Gjest Svimle Skrevet 1. september 2007 #601 Del Skrevet 1. september 2007 Risotto-oppskriften jeg bruker har jeg fått av min pappa Og den er uten skalldyr og kjøtt, bare pølser. Om det er en ekte risotto det har jeg ikke peiling på, men god er den iallefall! Her i huset går den ned på høykant, og skulle det skje at det blir rester, så forsvinner de også fort. Den er kjempe enkel å lage, bare oppkuttingen av grønsakene som kan ta litt tid Skal legge ut oppskriften litt senere idag jeg! Hvis det er den du laget hos oss den gangen, så er den knallgod!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 1. september 2007 #602 Del Skrevet 1. september 2007 Risotto-oppskriften jeg bruker har jeg fått av min pappa Og den er uten skalldyr og kjøtt, bare pølser. Om det er en ekte risotto det har jeg ikke peiling på, men god er den iallefall! Her i huset går den ned på høykant, og skulle det skje at det blir rester, så forsvinner de også fort. Den er kjempe enkel å lage, bare oppkuttingen av grønsakene som kan ta litt tid Skal legge ut oppskriften litt senere idag jeg! Hvis det er den du laget hos oss den gangen, så er den knallgod!! Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 1. september 2007 Forfatter #603 Del Skrevet 1. september 2007 Skal legge ut oppskriften litt senere idag jeg! Internett har vært fraværende her idag, så jeg har dessverre ikke rukket å få lagt ut oppskriften, men skal fikse det i morgen! Hvis det er den du laget hos oss den gangen, så er den knallgod!! Det er nok godt mulig den ja, for jeg kan bare en risotto oppskrift Og den ER god! :-D Gleder meg! Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 1. september 2007 Forfatter #604 Del Skrevet 1. september 2007 Er så -glad om dagen! Men har igrunnen fått beskjed om å ikke skrive noe om det her enda... Men det er ingenting med meg å gjøre. Eller jo egentlig... indirekte.. på en måte.. komplisert å beskrive det uten å forklare det nærmare men noen av dere vet om det allerede :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 1. september 2007 Forfatter #605 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) :hoppe: :hoppe: Endret 1. september 2007 av Loevinna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Musica Skrevet 1. september 2007 #606 Del Skrevet 1. september 2007 Er så -glad om dagen! Men har igrunnen fått beskjed om å ikke skrive noe om det her enda... Men det er ingenting med meg å gjøre. Eller jo egentlig... indirekte.. på en måte.. komplisert å beskrive det uten å forklare det nærmare men noen av dere vet om det allerede :juhu: For nå ble jeg jo ikke nysgjerrig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåmeisa Skrevet 2. september 2007 #607 Del Skrevet 2. september 2007 Er så -glad om dagen! Men har igrunnen fått beskjed om å ikke skrive noe om det her enda... Men det er ingenting med meg å gjøre. Eller jo egentlig... indirekte.. på en måte.. komplisert å beskrive det uten å forklare det nærmare men noen av dere vet om det allerede :juhu: Snakk om å vekke nysgjerrigheten hos folk!! jaja jeg litt på dine indirekte vegne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 2. september 2007 Forfatter #608 Del Skrevet 2. september 2007 For nå ble jeg jo ikke nysgjerrig... Jeg kommer til å fortelle mer siden, men ikke helt enda... Snakk om å vekke nysgjerrigheten hos folk!! jaja jeg litt på dine indirekte vegne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 2. september 2007 Forfatter #609 Del Skrevet 2. september 2007 Risotto 1 liten purreløk (middelsstor) 1 løk 1 paprika ca 3 stk røkt kjøttpølse Mårpølse 1/2 l ris (litt over det dobbelte med vatn) (maisolje) 1 ts paprikapulver 1 ts karri 3/4 ts buljongpulver. Varm opp oljen. Ha i løk, purreløk og paprika. La det surre. Ha i mårpølsene og la det surre. Ha i pølsene og la blandingen surre litt. Bland i paprikapulver og karri. Ha i risen. Ha i soyasaus (berre å ha en god "dæsj") Tilsett vatn og buljongpulver. La det koke til risen er ferdig (ca 20 min). Smak på "krafta" etter halvetida (meir salt? meir soyaolje?) Bon apetitt! Bare å spørre om det er noe som er uklart :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 2. september 2007 #610 Del Skrevet 2. september 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 2. september 2007 #611 Del Skrevet 2. september 2007 Men hvor mye mårpølse har du oppi da? en sånn "runding"? (nei, mener ikke en skive men en sånn pølse som går nesten i ring ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 2. september 2007 Forfatter #612 Del Skrevet 2. september 2007 Men hvor mye mårpølse har du oppi da? en sånn "runding"? (nei, mener ikke en skive men en sånn pølse som går nesten i ring ) Sist jeg lagde, så brukte jeg nesten en hel slik ring ja. Vi prøvde faktisk en gang å sløyfe mårpølse, og en annen gang så prøvde vi en annen type pølse oppi.. Men nei.. det ble ikke det samme.. mårpølsen gir en spesiell smak som virkelig passer i den retten Og så kan man jo selvsagt tilsette mer av ingrediensene, alt etter hvor mange som skal spise... Og det samme med risen. Jeg lager gjerne retten med 6-7-8 dl ris, for da blir det rester igjen - og det er så greit å ta med på jobb som nistemat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 2. september 2007 Forfatter #613 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg er imponert over meg selv denne helgen.. I går stod jeg opp kl. 10.. i dag våknet jeg i 9-tiden, og ble liggende en stund å kose med ene pusejenta som var veeeldig klar for kos så jeg stod vel opp rundt 9.30-10 tiden Egentlig veldig deilig å ikke ha følelsen av å ha sovet bort hele helgen... I går hadde jeg forresten besøk av en venninne i flere timer, og hun hadde med seg den skjønne lille jentungen sin på bare 2 mnd. Men det er noe som skurrer med meg og småunger.. De kan smile og le helt til de kommer i fanget på meg, men da bare begynner de å skrike... Jeg har nok mest trening med de fra 2 år og oppover ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 3. september 2007 #614 Del Skrevet 3. september 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *kosejoker* Skrevet 3. september 2007 #615 Del Skrevet 3. september 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #616 Del Skrevet 3. september 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #617 Del Skrevet 3. september 2007 Et - innlegg... Jeg er begynt å få spørsmål og kommentarer fra folk jeg jobber med, at det virker som jeg har gått ned i vekt.. Det er jo bare kjempe komplimanger det da. Men ikke vet jeg.. Greit nok at jeg faktisk har gått ned 3-3,5 kg siden.. *tenke*... 6.aug, tror jeg... Men trodde ikke at det ville vises i det hele tatt.. Det er jo ikke sååå mye å skryte av liksom... Nå om dagen konsentrere jeg meg bare om å legge om kostholdet... Så satser jeg på å komme i gang med trening når vi en gang blir ferdig med å pusse opp kjellerstua... Men konklusjonen er iallefall........ ............... :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #618 Del Skrevet 3. september 2007 Åååh.... ny smiley! :-D Kul! :-D Er denne også ny?? :love: Eller bare meg som ikke har sett den før? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *kosejoker* Skrevet 3. september 2007 #619 Del Skrevet 3. september 2007 Lenge siden du har fått utforsket KG litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #620 Del Skrevet 3. september 2007 Lenge siden du har fått utforsket KG litt? Jeg er dessverre et vane menneske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå