Azalea Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Hei. Jeg har vært i syden kun 2 ganger i mitt liv, men denne gangen tenker jeg at jeg og min kjære(aldri vært i syden før) skal dra alene for første gang. Er litt småskeptisk til å dra alene sammen med en som aldri har vært i syden før. Er det noen plasser som egner seg bedre enn andre når man er ganske uerfarne innen sydenreise? Hva synes dere om restplasser, er det trygt?
Bhrsrk Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Har du opplevd noe på de 2 tidligere turene som tilsier at man bør ha utstrakt "sydenerfaring" før man reiser? Jeg har aldri tatt sjansen på restplasser (foretrekker 4-stjerners med havutsikt ), men vet at enkelte har vært fornøyde med det. Det er nok veldig avhengig av forventninger (og de bør ikke være for høye).
Gjest Fjellsippa Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Jeg har kjøpt restplass mange ganger, og alltid vært heldig. Har bestandig fått flotte hoteller. De fleste reisemål rundt middelhavet egner seg godt, også for de som ikke har så stor reiseerfaring. Så det er bare å surfe på nettet og bestille hvor som helst. Det er vel egentlig ingen plasser som ikke er verdt et besøk.
reiseglad Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Hei. Jeg har vært i syden kun 2 ganger i mitt liv, men denne gangen tenker jeg at jeg og min kjære(aldri vært i syden før) skal dra alene for første gang. Er litt småskeptisk til å dra alene sammen med en som aldri har vært i syden før. Er det noen plasser som egner seg bedre enn andre når man er ganske uerfarne innen sydenreise? Hva synes dere om restplasser, er det trygt? ← Har reist på "kun sete", og funnet hotell på nettet på forhånd. Ser at det er mulig å oppgradere standarden ved å betale litt mellom hvis man er uheldig med tildelt hotell. Men er du ikke så nøye på hva du får, så er det spennende å reise og ikke vite noe før du kommer dit. Du kan være heldig, og du kan være uheldig. Det finnes stort sett hoteller på hvert et gatehjørne,og mange av den er mye mere sjarmernde enn de du finner i Star Tour sine kataloger.... Ellers har jeg lest at hvis du reiser midt på sommeren, så er sjansen større for å få et dårligere tilbud enn om du reiser på vår/høst. Det har med antall tilgjengelige hotellrom å gjøre.
Gjest Opa Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 2 gangen jeg var i syden hadde jeg med en venninne som aldri hadde vært utenfor Norge før. Dro på uspesifisert tur, helt ok! Fordelen er at vi ikke hadde noen forventninger 3 gangen jeg var i syden reiste jeg helt alene. Gangen etter det tok jeg med kjæresten på 3 ukers øyhopping, han hadde aldri vært i syden før heller. Man trenger da ingen "erfaring" i å reise til syden?
Azalea Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2007 2 gangen jeg var i syden hadde jeg med en venninne som aldri hadde vært utenfor Norge før. Dro på uspesifisert tur, helt ok! Fordelen er at vi ikke hadde noen forventninger 3 gangen jeg var i syden reiste jeg helt alene. Gangen etter det tok jeg med kjæresten på 3 ukers øyhopping, han hadde aldri vært i syden før heller. Man trenger da ingen "erfaring" i å reise til syden? ← Ikke er like trygge når det kommer til reising(spes. til syden), så det hadde jo være greit å hatt en opplegg som hadde fungert!
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 16. mai 2007 #7 Skrevet 16. mai 2007 Ikke er like trygge når det kommer til reising(spes. til syden), så det hadde jo være greit å hatt en opplegg som hadde fungert! ← Er det du eller typen som er utrygg når det kommer til reising? Dersom dere begge er utrygge er det vel ikke førts og fremst din kjæres mangel på "sydenerfaring" som er problemet? Og er du trygg, så er det vel ikke et problem om han (evt?) er litt utrygg? Jeg trodde et var "spes til syden" det var enkelt å reise selv om man ikke var reisevandt, jeg.. Det er den ekleste og minst krevede reiseformen jeg vet om i alle fall. Jeg vil nok ikke anbefale deg restplass (selv om jeg selv gjerne reiser på det viset) nettopp fordi det blir et utrygghetsmoment for dere. Dersom dere er litt usikre i utgangspunktet er det vel bedre å vite hvor dere skal osv på forhånd?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå