Amalie_85 Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Jeg kjenner at nå er jeg litt lei. Jeg sitter å leser til eksamen, og han skulle la meg være i fred. Noe han ikke gjør. Og jeg blir så sint og kjefter. Og jeg føler jeg har vært litt på han i det siste med eksamen. Føles som om det er bare jeg som tar tak i ting med han. Faren kan jo ikke kjefte. Heldigvis sier jeg til han hver kveld før han legger seg at jeg er gla i han da. Men jeg får så utrolig dårlig samvitighet at jeg bare blir irritert nå av å høre han leke. Jeg er kjempe frustrert. Håper det blir bedre igjen når eksamen er over. Pluss at jeg har kjempe vondt fordi jeg skal ha mensen. Sikkert litt det og. Men det er jo ikke hans skyld det. Men han er flink til å mase. Men jeg føler det nok litt ekstra nå. Uff Måtte bare lufte det litt ut
mamma_mia Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Vi har vel alle dårlige dager iblant hvor det tipper litt over.. Men det gjør deg da ikke til noen dårig stemor.. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet.. men kan jo forsikre ham om at det ikke er hans feil.
Amalie_85 Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2007 Sant nok. Vet ikke om han tenker noe over at det er ofte jeg som kjefter og ikke pappa. For han hører jo ikke på far sin. Jeg er jo kjempe gla i han. Jeg behandler han jo som om han skulle vært min ellers. Men akkurat nå føler jeg sånn at sambo skal ta seg av han fordi det er HANS sønn. Nei blir sikkert tilbake til normalt når jeg er ferdig med stresset.
Gjest Peachbud Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Er du alene med ham nå? Du bør gå på lesesalen å lese dersom du ikke takler at det ikke er helt stille når skal lese. Er helt vanlig å ikke klare å konsentrere seg da. Mange har nok litt kort lunte i eksamensperioden. men det betyr ikke at det er greit å la det gå ut over ham. Gå på lesesalen du.
Gjest allium Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 Jeg leser også til eksamen, og kjefter på barna. Sånn er det bare når det er mye å gjøre, man gjør så godt man kan, men det skal godt gjøres å unngå at de merker det. Stebarn eller ikke. Barna her i huset er mine egne, men jeg kjefter minst like mye som jeg ville gjort på et stebarn (antagelig mer).
Amalie_85 Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. mai 2007 Er alene med han. Sambo mente han kom til å sitte stille på rommet sitt å gjøre det han ble bedr om Ringt til sambo 5 ganger nå. Ikke så lang tid mellom hver gang fordi jeg er irritert. Er å hjelper en med å fikse på min bil. Men jeg driter da i den bilen nå. Eksamen først. Bil etterpå. Har ingen lesesal her i nærheten. Bare mitt hjem. Biblioteket er så kaldt så dit drar jeg aldri.
Kykkelikokos Skrevet 13. mai 2007 #7 Skrevet 13. mai 2007 Jeg ville nok latt det gå ut over sambo heller enn ungen. Stakkars unge, ingen unger greier vel å sitte i ro i timesvis uten å mase litt. Få samboeren din hjem, så du får lest til eksamen i fred!
Gjest Jytte Skrevet 13. mai 2007 #8 Skrevet 13. mai 2007 Unger er ikke laget for å sitte stille på rommet sitt .. La sinne ditt gå utover samboeren og ikke gutten .. Jeg har selv barn og leste til flere eksamener mens de var små .. Enten var ungene ute og lekte, ellers tok mannen dem med seg ut .. men som oftest satt jeg på lesesalen eller biblioteket og leste.
venus* Skrevet 13. mai 2007 #9 Skrevet 13. mai 2007 Jeg synes det er nokså sært at du har ansvaret for stesønnen din mens du studerer.. Det å studere er nærmest som en jobb, så jeg synes at faren hans burde tatt vare på sønnen sin mens du gjør det.
Gjest =tentacle= Skrevet 13. mai 2007 #10 Skrevet 13. mai 2007 Selvfølgelig skal du ikke ha ungen alene mens du leser til eksamen. Han er jo ikke der for å bli overlatt til seg selv, og han er fars ansvar. Dette er det ikke du som skal ha dårlig samvittighet for, men vær tydeligere overfor samboer på hva du godtar.
Gjest Jytte Skrevet 13. mai 2007 #11 Skrevet 13. mai 2007 Selvfølgelig skal du ikke ha ungen alene mens du leser til eksamen. Han er jo ikke der for å bli overlatt til seg selv, og han er fars ansvar. Dette er det ikke du som skal ha dårlig samvittighet for, men vær tydeligere overfor samboer på hva du godtar. ← Nå forstod jeg at samboeren var ute og fikk fikset bilen hennes - så det høres jo ikke ut som han gir totalt blaffen .. Det virker mer å være kommunikasjonsproblemer i forholdet deres.
Amalie_85 Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 13. mai 2007 Jeg ville nok latt det gå ut over sambo heller enn ungen. Stakkars unge, ingen unger greier vel å sitte i ro i timesvis uten å mase litt. Få samboeren din hjem, så du får lest til eksamen i fred! ← Nei ingen barn er heldigvis det. Men han kom ned hvert 5 min. "er pappa hjemme nå?" heeeeeeeele tiden. Hadde det vært en eller to ganger så hadde det ikke gjort meg noe. Nå forstod jeg at samboeren var ute og fikk fikset bilen hennes - så det høres jo ikke ut som han gir totalt blaffen .. Det virker mer å være kommunikasjonsproblemer i forholdet deres. ← Neida, han er kjempe flink far, og samboer. Men jeg tror han trodde at sønnen hans skulle klare å være litt alene. Noe han da ikke gjorde. Nei heldigvis er det ikke slik til daglig. Var bare i dag
Gjest =tentacle= Skrevet 13. mai 2007 #13 Skrevet 13. mai 2007 Nå forstod jeg at samboeren var ute og fikk fikset bilen hennes - så det høres jo ikke ut som han gir totalt blaffen .. Det virker mer å være kommunikasjonsproblemer i forholdet deres. ← Eller at det er morsomt å mekke bil.
trønderrock Skrevet 15. mai 2007 #14 Skrevet 15. mai 2007 Når man skal lese til eksamen er det helt håpløst å tro at man kan ha barn rundt seg. Og ihvertfall hvis det er bare ett barn. Da er det faktisk bedre med to... Vi har 6 unger i huset, og hvis jeg må sitte hjemme å lese sitter jeg på et rom i kjelleren. Om du ikke har anledning til å sitte på lesesal kan du kanskej alliere deg med noen du kjenner om å få sitte hos dem hvis du får ro der? Lunta er kortere når man stresser før eksamen og ikke får konsentrert seg. Kanskje merker barnet dette også, og av den grunn spør etter faren sin? =tentacle= skriver at gutten er farens ansvar. Dette er jeg ikke helt enig i. Ja, hovedansvaret, men når man flytter sammen med noen som har barn fra før, tar man automatisk på seg ansvar for baret/barna også. Jeg og min samboer har tre barn hver, og det hadde vært helt umulig hvis hans unger hadde vært kun hans ansvar og omvendt. Når man flytter sammen blir man en familie som skal dra lasset sammen, og det er naturlig at man tar ansvar for hverandres barn. Håper det blir bedre tider for konsentrasjonen for deg framover. Og lykke til på eksamen!!
Gjest =tentacle= Skrevet 15. mai 2007 #15 Skrevet 15. mai 2007 =tentacle= skriver at gutten er farens ansvar. Dette er jeg ikke helt enig i. Ja, hovedansvaret, men når man flytter sammen med noen som har barn fra før, tar man automatisk på seg ansvar for baret/barna også. Jeg og min samboer har tre barn hver, og det hadde vært helt umulig hvis hans unger hadde vært kun hans ansvar og omvendt. Når man flytter sammen blir man en familie som skal dra lasset sammen, og det er naturlig at man tar ansvar for hverandres barn. ← Trådstarter har ikke egne barn. Å ha ansvar for ett barn på samvær er ikke en oppgave som er for stor for èn voksen. I så fall ville jo ikke mannen være egnet for å ha samvær. Da reiser man ikke fra barnet når det ikke vil trives med å være stille på rommet sitt alene, og samboer trenger ro for å lese til eksamen. En gutt i den alderen ville sikkert hatt det morsommere med å se på når far og kompis mekket bil også. Jeg ser ikke noen automatikk i at man får ansvar for å prioritere hans barn over sin egen eksamen, fordi det passer ham å mekke bil akkurat da i stedet for å ha samvær med sønnen sin.
Kykkelikokos Skrevet 15. mai 2007 #16 Skrevet 15. mai 2007 Det handler vel ikke akkurat om hvem sin sønn det er. Uavhengig av om det er ste-sønn eller biologisk sønn, så må hun få lese til eksamen i fred, og da burde han ha tatt med seg ungen eller sendt han til besteforeldrene e.l.
trønderrock Skrevet 15. mai 2007 #18 Skrevet 15. mai 2007 Lett å misforstå innlegg når man ikke forklarer hva man mener med teskje... Jeg mente ikke at hun ikke skulle få fred til å lese på eksamen. Jeg skjønner godt at hun strever foran eksamen. Jeg har to eksamener selv.... (det jeg mente var på generell basis. At man flytter ikke bare sammen med mannen, men barnet også, med det det fører med seg) Og det er helt håpløst å tro at en unge skal være stille som mus over lengre tid. Det hadde jo vært best om gutten hadde blitt med far som skulle mekke bil. Noe annet var om han kanskje ikke fikk til å følge med han samtidig... Som jeg foreslo, snakk med noen du kjenner om å få låne et "stille hjørne" eller kle deg godt og dra på biblioteket... Ikke trenger du å ha dårlig samvittigeht heller. Men prøv å forklare for gutten hvorfor du er litt utålmodig, så få du gi samboeren din beskjed om at dette ikke fungerer, og at du må få fred til å sitte å lese. Dere finner sikkert en løsning på det. Det er jo en kort periode dette står på, så da får heller han utsette noen av sine gjøremål for å hjelpe deg istede. Igjen, lykke til!
Gjest =tentacle= Skrevet 15. mai 2007 #19 Skrevet 15. mai 2007 Lett å misforstå innlegg når man ikke forklarer hva man mener med teskje... Jeg mente ikke at hun ikke skulle få fred til å lese på eksamen. Jeg skjønner godt at hun strever foran eksamen. Jeg har to eksamener selv.... (det jeg mente var på generell basis. At man flytter ikke bare sammen med mannen, men barnet også, med det det fører med seg) ← Teskjeene var ikke små nok. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor far ikke trenger å være sammen med sønnen sin når gutten er på samvær? Når det da ikke passer samboer å være tilgjengelig for barnets selskapsbehov?
trønderrock Skrevet 15. mai 2007 #20 Skrevet 15. mai 2007 Trodde barnet bodde hos dem jeg? :klø: Er det helgesamvær er vi mer på nett ja, =tentacle=. Ungene mine bodde hos sin far ett år, og da var det INGENTING som kom i veien for samværet. Var ungene til meg så var jeg sammen med dem, eller ihvertfall tilstede hvis de var ute å lekte. Da er jeg helt enig i at far prioriterer feil!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå