Gå til innhold

Bergen


Devana

Anbefalte innlegg

Som flere vet skal jeg flytte til Bergen i sommer/høst og lurte litt på hva som er å gjøre der? Sånn generelt egentlig, gjerne i sentrum.

Restauranter, cafeer, bibliotek, kino, parker, og andre morsomme ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så heldig du er som skal flytte til Bergen ;) Jeg bor i utlandet for tiden, og kjenner at jeg savner Bergen nå som våren er her. Det er nemlig utrolig koselig der om våren og sommeren.

Når været er fint anbefaler jeg: 'botanisk hage' og fine omgivelser på høyden, 'nordnesparken' med grilling ved vannet, en kald pils i bakhagen til Dr Livingstone eller på bryggen ved 'Verftet', kjøpe en knallgod iskaffe fra Bergens beste kaffebar; Det Lille kaffekompaniet. ++++

Ellers kommer det jo helt an på hvilke interesser du har da.. Om du synes det er koselig å bare traske rundt i brosteinsbelagte smau og kikke, anbefaler jeg å spasere en tur i Lille Øvregate, Kong Oscars gate, Skostredet, Marken, gågaten (strandgaten).

Når det gjelder kino har vi selvfølgelig de to mest populære; Magnus barfot og Konsetpaleet. For smalere filmer kan man melde seg inn i cinamtekets filmklubb på verftet. For teateropplevelser tilbyr Den Nationale scene det tradisjonelle, mens BIT teatergarasjen tilbyr...alt mulig ;)

Det er mange steder å gå 'på byn' i Bergen, noe for enhver smak. Konsertplakater er som regel klistret opp overalt -du kan ikke unngå å legge merke til dem.

Tror jeg må avslutte der, før hjemlengselen får helt taket på meg... :sjenert:

Et siste tips bare: Plukk opp natt&dag fra platekompaniet på torgalmenningen den siste fredagen i måneden, der pleier det alltid å stå noen gode tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også anbefale Cafe aura i Marken som har verdens beste tomatsuppe og chai, til en grei pris. Atmosfæren er koselig og takler du ikke lesesaler er det avslappende å sitte der.

Caffe Italia har verdens beste mocca, kjempegode smoothies og ordentlig god italiensk is! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Frk. Grønn
Caffe Italia har verdens beste mocca, kjempegode smoothies og ordentlig god italiensk is! :sikle:

Hvor ligger den, Saeria?

Jeg kan anbefale deg å ta en kaffepause hos Det Lille Kaffekompaniet oppe ved Fløyen. En bitteliten kafé med nydelig kaffe og herlig atmosfære!

BSI (Bergenstudentenes Idretts-et-eller-annet..) arrangerer mange ulike kurs, så hvis du er interessert i å danse salsa, spille fotball, være med på et volleyballag eller lignende så finner du helt sikkert noe spennende å bli med på. Studentsamskipnaden har flere treningssentre i og rundt sentrum.

Bergen har et stort bibliotek med mange avdelinger, og det er muligheter for å sitte og lese både for moro skyld eller for å lese til eksamen etc.

I Nordnesparken er det deilig å ligge om sommeren og lese en god bok eller ha piknik med venner eller kjæreste. Det kan du også gjøre i Nygårdsparken, men i Nordnesparken har du muligheter for å bade i sjøen også.

På Verftet kan man sitte på uterestaurant og ta en pils i sommersola :)

Du bør også ta deg en spasertur opp på Fløyen og Ulriken og nyte den flotte utsikten :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...