Gå til innhold

Nabo som spiller kjempehøy musikk


Gjest Perfekt biff

Anbefalte innlegg

Gjest Perfekt biff

Jeg har soverom ut mot en bygård, og i natt, som flere netter før, våkner jeg brått av kjempehøy musikk! Det er så høyt at det hadde vært ubehagelig selv om jeg ikke hadda sovet. Jeg har faktisk ligget og sovet mens samboeren min har hatt nachpiel i rommet ved siden av med anlegget på full guffe... Dessuten starter det alltid i tolv tiden, så en pause på noen timer, også pån igjen i fire tiden...

Jeg er midt i eksamensperioden, og skulle i dag stå opp klokken 7 for å lese. I stedet sto jeg opp nå, siden jeg ikke sover om natten. Jeg sover til og med med ørepropper, men bassen høres igjennom.

Hva kan man gjøre med sånt? Vi skal prøve å finne ut hvor inngangen deres er, men tror det er en egen port til mange bygårder og vanskelig å finne fram til akkurat den leiligheten. Vi vet hvilket vindu som hører til dem, så finner kanskje ut av det. Og hvis det skal vise seg at de ikke slutter, kan man ringe politiet for eksempel? Jeg kan ikke risikere å ligge søvnløs mange netter nå som jeg har eksamen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør klage til styret, så klart. Men der og da, midt på natten, ringer du politiet og varsler de. Så kommer de og demper festen. Dette gjør du hver gang lydnivået er uakseptabelt etter kl 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem for en tid tilbake. Vi hadde allerede puttet en lapp i brevsprekken med spørsmål om de ikke kunne dempe lyden, hvertfall om natten, men det ignorerte de tydeligvis. En natt da det stod på som verst ringte vi politiet som tok en liten tur til de det gjaldt, og ba dem om å dempe seg. Etter det hadde vi ikke noe problem med høy musikk om natten.

Det er jo kjempeviktig at du får den søvnen du trenger, spesielt nå i eksamensperioden.

Lykke til, håper det ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shayla

Det skal være stille etter kl 23, så bare ring politiet neste gang du hører de. Rådene over her burde du følge.

Du trenger jo søvn ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, politiet er løsningen...hadde ikke kostet meg en bekymring å ringt politiet med en gang det er høy musikk etter kl 23...

Lykke til på eksamen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perfekt biff

Ja, skal ringe politiet neste gang! Men jeg finner ikke ut hvor inngangen til leiligheten deres er... Tror det må være en hemmelig port eller noe, for vi bor i et stort kvartal, og de er liksom i midten.. Hm.. kan gå ut soveromsvinduet og banke på deres vindu, men synes det er litt ekkelt hvis de "vet hvor jeg bor"... får ta en tur til i morgen og se om jeg finner inngangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det kan vel politiet finne ut av, du er jo ikke nødt til å vite akkurat hvilken leilighet det kommer fra? Tipper det er flere naboer som også gjerne vil sove om natten, så ring politiet, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...