Armonia Skrevet 6. mars 2003 #1 Del Skrevet 6. mars 2003 Har et lite problem.. Når jeg skal lage mat med hvitløk bruker jeg som regel "fersk" hvitløk, noe som setter så veldig lukt på fingrene... Er det noen som har noen god råd eller tips?? Føler ikke så veldig for å ha hvitløksluktende fingre i flere dager..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannasol Skrevet 6. mars 2003 #2 Del Skrevet 6. mars 2003 Eddik eller sitron er super for å fjerne lukt av bl.a. hender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 6. mars 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 6. mars 2003 takk takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 6. mars 2003 #4 Del Skrevet 6. mars 2003 Man får kjøpt en kjøkkenhåndsåpe som også fjerner både vanlig løk og hvitløkslukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvitveis Skrevet 6. mars 2003 #5 Del Skrevet 6. mars 2003 Hjemmelaget kaffesåpe er også tingen :D Den har en behagelig skrubbeffekt, samtidig som olja holder på fuktigheten. Eller tilfører ny fuktighet. Den er også veldig bra for oss som jobber med jord. Hvis du ikke har anledning til å lage den selv så kanskje det går an å spørre i en helsekostforretning om de fører det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 6. mars 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 6. mars 2003 Takk Arwen22 og Hvitveis! Arwen22:husker du hva såpen heter? Hvitvis:Kaffesåpe??? Kaffe i såpen eller...?? Kan du forklar litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 6. mars 2003 #7 Del Skrevet 6. mars 2003 Arwen22:husker du hva såpen heter? Sunlight kjøkkenhåndsåpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvitveis Skrevet 6. mars 2003 #8 Del Skrevet 6. mars 2003 Hvitvis:Kaffesåpe??? Kaffe i såpen eller...?? Kan du forklar litt Ja. Kaffekorn, gjerne espresso (gjerne italiensk espressokaffe ) blandet i hjemmelaget såpe. Som for eksempel kan tilføres mandel- eller vaniljeolje. Eller olivenolje. Det er kaffekorna som tar bort, skrubber bort, duften av hvitløk så man trenger ikke ha noe mer duft i den. Bortsett fra at det lukter litt ekstra godt med vanilje, da. Har du laget hjemmelaget såpe noen gang? Det er veldig enkelt, men kanskje litt voldsomt å ta opp en hobby bare for å bli kvitt hvitløksduft på hendene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 6. mars 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 6. mars 2003 takk for svar begge to Nei, har aldri laget hjemmelaget såpe før Men kan jeg ta kaffe oppi vanlig såpe da? Det burde vel fungere greit det også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvitveis Skrevet 6. mars 2003 #10 Del Skrevet 6. mars 2003 Men kan jeg ta kaffe oppi vanlig såpe da? Det burde vel fungere greit det også? Det har jeg ikke prøvd, men det høres jo ikke noe farlig ut. Prøv du og fortell oss om det fungerte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 6. mars 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 6. mars 2003 Fungerte perfekt.. Ikke nødvendig å lage såpen Takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 6. mars 2003 #12 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg pleier å bruke plasthansker når jeg er i kontakt med matvarer som har sterk lukt. Har kjøpt en boks med upudrede hansker på apoteket og bruker dem til alt mulig rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 7. mars 2003 #13 Del Skrevet 7. mars 2003 Tror jeg må prøve kaffe i såpen neste gang jeg bruker hvitløk. Sunlight kjøkkensåpe tar ikke bort lukt! Den bare en veldig sterk lukt på den med det samme du har vaska hendene, ei lita stund etterpå er hvitløkslukta fremdeles der..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 7. mars 2003 #14 Del Skrevet 7. mars 2003 Tror jeg må prøve kaffe i såpen neste gang jeg bruker hvitløk. Sunlight kjøkkensåpe tar ikke bort lukt! Den bare en veldig sterk lukt på den med det samme du har vaska hendene' date= ei lita stund etterpå er hvitløkslukta fremdeles der..... Ikke når jeg bruker den. Synes den er suveren jeg. Det finnes en såpe som heter "løksåpe" oså. En slag metallsåpe(?) Den får man kjøpt på traktøren blandt annet. Vet om mange som er veldig fornøyd med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå