Gå til innhold

lei hele p-pilla og bivirkningene

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Nå har jeg gått på cerazette i snart 4 måneder, og jeg er ikke fornøyd ...

Jeg har fått masse kviser, nedsatt sexlyst og faktisk mer menssmert/ubehag enn jeg hadde når jeg ikke gikk på noe som helst.

Dere som har gått på en p-pille med kviser som bivirkning, har dere fått tilbake huden dere hadde før dere begynte med pilla når dere sluttet?

Hvilke piller er det som er fine mot kviser, og kan disse gi depresoner? Søkte litt her og fant ut at yasmine og diane (?) kan gi depresjoner, og det vil jeg ikke ha ...

Endret av Knøttet
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det jeg fikk var:

- Migrene

- Blødningsforstyrrelser

- Sterk vektøkning

- Kviser/byller over hele kroppen

- Dyp depresjon

Tro det tok et halvårs tid før huden kom seg, migrene litt over 1, blødningsforstyrrelser, depresjon og overvekt 2-3 år. Gikk på pillende i nesten 3 år. (og ja, jeg vet jeg var en idiot)

Eneste pillen som det er rimelig sikkert hjelper mot kviser (normalt kun midlertidig, det blir like ille eller verre når du slutter) er Diane. Resten KAN hjelpe på, men det kan like gjerne gå andre veien.

Gjest Gjest_Supermoo_*
Skrevet

Har gitt opp alt som inneholder hormoner jeg. Fikk nok av uren hud og depresjon.

Spesielt p-staven ga meg uren hud. Noe så inn i hampen og! Aldri hatt så mye kviser før!.

Men etter å ha fjernet den, og med rett hudpleie, har huden min blitt bedre enn noen gang faktisk. :)

Så nå går det i kondom. Ja, det er noe herk, men heller det enn alle bivirkningene fra pillene!

Skrevet

Jeg fikk bedre hud av p-piller, men alt andre ble mye verre! Særlig humøret.

Er strålende fornøyd med kobberspiral nå.

Skrevet

Er mange som har hatt negative opplevelser meg Cerazette. Men jeg er strålende fornøyd med Cerazette! Mye mindre kviser, ikke mensen i det hele tatt, vekta holder seg stabil og kroppen har blitt mykere og strammere ;)

Men jenter reagerer veldig forskjellig på p-piller, så man må egentlig bare prøve seg frem.

Skrevet
Dere som har gått på en p-pille med kviser som bivirkning, har dere fått tilbake huden dere hadde før dere begynte med pilla når dere sluttet?

Ja, hudproblemene forsvant med en gang jeg sluttet, sammen med de andre bivirkningene.

Selv har jeg prøvd nesten alle merkene som finnes på markedet, og fikk enten uren hud, humørsvingninger og/eller nedsatt sexlyst av alt som er, så nå går jeg på kopperspiral i stedet, og er veldig fornøyd med det.

Gjest blåkopi
Skrevet

null bivirkninger av trinordiol, diane og yasmin.

Skrevet

Cerazette har vært gode for meg. Ingen mellomblødninger, som sikkert skyldes at jeg gikk fra p-sprøyte til cerazette og dro nytte av depoteffekten i sprøyta.

Redusert sexlyst, ja. Men det har jeg hatt på all prevensjon. Den er dog ikke så redusert som ved andre piller.

Kviser har jeg uansett. Jeg har hatt en fet hudtype siden tenårene og jeg har store problemer med huden på ryggen. Ikke noe særlig i ansiktet. Skal nå, etter utallige runder med diverse legemidler, til spesialist.

Kobberspiralen gave meg bare blødninger hver dag i over et halvt år.

Yasmin var et helvete med depresjoner, daglige gråtetokter og NULL sexlyst. Det viser seg etter å ha prøvd flere typer hormonell prevensjon at jeg ikke tåler østrogenet. Cerazette er siste alternativ for meg som har en høyst ustabil syklus og ikke ønsker en graviditet. Derfor er ladycomp og andre små maskiner uaktuelle.

Kondom er heller ikke særlig aktuelt etter over 7 års samboerskap med samme mann, så jeg er i grunnen nøgd med Cerazette.

Skrevet

Jeg brukte yasmin og har vært veldig fornøyde med de, men merket etterhvert at sexlysten forsvant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...