Gå til innhold

Å svare telefonen/sms..

Fremhevede innlegg

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg pleier å svare på sms, men det kan dessverre gå litt tid. Jeg liker ikke å sitte med mobilen når jeg er sammen med andre, så da må de vente, med mindre det er noe veldig viktig.

Tar stort sett mobilen når det ringer. Men ikke hvis jeg er veldig trøtt og det ringer noen jeg vet vil snakke lenge.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sativa
Skrevet

Nei, jeg svarer ikke hver gang tlf ringer. Hvis det er jobben for eksempel, så vil de gjerne at jeg skal jobbe ekstra eller noe. Så hvis det ikke passer så gidder jeg ikke svare. Og 75% av alle gangene en av foreldrene mine ringer, så svarer jeg ikke. Men svarer stort sett på sms.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg svarer på telefonen når det passer, men hvis jeg er opptatt med noe svarer jeg ikke. Ringer kun tilbake hvis de har lagt igjen beskjed på svareren og ber meg ringe tilbake.

Sms svarer jeg på hvis folk spør om noe. Kjedemeldinger svarer jeg aldri på. Sender dem heller ikke videre.

Gjest Piper
Skrevet (endret)

Jeg svarer telefonen når jeg er hjemme, sender sms når jeg finner ut at jeg har fått en melding. Men jeg har ikke mobiltelefonen med meg overalt, for jeg liker ikke å være tingjengelig 24/7. Men svarer den om jeg har den med, og om jeg ikke er opptatt akkurat da.

Endret av Piper
Gjest Gjest 1
Skrevet
Lurer litt på dette.. pleier dere alltid å ta telefonen når den ringer, og svare på alle sms? Eventuelt ringe tilbake..?

Må innrømme at jeg ikke tar tlf når jeg ikke orker.. I disse mobiltider er det jo aldri fred å få :sjenert: Tar den hvis det er noe viktig da, og svarer som regel på sms.. hender at jeg glemmer å svare på en sms iblant da.

Synes dere det er frekt å la være å ringe tilbake når noen har ringt? Selv om det er venninna som du likevel snakker med støtt og stadig..

Det er jo vi som bestemmer over teknologien. Mobiltelefonen er bare et virkemiddel som vi bruker når vi ønsker det. Jeg synes ikke det er frekt å selv bestemme når en vil ta kontakt...hvis det er veldig viktig kan de legge igjen en beskjed eller sms om hvor viktig det er at en tar kontakt tilbake.

Skrevet

Nei, tar ikke alltid telefonen. Egentlig litt frekt, så det hender jeg sender en melding tilbake hvis jeg ikke er i skravlehumør.

Jeg har ei venninne(jeg nesten aldri er sammen med) som sender meg meldinger i hytt og pine, og som stort sett alltid er uinteressant. Jeg håper hun snart skal ta hintet siden jeg nesten aldri svarer, men neida... :ler:

Skrevet

Det er ikke alltid jeg svarer om det ringer fra skjult nummer eller om jeg ikke kjenner nummeret, ikke venter telefoner fra nummer jeg ikke kjenner og jeg mistenker at det er en selger på ferde.

Da pleier jeg å sjekke nummeret før jeg evt ringer opp igjen, om det skulle vise seg å ikke være en selger.

Det hender jeg ikke svarer andre også, men ringer opp igjen senere om det ikke passer akkurat da.

Sms pleier jeg å svare på, men vitser, kjedemail osv gidder jeg sjelden bruke tid på å kommentere.

Gjest _Leela_
Skrevet

Tar vel stort sett telefonen, men passer det ikke evt jeg er ikke i humør til å skravle så skjer det at jeg ignorerer den, men pleier da å ringe opp igjen til folk senere eller neste dag. Er det ukjent nummer som ringer blir den veldig ofte ikke tatt fordi jeg regner med det er telefonselgere (men pleier å sjekke opp nummeret på nett sånn i tilfelle).

SMS svarer jeg vel alltid på, som regel med engang jeg leser den hvis det passer, evt venter jeg til jeg er ferdig med det jeg driver med og i noen tilfeller kan det ta tid, men de blir da svart på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...