Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal reise rundt i Kroatia en ukes tid i sommer, og flyet vårt lander i Rijeka.

Returflyet går fra Split, så vi må prioritere litt hva vi skal få med oss av steder, men vurderer Trogir og Zadar-området f.eks. Er Rijeka en OK by, eller bare en utrivelig havneby?

Noen som har noen anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Gjest _Leela_
Skrevet

Jeg synes iallefall Split er en veldig fin by, så sett av en dag til å se dere om før dere vender kursen hjemover.

Rijeka har jeg aldri besøkt, mest vært i sørdelen av Kroatia, men er iallefall et nydelig land. Veldig greit å komme seg rundt med ferjer og katamaraner også.

Skrevet

Ja, jeg har reist strekningen Split-Dubrovnik et par ganger nå, så jeg tenkte at jeg skulle prøve meg nord for Split denne gangen. Hmm, får vel investere i en reiseguide, kanskje...

Gjest _Leela_
Skrevet (endret)

Da skjønner jeg at du vil se deg om litt nord i Kroatia, jeg har for det meste reist sør for Split, men har vært på helgetur i nord. Da besøkte vi øyene Cres og Losinj, var innom tettstedene Cres by, Valun (litt usikker om det var denne byen, men kan evt sjekke det opp), Mali Losinj og Veli Losinj. Var iallefall kjempekoselig atmosfære, likte meg godt der. Tror også det var gode bademuligheter, men var litt for tidlig på året til at jeg testet det ut da. Men kan anbefale å ta turen til disse øyene da dere er i nord.

Jeg har forresten hatt mye glede av Lonely Planet sin Kroatia guide, men finnes sikkert flere gode guidebøker.

Endret av _Leela_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...