Gå til innhold

Fontex - bivirkninger ved oppstart

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har brukt Fontex i flere år tidligere, men har nå hatt et opphold på 6 måneder før jeg dessverre har sett meg nødt til å begynne med medisinen igjen.

Jeg begynte på søndag og tar 1 tablett a 20 mg. daglig. Jeg tar medisinen pga uro/angst og føler meg nå fryktelig urolig. Det kjennes ut som det ble mye verre etter at jeg startet med medisinen igjen og jeg mener å huske - fra den gangen jeg begynte med medisinen - at symptomene blir forverret i begynnelsen og at det ble sagt at "om man bare holdt ut bivirkningene i begynnelsen, så fikk man den gode virkningen etter hvert"? Jeg ringte imidlertid til et apotek hvor de mente at det ikke stemte?

Noen som vet? Det står liksom ikke noe om det i felleskatalogen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skulle ta kontakt med den som opprinnelig satte deg på Fontex, eventuelt fastlegen hvis det ikke var vedkommende. Mange medisiner av samme type har angst/uro som bivirkning, paradoksalt nok siden det nettopp er symptomer de er ment å lindre. Ble det bedre sist? Dvs hvis uroen avtok etterhvert forrige gang, er det nok sannsynlig at det samme vil skje igjen. Samtidig finnes det jo andre medisiner det er mulig å forsøke også. Jeg synes du burde diskutere dette med lege/psykiater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...