Frk Johansen Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Når jeg går tur i marka opplever jeg til stadighet at jeg blir stiv i korsryggen, akkurat som om den pitrer og når jeg kommer hjem etter en times tid eller mer føler jeg bare for å legge meg rett ned for å "strekke ut". Er det noen andre som har det sånn? Jeg har ordentlige sko og terrenget er ulendt, opplever det kun når jeg går, om jeg løper kjenner jeg ikke noe til det. Av og til "går" følelsen nedover det ene benet også, det er ubehagelig men jeg klarer ikke definere eller forklare følelsen noe bedre. Er det andre som har det slik? - og gjene noen som kan forklare hva det er eller kommer av. For ordens skyld snakker vi om tempo når jeg går, det er ikke en rusletur med vanlige klær, jeg har treningstøy og blir svett så det er som en treningsøkt. Jeg merker det mest i oppoverbakkene og har prøvd å variere hvor mye jeg legger meg frempå når jeg går uten at jeg har merket noe på variasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Jeg gjetter på at du har en liten låsning i en av ryggvirvlene dine, eller i bekkenleddene. En kiropraktor eller en manuell fysioterapeut kan helt sikkert hjelpe deg med å få satt tingene på plass igjen. Og deretter er det viktig at du blir intstruert i ulike øvelser slik at du får stabilisert leddene og muskulaturen slik at de fungerer som de skal igjen.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 Men det kan jo være en god ide å ta en tur til lege først og få en utredning og eventuelt røntgenundersøkelse først. Det vil jo kunne være greit for en eventuell terapeut å få sett på også.
Saeria Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Ja, det kan være at du har en låsning i lumbalregionen. Når du får smerter nedover kan det hende at en bekkennerve har klemt seg. Et tips er å trykke på vulva. Trykk litt rundt om kring. Er det ømt og med evt. smerter som brer seg til korsryggen er det et tegn på at bekkennerver ligger i klem. En kiropraktor ordner dette og gir deg gode tips om øvelser. Har du denne ømheten så hjelper det også å trykke på disse og holde eller evt. massere punktene om det ikke er for vondt, i et halvt minutt til et minutt hver kveld.
Frk Johansen Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2007 Har bestilt time hos en manuellterapeut neste uke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå