Gjest prestekrage Skrevet 11. mai 2007 #1 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Jeg skal bli sunnere sprekere og slankere! Håper noen slenger seg med. Målet er ikke 40 kilo på en mnd- men generellt jobbe meg til en kropp og helse som jeg er fornøyd med.... Alt i alt er det det langsiktige målet jeg jobber mot- men tror for motivasjonens del det er fornuftig å sette seg delmål. Presantasjon følger i neste innlegg- i håp om at noen blir med meg.... Endret 12. mai 2007 av prestekrage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 11. mai 2007 #2 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Og så til prestantasjonen. Jeg er ei jente- førsteårs 29'åring bosatt på østlandet. Har som mål å bli sunnere, sprekere og slankere. Er realist og forventer at det skal ta lang tid- men trøster meg med ordtaket; de gode vaner som tar lang tid å venne seg til er de samme vanene som tar lang tid å venne seg av. Hmmm, mer om meg. Vel, har fått i rutine å trene i snitt 3 ganger i uken (studio). Sykler i tillegg tur/retur jobb hver dag (ca 6 km totalt). Veier i dag 85. Er 176 høy. (legger inn cm mål (midje/hofte) etterpå) Men trass i all treningen; i det siste (1-2 mnd) har vekta stått stille. Er blitt smalere- men for meg som alltid har vært tung i kroppen betyr vekta masse. Mål: hmmm, vet faktisk ikke sikkert. Som tidligere idrettsaktiv har jeg en god del muskler og alltid hatt en tung kroppsbygning. Men i det lange løp (og da snakker jeg minimum 1- 1 1/2 år) hadde det vært gøy å se 6-tallet (altså under 70)... Men i første omgang er målet 80. Der jeg var sommeren for 2 år siden da komplimentene haglet og jeg følte meg så bra som jeg aldri har gjort. (men så sluttet jeg å røyke- og woops- 13kg + versågod!) Føler at jeg har blitt mere bevisst på kostholdet- men i en travel hverdag (full jobb, aleneforsørger, fritidsaktiviteter) er det lett å sluntre litt. Har for tiden to store svakheter: Saltstenger og rødvin (og vet at sistnevnte blir byttet ut med hvit nå som sommeren står for døren). Ser fristelsen i å handle meg en noka/nutrilett/camebridge- kur- men er realtist og satser på det lange løp. Har tenkt å (prøve) følge Grete Rode (hvor skal den h'en???) på nett. Badevekta mi har jeg et skummelt forhold til- veier meg både morgen og kveld. SÅ- som en start: i morgen leverer jeg den hos mor og far, og skal nå ha MAX ei veiing pr uke.... Nei, nå avslutter jeg for denne gang. Spent på om noen slenger seg med.... Endret 13. mai 2007 av prestekrage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Landra Skrevet 13. mai 2007 #3 Del Skrevet 13. mai 2007 Hei igjen! Til uka skal jeg trene mandag, torsdag, fredag og søndag. Siden jeg ikke har trent på en stund kommer jeg til å trene det faste opplegget mitt men med litt lettere vekter og tempo. Hva og hvordan trener du? Et av målene mine er jo å spise regelmessig. Har slitt med dette lenge siden jeg ikke er oppvokst med faste måltider. Har bare spist når jeg har vært sulten. Så jeg ser for meg å spise hver tredje time kan bli den største utfordringen, men jeg har bestemt meg for at jeg skal klare dette. Dette skal vi klare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 13. mai 2007 #4 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Jeg trener på treningsstudio. Først ca 45 minutter på ellipsemaskin, skykkel eller tredemølle (med full motbakke i tempo akkurat på grensen mellom rask gange og jogging). Så blir det styrketrening, rygg, mage, rumoe og armer. Er litt foriktig med å trene beina for etter ett "liv" på håndballbanen er knærne noe variable... I tillegg sykler jeg til og fra jobb (nesten) hver dag. Blir 6 km. Sykler med datteren min til og fra trening 3 dager i uken (4 km med 18 kg bakpå). Som nevnt tidligere har jeg tenkt å prøve å følge Grete Roede på nett- altså ikke kurs, men registrering på nett. Grete Roede Kostholdet mitt er i utgangspunktet ganske ok, men syns det er kjekt å bli enda mere bevisst på hva jeg har i meg. Endret 13. mai 2007 av prestekrage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perfekt biff Skrevet 13. mai 2007 #5 Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg vil gjerne slenge meg på her:) Jeg er en jente på 20 år, som bor og studerer i bergen. Jeg er litt over 170 cm høy, og veier 82 kg. Jeg satser også på en livstilsendring og begynte med dette etter nyttår. Da trente jeg omtrent fire ganger i uken i sal på treningsstudio. Jeg bestemte meg for å få orden på treningsrutinene før jeg la om kostholdet, for å ikke bli lei med en gang. Treningen gikk kjempefint i to måneder, men så forstuet jeg et ben og når det ble bra var det påske (og jeg dro på storbyferie), og etter dette fikk jeg influensa. Så da ble det plutselig en og en halv månedes opphold i treningen. Det har vært litt vanskelig å komme inn i rutinen igjen, og kostholdet går litt opp og ned. Av trening så driver jeg mest med aerobic, step og styrketrening med stang i sal. Jeg vil begynne å jogge, og dra på spinning da jeg tror dette er veldig effektivt, men jeg har for dårlig kondisjon til begge, og litt for svak rygg for jogging. Så planen er å komme i litt bedre form, og deretter begynne med dette. Livstilsendringen min med tanke på kosthold går ut på å velge sunnere alternativer, spise mindre porsjoner, og klare å bestemme meg på forhond hvor mye jeg skal spise. Samtidig vil jeg spise ting jeg har lyst på, hvis jeg bare begrenser meg. Alkohol går egentlig greit. Jeg prøver å ikke drikke alkohol for kos, da jeg heller vil "bruke de kaloriene" på litt sjokolade eller popcorn! Men det blir jo noen våte kvelder innimellom, og da tar det helt av med alt: Drikker mye alkohol, spiser mye snacks og ALLTID nattmat! Mine største laster er kakao og sjokolade, samt smeltet ost. All ostegratinert mat, ostepølser, ostesmørbrød osv. klarer jeg meg ikke uten! Mål: Hovedmålet mitt går egentlig i klesstørrelser. Jeg har faktisk problemer med å få på meg de største buksestørrelsene (42) på divided avdelingen på hennes. Jeg tror jeg hadde trivdes veldig med kroppen min om jeg begynte å bruke størrelse 38. Jeg aner ikke hva denne størrelsen vil si i vekt, men husker jeg var fornøyd med vekten min når jeg veide 65 kg. I tillegg til dette, ønsker jeg meg en mye strammere kropp, mere overskudd, mer viljestyrke og selvtillitt i bikinisesongen. Mine utfordringer: Jeg vil gjerne være med på alt som skjer, og når jeg skal kose meg, så "skal jeg kose meg"! Jeg har en samboer, som er like glad i meg uansett hvordan jeg ser ut. Når man føler seg elsket uansett, så er det fort gjort å sluntre unna. Jeg er lat. er midt i eksamenstiden, og gidder ikke engang og gå til skolen for å lese, selv om jeg vet det hadde vært godt for meg. Oj, dette ble veldig langt. Kan si mer senere hvis jeg kommer på noe. Dere starter for fullt i morgen? Jeg gleder meg til skjerpings sammen med dere! Hilsen Perfekt Biff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 13. mai 2007 #6 Del Skrevet 13. mai 2007 Ettersom jeg skal følge GR-tankene en periode nå har jeg funnet ut at jeg skal sette meg ned i kveld å lage meg en ukesmeny. Mye enklere å følge ett opplegg hvis jeg har en "timeplan"... Legger ut menyen når den ligger klar. Regnet ut kalloriinntak med formelen hos GR nå og skal ligge på ett inntak på mellom 1600-1900. Nå skal jeg snart avgårde for å være flink... Hjelper foreldrene mine med endel utearbeid i helgen. Skal male ett anneks (tok mesteparten i går), male gelenderet på verandaen samt endel annet sommerforberedelser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Landra Skrevet 13. mai 2007 #7 Del Skrevet 13. mai 2007 Livstilsendringen min med tanke på kosthold går ut på å velge sunnere alternativer, spise mindre porsjoner, og klare å bestemme meg på forhond hvor mye jeg skal spise. Samtidig vil jeg spise ting jeg har lyst på, hvis jeg bare begrenser meg. Alkohol går egentlig greit. Jeg prøver å ikke drikke alkohol for kos, da jeg heller vil "bruke de kaloriene" på litt sjokolade eller popcorn! Men det blir jo noen våte kvelder innimellom, og da tar det helt av med alt: Drikker mye alkohol, spiser mye snacks og ALLTID nattmat! ← Jeg deler mange av tankene du har rundt dette. Viktig å kunne leve med dette resten av livet. At man faktisk kan spise det man har lyst på av og til uten å ha dårlig samvittighet er utrolig viktig. Alkohol har jeg heller ingen problem med. Drikker svært sjelden, men når jeg først drikker, drikker jeg for å ha det mest mulig gøy, og med det hører snacks og mat med. Dere starter for fullt i morgen? ← Jeg kommer til å trene og spise mest mulig riktig og regelmessig denne uken som kommer, men trenger tid til både å planlegge og handle de riktige matvarene jeg trenger. Som sagt min største utfordring er å spise regelmessig. Jeg veit at det ikke blir lett å spise 6 ganger om dagen. Så tenker jeg at siden jeg vil holde på dette resten av livet er all bevegelse bra. Enten det er trening på studio, løping, bowling med venner, shopping eller lange turer med hunden, så skal ikke det ha noe å si. Jeg personlig kommer ikke til å følge noe opplegg rundt mat laging. Kommer til å spise "vanlig mat" som jeg og samboeren min lager til vanlig. Det eneste jeg kommer til å forandre på er å lage mer grønnsaker og salat til, og spise mer fisk. Føler faktisk at vi spiser ganske sunt. Jeg og samboeren har snakket om å slutte å se på tv når det ikke er noe spes. å se på. Da skal vi enten finne på noe som å gå tur, spille spill eller lese bøker. Føler dessverre at tv`en har tar mye av tiden vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Landra Skrevet 14. mai 2007 #8 Del Skrevet 14. mai 2007 Hei igjen! Er det ikke bedre at vi skriver på innlegget ditt? Ellers går innlegget lenger og lenger ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 14. mai 2007 #9 Del Skrevet 14. mai 2007 Du sier noe der.... Ja- da fortsetter vi hovedinlegget da- så fører i allefall jeg ukesrapport i dagboka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perfekt biff Skrevet 15. mai 2007 #10 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg deler mange av tankene du har rundt dette. Viktig å kunne leve med dette resten av livet. At man faktisk kan spise det man har lyst på av og til uten å ha dårlig samvittighet er utrolig viktig. Alkohol har jeg heller ingen problem med. Drikker svært sjelden, men når jeg først drikker, drikker jeg for å ha det mest mulig gøy, og med det hører snacks og mat med. Jeg kommer til å trene og spise mest mulig riktig og regelmessig denne uken som kommer, men trenger tid til både å planlegge og handle de riktige matvarene jeg trenger. Som sagt min største utfordring er å spise regelmessig. Jeg veit at det ikke blir lett å spise 6 ganger om dagen. Så tenker jeg at siden jeg vil holde på dette resten av livet er all bevegelse bra. Enten det er trening på studio, løping, bowling med venner, shopping eller lange turer med hunden, så skal ikke det ha noe å si. Jeg personlig kommer ikke til å følge noe opplegg rundt mat laging. Kommer til å spise "vanlig mat" som jeg og samboeren min lager til vanlig. Det eneste jeg kommer til å forandre på er å lage mer grønnsaker og salat til, og spise mer fisk. Føler faktisk at vi spiser ganske sunt. Jeg og samboeren har snakket om å slutte å se på tv når det ikke er noe spes. å se på. Da skal vi enten finne på noe som å gå tur, spille spill eller lese bøker. Føler dessverre at tv`en har tar mye av tiden vår. ← Høres ut som vi har helt like tanker rundt det meste egentlig. Kjente med særlig igjen i det med tven. I dag har jeg spist en god hjemmesnekret kornblanding med skummetmelk til frokost. Har veldig lyst på ostesmørbrød til lunch, så skal lage det. I tillegg har jeg kjøpt smoothieingredienser så jeg kan lage det hvis jeg får lyst på noe godt. Chili med salat til middag! Også skal jeg prøve å gå en times tur også SKAL jeg trene aerobic. Men sitter inne og leser til eksamen, så det blir litt lite aktivitet, og litt mye småspising! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin_ Skrevet 15. mai 2007 #11 Del Skrevet 15. mai 2007 Bra tiltak Det er viktig å sette seg realistiske mål. Jeg tror at 80 kg er en god start, jeg har fått et tips om at går man ned ca 10% av kroppsvekten sin bør man stabilisere den før man fortsetter, det gjorde jeg, og har ikke lagt på meg et gram etter at jeg la om kostholdet. Vekttapet kom faktisk på tross av både at jeg begynte på p-piller og sluttet å røyke Ang. det Landra sier om måltidshyppighet; Det er faktisk ingen forskning som underbygger at det å spise mange måltider øker forbrenningen. Faktisk, når man skal gå ned i vekt, kan det være like greit å spise 4 som 6 måltider, fordi man faktisk da føler at man spiser litt mat til hvert måltid, og ikke går rundt og er kjempesulten hele tiden. Den eneste grunnen til at hyppige måltider anbefales er for å unngå kjempespiseorgier som følge av at man er veldig sulten, men det klarer man fint med 4 måltider om dagen. Om man vil spise 6 er selvsagt dette helt ok, men ikke noe must! Det viktigste er å skape seg vaner man kan holde over litt tid Jeg har startet min egen "slankedagbok" selv, og har lyst på denne i mine innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Landra Skrevet 16. mai 2007 #12 Del Skrevet 16. mai 2007 Hei! Lurte bare på om vi kunne fortsette dette i virkelige innlegget, ellers går innlegget lenger og lenger ned. Så er det litt tungvint å åpne innlegget og