Gå til innhold

Å svare telefonen/sms..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer litt på dette.. pleier dere alltid å ta telefonen når den ringer, og svare på alle sms? Eventuelt ringe tilbake..?

Må innrømme at jeg ikke tar tlf når jeg ikke orker.. I disse mobiltider er det jo aldri fred å få :sjenert: Tar den hvis det er noe viktig da, og svarer som regel på sms.. hender at jeg glemmer å svare på en sms iblant da.

Synes dere det er frekt å la være å ringe tilbake når noen har ringt? Selv om det er venninna som du likevel snakker med støtt og stadig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hvis det ikke passer å ta telefonen så gjør jeg det ikke. Er det noe viktig så regner jeg med at folk ringer opp igjen. Derimot så svarer jeg alltid på vanlige SMS'er, selv om jeg ikke alltid svarer med en gang. "Kjede-SMS'er" blir imidlertid sjelden besvart.

Skrevet

Jeg regner også med at folk ringer opp igjen hvis det er noe viktig, eller sender en melding om hva det gjaldt eventuelt..

Gjest Gitte
Skrevet

Nei ikke alltid jeg orker/gidder.

Skrevet

Jeg holder på å bli gal av min veninne som ofte ringer meg 20 (!!!!!) ganger i løpet av noen timer dersom jeg ikke tar telefonen første gangen. Jeg kunne forstått dersom det var noe viktig, men det er som regel bare fordi hun er 'pratesyk'. Hun sender ikke sms heller, hun MÅ absolutt ringe.

Dersom jeg sier at jeg er opptatt (er på jobb, har besøk e.l.) prater hun i vei uansett. Siden hun tydeligvis ikke har noen forståelse for at jeg ikke vil snakke i telefonen hele dagen, har jeg sluttet å ta telefonen når hun ringer. På en måned har jeg til sammen hatt 170 ubesvarte anrop av henne til sammen.

Hun er jo min veninne og jeg liker jo å prate med henne, men hun har bare veldig dårlige antenner på dette området...

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.

Orker ikke å være tilgjengelig hele tiden. Merker på andre at de synes jeg burde være det, men herregud... Jeg tar ikke tlf når jeg er på do, når jeg spiser, når jeg ligger i senga, kjører bil og jeg går ikke ut av dusjen for å ta tlf. Sjelden jeg ringer opp og. Svarer på mld når jeg gidder, spør noen om noe de må ha svar på med en gang får de selvfølgelig svar med en gang jeg ser mld.

Legger fra meg tlf om jeg er på besøk, om jeg går tur med bikkja og om jeg tar en liten tur på butikken.

Skrevet

Nja, jeg svarer som regl på sms, hvis ikke jeg blir distrahert av noe annet og glemmer det. Men har telefonskrekk, så om noen ringer fra et ukjent nummer er det ikke sikkert at jeg svarer, og om noen ringer fra skjult nummer, svarer jeg garantert ikke. Noe som kan være litt upraktisk og. En gang hadde politiet prøvd å få tak i meg i forbindelse med at jeg var vitne til en sak, men de ringte fra skjult nummer, så derfor visste jeg ikke at det var politiet og tok heller ikke telefonen.

Skrevet

Jeg tar vanligvis telefonen - evt. ringer tilbake. Svarer også stort sett på SMS - men ringer det fra ukjent/skjult nummer svarer jeg ikke alltid.

Skrevet

Opplever at enkelte blir sure når en ikke svarer telefonen.. eller glemmer å svare på en sms. Men orker ikke være tilgjengelig hele tiden :forvirret:

Skrevet

Svarer stort sett i telefonen dersom jeg kan. Når det gjelder å ringe opp igjen så har jeg personsvar, ringer selvsagt dersom folk har lagt igjen melding. Har de ikke det, så kommer det litt an på hvem som har ringt. SMS svarer jeg alltid på med unntak av kjedemeldinger, men det kan fort gå noen timer før jeg får gjort det.

Skrevet (endret)

Jeg pleier å svare når jeg hører telefonen, men har en tendens til å ha den på lydløs eller legge den fra meg i en annen del av huset utenom arbeidstid (jobber hjemmefra og trenger telefonen da). Så det hender stadig det er ubesvarte anrop, gitt...

Ikke alltid jeg ringer tilbake, i hvert fall ikke med en gang, men prøver å huske på å sende en sms om hva det gjaldt dersom det er familie eller venner som har ringt. Jobbforbindelser pleier jeg å ringe opp eller sende mail straks jeg oppdager at de har prøvd å kontakte meg.

Pleier å svare på sms også, men det hender jeg glemmer det, eller at det tar litt tid. Har faktisk kranglet med ei venninne om dette, hun ble i mine øyne lett hysterisk og veldig snurt om jeg av ulike grunner ikke fikk svart på tlf innen et par timer - ikke fordi hun var bekymret for meg, men fordi hun følte seg såret og glemt :roll:

Endret av dront
Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Ikke alltid jeg tar telefonen nei. Ofte jeg ikke gidder å prate og da lar jeg være å svare. Ringer ikke opp igjen heller, regner med at hvis det er noe viktig så ringer de senere, evt sender en sms.

Meldinger svarer jeg alltid på.

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg forbeholder meg retten til å la være å svare dersom noen ringer eller sender sms.

Hvis noen sender kjede-sms eller et annet urteit dikt om hvor mye jeg blir satt pris på og roser og liljer, blir meldingen umiddelbart slettet og avsenderen havner på hat-listen. Dette er virkelig en av de dummeste tingene jeg kan tenke meg.

Skrevet
Ikke alltid jeg tar telefonen nei. Ofte jeg ikke gidder å prate og da lar jeg være å svare. Ringer ikke opp igjen heller, regner med at hvis det er noe viktig så ringer de senere, evt sender en sms.

Meldinger svarer jeg alltid på.

Ja, samme her :)

Skrevet

Nei jeg tar ikke alltid telefonen, kanskje litt for sjeldent, men hater å prate i telefonen.. særlig om det er jobbsammenheng (på fritiden vel og merke) - type bytte vakter eller jobbe ekstra.. Føler jeg alltid må ha en god unnskyldning for å ikke ta på meg ekstra vakter så da lar jeg heller være å ta telefonen :sjenert:

Dessuten er jeg ganske dårlig på å svare på sms, prøver å svare på de fleste, men jeg glemmer så lett.. er ikke alltid jeg har tid til å skrive tilbake der og da (på vei ut døra, på jobb, lager mat).. så jeg er ikke så populær på mobilfronten jeg..

Tar heller aldri telefonen om det er skjult nummer, og sjeldent om det er et ukjent nummer. Da sjekker jeg det opp på gule sider, og om det er noen jeg kjenner så kanskje jeg ringer opp..

Skrevet

Svarer som oftest når det ringer. Passer det absolutt ikke tar jeg jo den ikke, og da har jeg på lydløs også. Om jeg f.eks er i banken.

Om jeg er litt opptatt med noe svarer jeg og ber de ringe tilbake litt senere om det ikke går veldig kjapt. Dette er ikke noe problemer for meg, syns det er greit å svare og vet at jeg setter pris på at folk svarer når jeg ringer.

Men blir ikke grinete om de ikke gjør det heller da. Er det bare for å prate og de ikke svarer ringer jeg ikke noe mer. Er det noe viktig hender det jeg prøver igjen litt senere eller sender en sms.

Skrevet

svarer stort sett alltid telefonen, så lenge den ikke ringer i arbeidstiden eller andre ganger jeg faktisk er forhindret fra å svare. Pleier ikke svare dersom jeg ser det er nummer som ser ut som selgere, og tenker at dersom det er noen som kjenner meg men ringer fra ukjent nummer, så legger de vel igjen svar på svarern. :)

Skrevet

Jeg svarer alltid når telefonen ringer, men det er ikke bestandig jeg svarer på sms. Hender jeg glemmer det hvis jeg ikke svarer med en gang, andre ganger ringer jeg heller vedkommende i stedet for å svare med sms, er blitt litt lei av den tastingen.

Gjest vimselot
Skrevet

Nei, jeg har ofte på lydløs og føler meg ikke forpliktet til å ringe tilbake (er det familien, blir jeg bekymret om de har ringt flere ganger så da gjør jeg det). ..og blir nesten alltid både like lettet og temmelig sint fordi det heldigbis var bare bagateller. Jeg viser ikke sinnet mitt, men er gjerne kort i tlf, og sier at jeg er opptatt selv om jeg ikke er det.

Det gjør meg nervøs å se på anropsloggen, og har familien ringt flere ganger, tror jeg nesten automatisk at det er noe alvorlig. Heldigvis er det ikke det, men jeg synes man kan sende en sms og si hva det gjelder (bortsett fra å melde fra om dødsfall, har hørt om det også)

Hender jeg glemmer å svare på sms hvis ikke det er veldig viktig. Jeg tenker at jeg kan svare senere, men senere har jeg glemt hele meldinga. Gjerne venninner som sender meldinger, men jeg svarer da, selv om det tar noen dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...