Gå til innhold

Au, au ansiktet mitt!

Fremhevede innlegg

Gjest Kardemomme
Skrevet

For ca 3-4 dager siden fikk jeg utslett i ansiktet og nedover ryggen (begynte som små knotte stikk). Det har blitt verre for hver dag, og i dag gjør det vondt også. Det brenner i panna og utslettet har hovnet opp og ser nå ut som blemmer. I tillegg har jeg fått sår i hodebunnen :overrasket:

Bruker mild rensemelk fra apoteket og fuktighetskrem uten parfyme. Ikke har jeg spist eller gjort noe annet jeg kan ha reagert på heller... :klø:

Hva i alle dager er det som skjer, jeg ser ikke ut og ikke føles det bra heller. Lurte på om jeg skulle oppsøke lege eller hudpleier i morgen.

Har allergi, men merker ingenting på øynene eller nesa slik som ellers. Noen som har opplevd noe liknende? Skal på ferie om noen dager og har IKKE lyst å bli sjuk eller se sånn her ut da :tristbla: ! :sur:

Videoannonse
Annonse
Gjest Sativa
Skrevet

kan høres ut som elveblest, det skyldes vanligvis allergi, kanskje mot noe du ikke vet om. Prøv å ta et par allergitabletter sa kanskje det gir seg.

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

Visst det er elveblest så vil jeg anbefale en krem som funket veldig bra på meg.

Den heter eurax.

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje det kan være brennkopper? Jeg hadde det for en tid siden, det startet også som små røde prikker som utviklet seg til blemmer. I såfall kan du kjøpe brulidin (salve/krem) reseptfritt på apoteket. Denne er antiseptisk og bakteriedrepende.

Pass på at du ikke tar på blemmene og så andre steder på huden, dersom bakteriene kommer i små rifter og sår vil også disse kunne bli brennkopper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...