snudd seg igjen og jeg måtte lese alt oppned... Takk for svar
Gjest Skrevet 15. mai 2007 #4 Skrevet 15. mai 2007 At du rydder maskinen burde da ha lite og si, jeg har virus scann hver gang, antivirus, antispy program, fragmentere maskinen minimum 2 ganger i uken og har diskopprydning omtrent hver dag..
Gjest Kruspernille Skrevet 15. mai 2007 #5 Skrevet 15. mai 2007 Så skulle jeg sjekke prossessene fordi maskinen jobbet så veldig tungt, og trykket ctrl+alt+delete og da hørte jeg et lite klikk og så hadde skjermbildet snudd seg igjen og jeg måtte lese alt oppned... Takk for svar ← Uten at jeg har peiling overhodet på det du lurer på, egentlig... Men du er sikker på at du ikke bommet på delete-tasten og trykket pil ned-tasten i stedet? For da snur skjermbildet seg opp ned.
Polly Ester Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. mai 2007 Jo, det kan hende at jeg har trykket feil... Rart at jeg har gjort det to ganger, men det kan jo hende. Kan jeg bare prøve det igjen for å sjekke? Er alle maskiner/skjermer sånn?
Hu i Svingen Skrevet 15. mai 2007 #7 Skrevet 15. mai 2007 Uten at jeg har peiling overhodet på det du lurer på, egentlig... Men du er sikker på at du ikke bommet på delete-tasten og trykket pil ned-tasten i stedet? For da snur skjermbildet seg opp ned. ← Og pil opp får det tilbake igjen?
Gjest Skrevet 16. mai 2007 #9 Skrevet 16. mai 2007 Pil opp får det tilbake igjen, ja. ← Sånt bure du si med en gang slike at sånne nyskjerrige som meg skjønner hvor de retter det opp igjen.. *prøver seg på ctrl+alt+ pil bort* hihi, morro..
Gjest Operabruker Skrevet 24. mai 2007 #10 Skrevet 24. mai 2007 Jeg kjører alltid CCleaner før jeg slår av maskinen. Det med ctrl+alt+pilopp/ned har jeg alldri hørt om, så det må nok være noe som en type skjermkort bruker. Jeg har ATI og der er det ikke sånn. Jeg tror i hvertfall at du har trykket en snarveistast som har snudd bildet. De fleste skjermkortdrivere har den mulighet, men ikke alle bruker de samme snarveistastene. Ellers så må du følge med når du innstallerer programmer. Standard innstallerer alt og dermed masse på windows sin oppstart, som i de fleste tilfeller det ikke er behov for. F.eks. Winamp har som standard en agent som legges på oppstarten. Altså, velg tilpasset/custom når du innstallerer og ta bort unødvendig tull. CCleaner har faktisk også noe unødvendig når du velger anbefalt innstallering og det er Yahoo toolbar som legges i Internet Explorer. Uansett om du bruker Opera så er den registrert i Windows. Hilsen også en mannlig Operabruker
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #11 Skrevet 24. mai 2007 Jeg kjører alltid CCleaner før jeg slår av maskinen. Det med ctrl+alt+pilopp/ned har jeg alldri hørt om, så det må nok være noe som en type skjermkort bruker. Jeg har ATI og der er det ikke sånn. Jeg tror i hvertfall at du Tror det er en tastekombinasjon som er ganske vanlig på bærbare for å snu rundt på bildet, jeg har samme muligheten selv på min bærbare, og det er på en pc med intel skjermkort (integrert på hk). Kjekt å ha, men ikke særlig nyttig til den interne skjermen. Kan forstå nytteverdien hvis man kobler til en LCD skjerm med pivot, dog.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 27. mai 2007 #12 Skrevet 27. mai 2007 Laptopen min funker det ikke på å trykke ctrl+alt+del... Nedtur, altså
Amanlis Skrevet 27. mai 2007 #13 Skrevet 27. mai 2007 Laptopen min funker det ikke på å trykke ctrl+alt+del... Nedtur, altså Det gjør det hverken på min eller mannens heller. Og jeg som tenkte å ha det gøy med mannen her
Gjest lillebøll Skrevet 27. mai 2007 #14 Skrevet 27. mai 2007 Hva med å gå på kjør skrive msconfig og se hva som starter opp samtidig som du starter windows? Kan være vel så nyttig som å fjerne alt å legge inn igjen.
Polly Ester Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #15 Skrevet 27. mai 2007 Jeg formatterte pc'n, jeg... og den har oppført seg kjempefint etterpå - men det gjør den jo alltid en stund etter formattering. Tror nok jeg har hatt noen programmer som har kræsjet med hverandre eller noe sånt, som har gjort pc'n treg og vanskelig. Hva som skjedde denne gangen som jeg måtte formattere vet jeg ikke, men jeg bruker ikke Ccleaner lengre - og kjører antivirus hver dag...
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #16 Skrevet 27. mai 2007 Det gjør det hverken på min eller mannens heller. Og jeg som tenkte å ha det gøy med mannen her Det var snakk om ctrl+alt+en av piltastene for å snu på bildet. ctrl+alt+del får opp opp windows oppgavebehandling. Det funker med ctrl+shift+Esc også ! Noen som tør våge seg på win+L her ?
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #17 Skrevet 27. mai 2007 Jeg formatterte pc'n, jeg... og den har oppført seg kjempefint etterpå - men det gjør den jo alltid en stund etter formattering. Tror nok jeg har hatt noen programmer som har kræsjet med hverandre eller noe sånt, som har gjort pc'n treg og vanskelig. Hva som skjedde denne gangen som jeg måtte formattere vet jeg ikke, men jeg bruker ikke Ccleaner lengre - og kjører antivirus hver dag... Pass på at du oppdaterer win som noe av det første du gjør. Deretter passer du deg for spyware, tipper det er det som gjør maskina di træg.. Vanligvis vil ikke antivirusprogrammer bry seg med spyware, de faller i en annen kategori..
Polly Ester Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #18 Skrevet 27. mai 2007 Men, adaware tar seg av det, ikke sant? jeg er trygg når jeg bruker adaware?
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #19 Skrevet 27. mai 2007 Hva med å gå på kjør skrive msconfig og se hva som starter opp samtidig som du starter windows? Kan være vel så nyttig som å fjerne alt å legge inn igjen. jeg prøvde detta..er det oppstart man skal gå på for å sjekke hva som starter når du slår på datan? i såfall har jeg 29 programmer(eller hva det nå er)som står der på oppstart og er huka av..det meste av det har jeg ikke peil på hva er..eks SynTPLpr..og masse sånne ting...??? hvordan vet jeg hva som er nødvendig og ikke?
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #20 Skrevet 27. mai 2007 jeg prøvde detta..er det oppstart man skal gå på for å sjekke hva som starter når du slår på datan? i såfall har jeg 29 programmer(eller hva det nå er)som står der på oppstart og er huka av..det meste av det har jeg ikke peil på hva er..eks SynTPLpr..og masse sånne ting...??? hvordan vet jeg hva som er nødvendig og ikke? Tjah.. si det ? Her er ihvertfall en god veiledning..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå