loffen Skrevet 13. januar 2009 #6601 Del Skrevet 13. januar 2009 Aldri smakt potetball jeg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLille Skrevet 13. januar 2009 #6602 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Jeg visste hva det er - men har aldri spist potetball nei..hadde ikke vært meg imot å smake det en gang da - men det har bare aldri falt seg sånn at det har vært anledning for å spise det. Men nå blir man vel egentlig pent nødt til å prøve å lage det en gang, men jeg ser for meg at det er vanskelig å få til når man aldri har gjort det før? :klø: Endret 13. januar 2009 av MissLille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #6603 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Wadjet skrev: Potetball er typisk vestlandskost. Jeg spiste det en del da jeg var sammen med en bergenser, men har ikke smakt det etter at det ble slutt. Synd, egentlig, for potetball med saltkjøtt er nam! Endelig en som har smakt det loffen skrev: Aldri smakt potetball jeg heller. MissLille skrev: Jeg visste hva det er - men har aldri spist potetball nei..hadde ikke vært meg imot å smake det en gang da - men det har bare aldri falt seg sånn at det har vært anledning for å spise det. Men nå blir man vel egentlig pent nødt til å prøve å lage det en gang, men jeg ser for meg at det er vanskelig å få til når man aldri har gjort det før? :klø: Det er ikke så vanskelig om man har det rette utstyret (sier hun som ikke har laget skikkelig potetball, men omtrent bare sett på da pappa laget det Jeg jukser litt med å bruke et bestemt potetballmel ). Endret 13. januar 2009 av Loevinna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 13. januar 2009 #6604 Del Skrevet 13. januar 2009 Komle er i hvertfall ikke uvanlig her i dette strøket Men det er vel kanskje mest her det er vanlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 14. januar 2009 #6605 Del Skrevet 14. januar 2009 Kompe heter det på sørlandsk, og det har jeg spist Hadde bare aldri hørt navnet potetball på det før, og er ikke 100% sikker på om det er nøyaktig det samme heller. Uansett hva det heter, godt er det synes jeg. Har aldri laget det, men er booket inn hos svigerbestemor, som visstnok lager "verdens beste" komper - iflg. Helten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #6606 Del Skrevet 14. januar 2009 Tinúviel skrev: Kompe heter det på sørlandsk, og det har jeg spist Hadde bare aldri hørt navnet potetball på det før, og er ikke 100% sikker på om det er nøyaktig det samme heller. Uansett hva det heter, godt er det synes jeg. Har aldri laget det, men er booket inn hos svigerbestemor, som visstnok lager "verdens beste" komper - iflg. Helten Det er jo laget av poteter, og er formet som en ball = potetball Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #6607 Del Skrevet 14. januar 2009 Da er middagen på ovnen, og idag blir det fiskeboller i karrisaus. Jeg har aldri vært vant med å ha hvitsaus til fiskebollene, men lager heller en slags hvitsaus hvor man tilsetter karri så sausen blir sånn gulgrønn (høres ikke lekkert ut, men det er den!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 14. januar 2009 #6608 Del Skrevet 14. januar 2009 karri er vanvittig godt på fiskeboller :D Fiskeboller i hvitsaus er kjempegodt, men sliter med å finne noen gode fiskeboller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #6609 Del Skrevet 14. januar 2009 trixis skrev: karri er vanvittig godt på fiskeboller :D Fiskeboller i hvitsaus er kjempegodt, men sliter med å finne noen gode fiskeboller. Bjellands fiskeboller på boks synes jeg er veldig gode da. men det er jo smak og behag. Jeg har da ikke karri på fiskebollene, jeg lager sausen slik: smelter smør, rører inn MASSE karri (flere t-skjer), rører inn mel, tilsetter krafta på fiskebollene, og spe ut med melk til slutt. Og lar dette koke. Sausen blir da som sagt gulgrønn, og det smaker helt annerledes. Nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 14. januar 2009 #6610 Del Skrevet 14. januar 2009 Fiskeboller i karrisaus er nammenam! *sulten* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #6611 Del Skrevet 14. januar 2009 *mett* Merket at det var lenge siden jeg har laget dette... for jeg hadde litt for lite karri i, + jeg glemte å smake til med salt på slutten men var godt likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 14. januar 2009 #6612 Del Skrevet 14. januar 2009 Nam, så godt! Kompe har jeg hørt om. Jeg fant oppskrift på Kompe med dott! Det høres nesten pervers ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 14. januar 2009 #6613 Del Skrevet 14. januar 2009 Kompe med "dott" har jeg hørt om - men aldri helt fått med meg hva dotten består av... Tør jeg egentlig spørre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #6614 Del Skrevet 14. januar 2009 Den dotten er en bit salt kjøtt man putter inn i potetballen/kompen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 14. januar 2009 #6615 Del Skrevet 14. januar 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #6616 Del Skrevet 14. januar 2009 litt på loffen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 14. januar 2009 #6617 Del Skrevet 14. januar 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SallyBrown Skrevet 15. januar 2009 #6618 Del Skrevet 15. januar 2009 Er dårlig til å legge igjen spor for tida, men jeg følger med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 15. januar 2009 #6619 Del Skrevet 15. januar 2009 Loevinna skrev: Da er middagen på ovnen, og idag blir det fiskeboller i karrisaus. Jeg har aldri vært vant med å ha hvitsaus til fiskebollene, men lager heller en slags hvitsaus hvor man tilsetter karri så sausen blir sånn gulgrønn (høres ikke lekkert ut, men det er den!) Hvit saus uten karri til fiskeboller er ikke noe godt, lenge siden vi har hatt fiskeboller her nå . . . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #6620 Del Skrevet 15. januar 2009 fruva skrev: Er dårlig til å legge igjen spor for tida, men jeg følger med jeg er ikke så flink til å legge igjen spor hos deg heller.. men leser kamela skrev: Hvit saus uten karri til fiskeboller er ikke noe godt, lenge siden vi har hatt fiskeboller her nå . . . Vet ikke om jeg har smakt fiskeboller med bare hvit saus jeg... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå