Gå til innhold

Matlei...


Kitsune

Anbefalte innlegg

Er så utrolig matlei for tiden. Det er ingenting som frister (bortsett fra cola og potetgull, da men det får vente til fredag...) Ser i kjøleskapet og på butikken, og jeg ser faktisk ikke noe jeg har lyst å spise.

Lurer på hvorfor det er sånn av og til? Er du matlei og hva eter du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste merker vel dette av og til, gjør de ikke?

Når jeg er matlei spiser jeg "rett-i-koppen" i forskjellige varianter, billig, lettvint og passe godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hendermeg gangske ofte. Jeg har ganske høy forbrenning og spiser ganske ofte så da er det lett å bli litt lei.

Når jeg er matlei prøver jeg spise frisk mat for det er det eneste som kan friste, salater med fullkornspasta eller gresk salat er alltid godt. I salater kan man putte inn en del mat som kylling, egg, avocado og nøtter slik at man likevel får i seg ltt mat uten at det føles sånn egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også veldig matlei for tida, og det ender opp med at jeg enten ikke spiser, eller spiser fruktsalat til alle dagens måltider. Det er kanskje ikke så veldig bra, men jeg får ikke i meg en eneste matbit. Jeg har merka at frisk mat hjelper,

som beskrevet ovenfor; kyllingsalat, eggsalat, salat salat salat. Kanskje det frister litt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sjelden matlei, men noe jeg alltid kan ha lyst på er grøt enten risengrynsgrøt eller semulegrøt med kanel og sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

Er skikkelig matlei for tiden selv. Sliter med å finne noe mat som frister. Ender som regel opp med en brødskive eller to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StockDama

jeg har perioder der jeg ikke er så sykt lei middagsmat, brød, så og si alt...så da blir det frukt frukt frukt frukt frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingefær skal visst ha positiv effekt på apetitten, samt at det skal forhindre kvalme.

Har igrunnen aldri prøvd, men det koster jo ikke allverden å prøve å lage seg litt ingefærte: kjøp en ingefær-rot, hakke en passelig bit i små strimler og la trekke i litt varmt/kokende vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender meg og, og da tenker jeg at når jeg er så bortskjemt (Sultne barn i Afrika blir vel ikke matlei?) fortjener jeg ikke å spise heller. Nåja, det var vel litt satt på spissen, litt energi må man jo ha, da går det i vann, knekkebrød uten pålegg og gulrøtter.

Endret av Pax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...