Gå til innhold

Han kommer seg ut av bilsetet..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt fortvilet... Lillegutt sitter bakovervendt i et HTS besafe, men han kommer seg ut av selen. Vrikker armene ut først og klarer så å åle seg ut.. Selen er stram, har forsøkt å stramme den enda mer, men det går ikke.

Noen som har noe forslag? Stopper og setter han fast igjen, så tar det et par minutter så er han løs.. Har vurdert å snu setet og sette han forovervendt slik at det blir litt mer å se på, men syns det er litt tidlig enda, han er kun 19mnd.

Prøver desperat å kjøpe han med kjeks, boller og leker, men det hjelper ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes en "plastsak" som man setter fast på selene på brystet til barnet.

Liksom holder selene samlet.

Da greier han nok ikke å lirke seg ut.

Selges i utstyrsforretninger

Skrevet

Tusen takk Chiquita! Da må jeg ta en tur i barneforretningene i morgen!!

Skrevet

Skummelt når de kommer seg løs selv, ja. Det gjorde sønnen min engang også, og jeg fikk helt hjerte i halsen.

Det jeg bare lurer litt på her, er om det er så lurt å gi boller og kjeks når dere kjører bil? Det kan hende han setter noe i halsen, og da må du kunne stoppe på et øyeblikks varsel.

Mulig jeg krisemaksimerer her, men jeg har aldri tort å gi ungene mat mens vi kjører.

Skrevet

HTS bilseter er desverre utrolig "dumme" når det gjelder problemet du beskriver.

Vi kjøpte et slikt sete til første frøkna og opplevde akkurat det samme som du. Vi måtte også kjøpe en sånn plastdings. Den virket jo bra, men skulle jo vært fullstendig unødvendig når man kjøper et dyrt bilsete.

Har ikke opplevd dette problemet med andre seter. (Og jeg har vært borti mange - både pga egne barn og andres :ler: )

Her om dagen kom den lille dagmamma frøkna mi med et HTS bilsete - og gjett hva....... joda...samme problemet fortsatt. Jeg var redd når vi kjørte og maste på de andre hele tiden om at de måtte følge med på om hun kom seg løs....

Ja, nå er det bare å lete etter plastdingsen igjen :ler: Ikke en tur i bil med det sete uten plastdings, nei......

Skrevet
Litt fortvilet... Lillegutt sitter bakovervendt i et HTS besafe, men han kommer seg ut av selen. Vrikker armene ut først og klarer så å åle seg ut.. Selen er stram, har forsøkt å stramme den enda mer, men det går ikke.

Noen som har noe forslag? Stopper og setter han fast igjen, så tar det et par minutter så er han løs.. Har vurdert å snu setet og sette han forovervendt slik at det blir litt mer å se på, men syns det er litt tidlig enda, han er kun 19mnd.

Prøver desperat å kjøpe han med kjeks, boller og leker, men det hjelper ikke..

Dette er et kjent problem og noe jeg tror gjelder alle barn. På BabyShop har de en slik plastgreie som fester selene sammen, men som er lett å ta av for en voksen ved en evnt bilulykke. Tror jeg betalte 30 kr for min.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...