Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Jeg tenkte å ta en blodprøve som viser hvilke ting man er allergisk mot, eller ikke bør spise. Jeg vet det er en sånn i Trondheim en plass, og det koster ca 1000. Men hva heter det, og hvor?
Gjest joje Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Jeg tok en sånn blodprøve hos fastlegen min. Blodprøven og undersøkelse kostet vel rundt 400 kr.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 Jeg tok en sånn test hos en privatpraktiserende astma og allergi-spesialist i Oslo sentrum. Det kostet 1500 kr uten henvisning fra fastlege. Men jeg har fått tatt sånn test hos alle fastlegene jeg har hatt, de henviser til laboratorium som tar selve prøven. Skal ikke være veldig dyrt, 400 høres sannsynlig ut.
Gjest =tentacle= Skrevet 12. mai 2007 #4 Skrevet 12. mai 2007 Er det noe alternativmedisin du tenker på? Der er det mye humbug ute og går, hvor mange får lange lister over ting de skal unngå, og på neste senter får de en helt annen liste. Allergitester på blod kan gjøres hos fastlegen din. Du betaler da egenandel for lege og blodprøver, det blir noen hundrelapper. Da testes du for noen vanlige allergifremkallende stoffer i et sett, eller det kan velges ut spesielle stoffer, ut fra hva du har mistanke om. Prikktesting i huden er det også mange allmennleger som gjør, evt kan du henvises til hudlege eller øre-nese-hals som også tar en del allergitesting.
Gjest Frysepulver Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 Jeg gjorde det hos fastlegen, utenom pollensesongen, selvfølgelig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå