Gjest Gjest_Kvinne_* Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Etter diverse fødsler har jeg nå satt inn hormonspiral. I den første tiden hadde jeg ingen hormonsvingninger, ingen blødninger eller andre tegn på mens. Legen sa at dette var normalt. (Veldig behagelig) I den siste tiden har jeg begynt å få enorme hormonsvingninger i løpet av syklusen, hovne bryster i to uker, oppblåst, føler ekstra søtsug, følelsen av vann i kroppen - kort sagt som om jeg ikke hadde spiral. Blødningen jeg får er veldig liten og kort, bare litt utflod en dag eller to. I den tiden jeg ikke merket noe til disse svingningene trente jeg mye løping, opptil 5-6 dager pr. uke. På grunn av en skade har jeg nå vært satt ut av spill en stund. Jeg kom på at dette kanskje er årsaken til at jeg har plager nå - tidligere hadde jeg simpelthen ikke mens på grunn av all trening. Noen som har tilsvarende erfaring? Jeg kan legge til at det var mye mer behagelig uten disse symptomene, men tviler på at det finnes noe alternativ prevensjon som fjerner all hormonaktivitet. Jeg har også fått de barna jeg ønsker meg...
Frk Johansen Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Jeg ble helt umulig å være i hus med av hormonene, men jeg sluttet heller aldri å blø så til slutt måtte jeg sterilisere meg, veldig behagelig når man har fått de barna man skal. Lykke til!
Gjest Elastica Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 Jeg lurer også på dette. Er selv 35 og syns kanskje det er litt tidlig å sterilisere seg...? Men gleder meg til jeg kan slippe hormonhelvete...
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 hovne bryster i to uker, oppblåst, føler ekstra søtsug, følelsen av vann i kroppen - ← Er du sikker på at disse symptoner kommer pga spiralen? Det kan være andre årsaker og. Ellers virker de ikke så enorme plager. Jeg bruker også hormonspiral. I første månedene var det rett og slett vondt der det ble satt inn, men dette gikk over og bare er behagelig. Liker å slippe mensen
Frk Johansen Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 Jeg var 32 da jeg steriliserte meg, da hadde jeg prøvd flere prevensjonsmidler som ikke fungerte. Hadde gått på p-piller i ti år før jeg ble gravid så jeg følte for å få kroppen tilbake til "normalt". Jeg har ikke angret en dag, barna er fortsatt små egentlig, 4 og 6 men jeg skal ikke ha flere. Mange bruker argumentet med "tenk om de dør da" Ja hva da? Da må jeg leve med at det kjæreste jeg har er borte, et nytt barn ville ikke gitt meg de jeg mistet tilbake. Dessuten kan jeg miste barna mine når de er 20 eller 30 og da er jeg for gammel til å starte på nytt uansett. Jeg er veldig fornøyd med å vite at jeg ikke har hormoner i kroppen lenger, det er godt. Lykke til videre Elastica, og alle andre.
Lizzee Skrevet 13. mai 2007 #6 Skrevet 13. mai 2007 Har hatt hormonspiral i 5 år og det har vært bare positivt. Har ikke merket noe negativt i forhold til hormonene. I p-piller så er det jo også hormoner og jeg reagerte på de - men jeg reagerer ikke slik på hormonspiralen. Det eneste negative er at jeg har lagt på meg etter at jeg fikk hormonspiralen. Ettersom ingenting annet ble endret (livsførsel, trening eller mat) så må det være hormonspiralen som førte til vektøkningen. (har flere venninner som har opplevd det samme). Nå skal hormonspiralen ut (fordi den må byttes etter 5 år) og jeg veldig usikker på om jeg skal ha ny eller om jeg skal velge noe annet (sterilisere meg f.eks.....). Det beste for meg er at jeg har sluppet blødningene og smertene rundt disse. Jeg hadde før blødninger i 7-10 dager..... Orker ikke det igjen nå som jeg bare har hatt litt farget utflod i 1 dag eller to hver måned.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 13. mai 2007 #7 Skrevet 13. mai 2007 Er du sikker på at disse symptoner kommer pga spiralen? Det kan være andre årsaker og. Ellers virker de ikke så enorme plager. ← Nei, jeg kan tenke meg at dette var vanlige hormonsvigninger, og at årsaken til at de ikke hadde vært tilstede den første tiden var at jeg trente så mye. Sannsynligvis er det helt normalt med slike symptomer, spiral eller ikke spiral. Så da blir spørsmålet; finnes det prevensjon som fjerner helt den hormonelle ubalansen som kommer i forbindelse med mens?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå