Gå til innhold

Loevinnas nye rotehule! :)

Loevinna

Anbefalte innlegg

Risotto-oppskriften jeg bruker har jeg fått av min pappa :) Og den er uten skalldyr og kjøtt, bare pølser. Om det er en ekte risotto det har jeg ikke peiling på, men god er den iallefall! Her i huset går den ned på høykant, og skulle det skje at det blir rester, så forsvinner de også fort. Den er kjempe enkel å lage, bare oppkuttingen av grønsakene som kan ta litt tid :)

Skal legge ut oppskriften litt senere idag jeg!

:jepp::fnise:

Hvis det er den du laget hos oss den gangen, så er den knallgod!! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Risotto-oppskriften jeg bruker har jeg fått av min pappa :) Og den er uten skalldyr og kjøtt, bare pølser. Om det er en ekte risotto det har jeg ikke peiling på, men god er den iallefall! Her i huset går den ned på høykant, og skulle det skje at det blir rester, så forsvinner de også fort. Den er kjempe enkel å lage, bare oppkuttingen av grønsakene som kan ta litt tid :)

Gleder meg! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp::fnise:

Internett har vært fraværende her idag, så jeg har dessverre ikke rukket å få lagt ut oppskriften, men skal fikse det i morgen! :Nikke:

Det er nok godt mulig den ja, for jeg kan bare en risotto oppskrift :ler:

Og den ER god! :-D :fnise:

Gleder meg! :sikle:

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så :hoppe:-glad om dagen! Men har igrunnen fått beskjed om å ikke skrive noe om det her enda... :sjenert: Men det er ingenting med meg å gjøre. Eller jo egentlig... indirekte.. på en måte.. komplisert å beskrive det uten å forklare det nærmare :lol: men noen av dere vet om det allerede ;)

:juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så :hoppe:-glad om dagen! Men har igrunnen fått beskjed om å ikke skrive noe om det her enda... :sjenert: Men det er ingenting med meg å gjøre. Eller jo egentlig... indirekte.. på en måte.. komplisert å beskrive det uten å forklare det nærmare :lol: men noen av dere vet om det allerede ;)

For nå ble jeg jo ikke nysgjerrig...

:tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk om å vekke nysgjerrigheten hos folk!! :sjenert:

jaja jeg :hoppe::hoppe: litt på dine indirekte vegne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For nå ble jeg jo ikke nysgjerrig...

:tunge1:

Jeg kommer til å fortelle mer siden, men ikke helt enda... :sjenert:

:fnise:

Snakk om å vekke nysgjerrigheten hos folk!! :sjenert:

jaja jeg :hoppe::hoppe: litt på dine indirekte vegne

;):hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risotto

1 liten purreløk (middelsstor)

1 løk

1 paprika

ca 3 stk røkt kjøttpølse

Mårpølse

1/2 l ris (litt over det dobbelte med vatn)

(maisolje)

1 ts paprikapulver

1 ts karri

3/4 ts buljongpulver.

Varm opp oljen. Ha i løk, purreløk og paprika. La det surre. Ha i mårpølsene og la det surre. Ha i pølsene og la blandingen surre litt. Bland i paprikapulver og karri. Ha i risen. Ha i soyasaus (berre å ha en god "dæsj") :) Tilsett vatn og buljongpulver. La det koke til risen er ferdig (ca 20 min). Smak på "krafta" etter halvetida (meir salt? meir soyaolje?)

Bon apetitt! ;)

Bare å spørre om det er noe som er uklart :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sikle:

:jepp:

Men hvor mye mårpølse har du oppi da? en sånn "runding"? (nei, mener ikke en skive men en sånn pølse som går nesten i ring :fnise: )

Sist jeg lagde, så brukte jeg nesten en hel slik ring ja. Vi prøvde faktisk en gang å sløyfe mårpølse, og en annen gang så prøvde vi en annen type pølse oppi.. Men nei.. det ble ikke det samme.. mårpølsen gir en spesiell smak som virkelig passer i den retten :)

Og så kan man jo selvsagt tilsette mer av ingrediensene, alt etter hvor mange som skal spise... Og det samme med risen. Jeg lager gjerne retten med 6-7-8 dl ris, for da blir det rester igjen - og det er så greit å ta med på jobb som nistemat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over meg selv denne helgen.. I går stod jeg opp kl. 10.. i dag våknet jeg i 9-tiden, og ble liggende en stund å kose med ene pusejenta som var veeeldig klar for kos :fnise: så jeg stod vel opp rundt 9.30-10 tiden :) Egentlig veldig deilig å ikke ha følelsen av å ha sovet bort hele helgen... :sjenert:

I går hadde jeg forresten besøk av en venninne i flere timer, og hun hadde med seg den skjønne lille jentungen sin på bare 2 mnd.

Men det er noe som skurrer med meg og småunger.. De kan smile og le helt til de kommer i fanget på meg, men da bare begynner de å skrike... :( Jeg har nok mest trening med de fra 2 år og oppover ja... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Et :vekt: - innlegg... :sjenert:

Jeg er begynt å få spørsmål og kommentarer fra folk jeg jobber med, at det virker som jeg har gått ned i vekt.. Det er jo bare kjempe komplimanger det da. Men ikke vet jeg.. Greit nok at jeg faktisk har gått ned 3-3,5 kg siden.. *tenke*... 6.aug, tror jeg... Men trodde ikke at det ville vises i det hele tatt.. Det er jo ikke sååå mye å skryte av liksom... :sjenert: Nå om dagen konsentrere jeg meg bare om å legge om kostholdet... Så satser jeg på å komme i gang med trening når vi en gang blir ferdig med å pusse opp kjellerstua...

Men konklusjonen er iallefall........

...............

:hoppe: :juhu:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...