Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

For noen år tilbake fikk jeg ca hver 2.måned sterke, sterke hodepiner som startet med såkalt aura- fikk svarte eller hvite (husker ikke helt) flekker foran øynene, bokstaver stokket seg i ord når jeg prøvde å lese og jeg greide ikke å konsentrere meg. Andre tegn jeg ofte fikk før jeg fikk denne hodepinen var at ene armen min (venstre) ble nummen, prikkende og det føltes som den ikke var en del av meg lengre, helt merkelige greier.

Jeg husker ikke hvor i hodet smerten satt, men jeg husker at den var pulserende og utrolig vond, så vondt at jeg måtte bare legge meg ned, og jeg lå ofte i senga og nærmest gråt pga smertene. Prøvde å ta en ibux eller to, men det hjalp ikke.Jeg var både lyssky og kvalm. Dette skjedde oftere når jeg var skikkelig sliten, f.eks etter en veeeldig strevsom tur eller etter cooper-testen på skolen. Jeg spurte legen min om dette, som mente at det var en mild form for migrene, og at jeg skulle ta 600g ibux- noe som ikke hjelper...

Dere som har migrene, høres det ut som migrene, eller ?

Jeg har heldigvis ikke hatt noen "anfall" på ca 3 år, så forhåpentligvis er jeg kvitt det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som klassiske symptomer på migrene ja, men det kan jo utarte seg så forskjellig fra person til person likevel. Ibux vil nok ikke hjelpe mot migrene, men heldigvis har du jo ikke hatt flere anfall. Skulle det komme tilbake får du heller spørre legen igjen, det finnes mange gode medisiner på markedet. :)

Skrevet (endret)

Det høres veldig ut som migrene. hvis det begynner igjen, gå til legen og spør om du kan få utskrevet resept på rapitab maxalt. de hjelper veldig:) Når man merker at man begynner å få synsforstyrrelser skal man ta den med en gang. Det er en tabelett som smelter på tungen.

(koster vel rundt 90 for tre tabeletter, men det er greit å ha i bakhånd)

(hvis du sliter med at du kaster opp av smerten slik som meg, ville jeg heller anbefalt en nesespray. husker ikke hva den heter, men legen har god info om hva som passer til akkurat deg)

Endret av Luzi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...