Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser at det har stått litt om Thailand her i det siste, og at flere blant annet skal på ferie dit i sommer. Jeg har utrolig lyst å reise dit, men trodde ikke det var anbefalt å dra dit om sommeren?! (pga regntid osv) Om vinteren har jeg ikke anledning, så jeg har liksom slått meg til ro med at det nok blir lenge til jeg får dra dit på ferie :forvirret:

Men kan man altså få en fin tur om sommeren også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Javisst kan du få en flott ferie selv om du reiser til Thailand på sommeren. Litt fuktigere klima, noen regnskurer som går fort over og som bare er forfriskende. Husker en gang vi var i Bangkok og besøkte det store tempelet der (grand palace?). Det begynte plutselig å regne, og vi måtte bare stå og vente under et tak til det ga seg. Da vasset vi til langt oppå leggene, vi måtte bære ungene og det var totalt trafikk-kork fordi det var så mye vann i gatene at bilmotorene stoppet :ler: Noen timer etter var alt som før, og vi var et ferieminne rikere :)

Husk også at det er store lokale forskjeller fra nord til sør i landet.....

Er det regntid og monsun i sør, kan det være deilig klima i nord. Landet er nokså svært ;)

Endret av gjest1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg var i Hua Hin i fjor sommer, vi hadde noen regnbyger, men også mye sol, så det var helt greit. Ble anbefalt å reise til den kanten av Thailand om sommeren, og ikke til Phuketsiden, der været visstnok skulle være dårligere. Tenker litt på å reise tilbake neste sommer, er det noen som har andre steder å foreslå enn Hua Hin?

Skrevet

Hei

Jeg vil si at det er alltid er fint i Thailand. Ja, det er regntid fra mai til oktober/november...men det er ikke noe stort problem synes jeg. Bare en er instilt på at det kan komme litt regn daglig så går det helt fint. Det er jo fremdeles godt og varmt og det pleier ikke å regne hele dagen. Jeg har hatt et par kjempefine ferier i Thailand midt i regntiden :-)

Skrevet

Har du vært på Kho Samui, Gard?

Skrevet

Hva ville du anbefalt, Hua Hin eller Kho Samui? Er strendene finere på Kho Samui f.eks? Var ikke så begeistret for stranden i Hua Hin.

Skrevet

Hei

Jeg likte meg bedre på Samui enn i Hua Hin. Men jeg var kun 2-3 dager i Hua Hin så jeg fikk ikke sett så mye. Chaweng stranden på Samui er OK den....den er litt variabel og der som vi bodde var det langgrunt...helt innerst var det litt "gjørmeaktig" sand...men lenger ute var det utrolig flott.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...