så åpne dagboken hennes. Hva syntes dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allimac Skrevet 21. mai 2007 #13 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg er med Er 20 år, trente mye før, men nå blir det en joggetur i ny og ned, og en tur på treningsstudio når jeg er på skolen... Har muskler pga tidligere aktiv idrettsutøver, så grunnen til kiloene er der, allikevel så har jeg fått den lille magen jeg ikke klarer å få vekk...men den skal bort Mål: - sliter med dårlig selvtillit- skal prøve å fikse på det! - bedre kondis - gå ned noen kilo = føle meg bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 25. mai 2007 #14 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Å fy fiskebolle! Vet jeg har vært dårlig til å følge opp her den siste uka- men kombinasjonen masse overtidsjobbing og dårlig samvittighet for uteblivende trening fungerer som to utmerkede unnskyldinger!! Men- til poenget: Skulle ut å handle litt overtidsmat i dag- og mens jeg ventet på maten gikk jeg innom en klesbutikk (lønningsdag ja....)..... Kom ut igjen med helt nytt antrekk; cityshorts, dressjakke og hvitbluse (by/jobb antrekk).... Trodde i utgangspunktet at cityshorts IKKE var noe for min broiler-legger- men dette satt som ett skudd!!!!!!!!!! Kom hjem og sitter med deler av antrekket på nå og har til min store glede oppdaget; Jeg kunne faktisk kjøpt enda en størrelse mindre i cityshortsen!!!!!!!!! Den er for stor i livet!!!!!! Må sy inn- for den sitter perfekt over rumpe og lår!! (At dressjakka må byttes til en større størrelse plager meg ikke ett mikro sekund engang. Var superhappy for ny størrelse (m) i dressjakke- men kom hjem og oppdaget at de to spilttene bak spriket litt mere enn hva som pent er!!! Pytt pytt) Så i morgen er det ut å finne passende sko- ser for meg at røde høyhælede med ankelstropp passer perfekt!!! Så blir det "rock'n roll" med jobben!!! Gleder meg som en unge!!!! (Er så heldig å ha en kollegagjeng som er ufattelig flinke til å gi komplimenter som virkelig gir selvtillitt og enda mere ståpå vilje!!!) Ha en riktig god helg!! Klem fra prestekrage på super-opptur!!! Endret 25. mai 2007 av prestekrage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin_ Skrevet 25. mai 2007 #15 Del Skrevet 25. mai 2007 Oi oi! Alltid moro å komme seg inn i klær man ikke trodde ville passe Vurderer å kjøpe meg et par selv, jeg lurer på om du nettopp dyttet meg over den kneiken (riktignok kommer jeg nok til å bruke svarte strømpebukser for å ikke få så store bein men hysj om det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 26. mai 2007 #16 Del Skrevet 26. mai 2007 Sorte strømpebusker er genialt! Sitter ferdigpyntet med cityshorts'n nå!!! Fant ikke de røde skoene jeg hadde planer om- ble ettpar sorte med bare 1 cm hel, ankelstropp! Nå er det bare krigsmalingen som mangler- så er jeg klar for fest... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 30. mai 2007 #17 Del Skrevet 30. mai 2007 Da kan jeg rapportere om minus 1.3 kg!!! Og det etter to uker med lite trening. Men har tydelig fått opp forbrenningen etter å spise 5-6 ganger pr dag. Sykler fremdeles til og fra jobb. Ble trening i går- men ligger ann til å ikke ha tid til mere denne uka (evt ikke før lørdag). Men fornøyd jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allimac Skrevet 30. mai 2007 #18 Del Skrevet 30. mai 2007 Da kan jeg rapportere om minus 1.3 kg!!! Og det etter to uker med lite trening. Men har tydelig fått opp forbrenningen etter å spise 5-6 ganger pr dag. Sykler fremdeles til og fra jobb. Ble trening i går- men ligger ann til å ikke ha tid til mere denne uka (evt ikke før lørdag). Men fornøyd jeg!! Gratulerer! Jeg meldte meg inn i vgveklubb i går, så får håpe det gir noen resulatater Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 8. juni 2007 #19 Del Skrevet 8. juni 2007 Hvordan går det med dere?? Her er jeg stabil siden sist. Kjenner at varmen gir pølsefingre og tær (vann i kroppen ja)... Men klager så absolutt ikke over varmen- den gjør jo bare treningsøktene enda mere effektive- svetter i bøtter og spann!!! Drikker ca 3l vann om dagen. Ha en riktig god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allimac Skrevet 11. juni 2007 #20 Del Skrevet 11. juni 2007 Jo, det går vel ok, hehe...er medlem av vektlubben på VG så da går det fint å følge med på hva og hvor mye jeg bør spise..kjempekjekt! Både gleder og gruer meg til å veie meg i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå