Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Madden
Skrevet

Jeg synes det er mere styr å rengjøre gassgrillen enn vanlig kullgrill jeg da.. Vi har begge deler, og hvis jeg får bestemme så blir det "tennvæskemarinert" kjøtt gitt! ;):ler:

Grilling er mannens domene her i huset, og han synes gass er kjempegreier..så da blir det det! Men så får han også rengjøre den selv da! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kullgrill er sikkert ideelt for folk som bare griller en gang i ny og ne. Men for oss hardcore grillere så er det gass eller elektrisk som er tingen. Vi bruker vår gassgrill fra april til snøen faller.

Mine foreldre sverger til kull, men jeg må helt ærlig si at jeg ikke smaker forskjellen.

Skrevet
Mine foreldre sverger til kull, men jeg må helt ærlig si at jeg ikke smaker forskjellen.

Det er for at det ikke finnes noen smaksforskjell på det.

Eneste forskjellen er vel lukta mens man griller (grillkull lukta)

Skrevet

Vi har tidligere hatt kulegrill. I fjor derimot så flytta vi til hus med hage og investerte i den sammenheng i gassgrill. Vi er kjempefornøyd! Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke kjenner smaksforskjellen som folk snakker om.

En annen fordel - som også andre har påpekt - er at man kan grille med større impuls enn tidligere! Hvis man har lyst på pølser til kveldsmat så er det gjort på 10 minutter i stedet for 40. (Det vil si at med kulegrill hadde jeg latt være..)

Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville kjøpt.

Skrevet

Jeg synes gassgrillet mat smaker lige godt som kullgrillet. Det lukter (og evt smaker?) ikke KULL da, men det savner jeg heller ikke. Det lukter, og smaker kjøtt. Grullet kjøtt. Godt.

Også er det så kjapt.

Ja, jeg hadde aldri giddet tenne opp en kullgrill for å grille pølser, men vi har gass. Sulten hjem fra jobb sent på kvelden, det viser seg at det mot formodning er fint vær. Vi har noen pølser i kjøleskapet. Ok, bære ut gassen, tenne opp grillen. Gå inn og hente pølsene og brødene. Legge dem på, og brødene på "topprista, og lukke igjen. Inn på kjøkkenet og finne frem ketshup og senep, og et par fat. Ut på verandaen og snu på pølsene, samt rope til min kjære at "nå er maten straks klar". Slå av grillen. Ordne drikke og isbiter, og gå ut og hente inn maten. Klar til servering, fort og godt. Pølser til kveldsmat. Mye bedre enn om de var stekt på stekepanna, og vel så fort gjort

Vi griller mye. Da er en gassgrill genialt. Vil du grille "på de aller fineste søndagene i sommerferien" så kan du gjerne gå for kull. Skal du grille "alle dager det er opphold, den sesongen da det ikke er snø", så gå for gass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...