Gå til innhold

Loevinnas nye rotehule! :)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk så lyst til å prøve noe nytt, og fant da ut jeg ville prøve å lage noe gjærbakst. Boller blir fort tørre for min del, så ville prøve noe som kanskje kom til å bli en tanke saftigere. Og inne på den siden hvor jeg fant de bollene, der er det farlig mye godt :sikle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

:danser: Fin dag å feire 250 sider på gitt! :danser:

:popcorn::danse::danser::5::skaal:

:vin::kaffekopp::is::sjokolade::ol:

Endret av Loevinna
Gjest hyggelig
Skrevet

Mmm, ja det har du helt rett i! Nå sitter jeg å skriver handleliste for helga. vaniljekrem og kokesjokolade er herved snart i hus og klar til å bli rullet inn i noe som høres ut som fantastisk gode boller;)

Skrevet

Jeg har jo helt glemt å spise idag jo! :overrasket:

*lage meg frokost mens jeg venter på at deigen skal heve* :)

Skrevet

Gratulerer med dagen

:dagens-rose: :dagens-rose: :dagens-rose: :dagens-rose: :dagens-rose:

:kghjerte:

Skrevet

Tusen takk for det Kort innpå :)

Skrevet

Jeg har funnet favoritt bollene mine!!!! :dåne: De ble vanvittig gode!! Kan virkelig anbefales! :)

Gjest hyggelig
Skrevet

Åh, så bra!!! Gleder meg til å bake dem imorgen!!!!

Skrevet

Da har du virkelig noe å glede deg til hyggelig! :-D

Skrevet

Jeg liker ikke sjokolade i boller, men de er vel gode uten også og bare med vaniljekrem?

Skrevet

Det er de helt sikkert Annie :) Jeg liker ikke rosier i boller, så jeg måtte finne et alternativ :fnise:

Skrevet

Håper du koser deg i kveld! :klemmer:

Gjest hyggelig
Skrevet

Nå står bolledeigen til heving :) Håper mine blir like gode som dine :)

Skrevet
Håper du koser deg i kveld! :klemmer:

Hadde det faktisk ganske så hyggelig ja :):klem:

Nå står bolledeigen til heving :) Håper mine blir like gode som dine :)

Jeg lot de få etterheve ca 1 time, istedet for berre 30 min som det står i oppskrifta :)

Lykke til! :)

Gjest hyggelig
Skrevet

Ferdig!! :) Sitter her med en fersk bolle nå. De ble skikkelig luftige og veldig gode:) Takk for oppskrifta:)

Skrevet (endret)

Jeg fikk faktisk noen gaver i går da :)

- en pakke med hobbystempler fra søsteren min

+ jeg fikk et par sko og vannkaraffel med henne da hun var her

- penger fra mamma + skal få en gave når hun kommer til meg i månedskiftet august/september

- en cd med Vassendgutane av min eks og hans datter

(og ja, jeg synes det er litt kul musikk ;) )

- fra foreldrene til eks fikk jeg et koselig kort og grytelapper som moren hans selv har heklet, til og med i "mine" farger. Kjempe snilt av de! Det hadde jeg ikke regnet med :)

Endret av Loevinna
Skrevet
Ferdig!! :) Sitter her med en fersk bolle nå. De ble skikkelig luftige og veldig gode:) Takk for oppskrifta:)

Bare hyggelig jeg kunne bidra med noe ;)

Synes bollene er best varme enn kalde. Men det er jo bare å varme de litt før man spiser så :ler:

Gjest hyggelig
Skrevet
Bare hyggelig jeg kunne bidra med noe ;)

Synes bollene er best varme enn kalde. Men det er jo bare å varme de litt før man spiser så :ler:

Ja, det synes jeg også :)

Nå har jeg nettopp satt til livs den tredje bolla iløpet av ehm.. ca ti minutter... ;)

Jeg fikk 32 store boller- var helt imponert, jeg;) Tror det må være den der gjæren for søte deiger som gjør utslaget. Aldri prøvd det før, nemlig.

Skrevet
Ja, det synes jeg også :)

Nå har jeg nettopp satt til livs den tredje bolla iløpet av ehm.. ca ti minutter... ;)

Jeg fikk 32 store boller- var helt imponert, jeg;) Tror det må være den der gjæren for søte deiger som gjør utslaget. Aldri prøvd det før, nemlig.

Jeg fikk 30, men brukte den vanlige blå tørrgjæren jeg. Vet ikke om det har noe å si jeg egentlig... :vetikke:

Hadde du de i muffinsformer eller rett på plate?

Gjest hyggelig
Skrevet
Jeg fikk 30, men brukte den vanlige blå tørrgjæren jeg. Vet ikke om det har noe å si jeg egentlig... :vetikke:

Hadde du de i muffinsformer eller rett på plate?

Jeg hadde de bare rett på plata. De holdt fasongen uansett. Hva gjorde du?

Ang. gjær: Jeg har alltid trodd det bare var et salgstriks det der med to forskjellige gjærtyper, så derfor har jeg også holdt meg til den blå pakken uansett hva jeg har bakt. Nå er jeg imidlertid blitt usikker.. Til og med sambo kommenterte hvor myke og luftige bollene var- og det sier egentlig litt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...