Gå til innhold

P-piller/sikker prevensjon

Fremhevede innlegg

Gjest trenger hjelp
Skrevet

Har lest pakkningsvedlegget nøye, men den eneste info jeg finner er hvordan man starter når man har mens.

Jeg har ikke mens og mest sannsyling heller ikke eggløsning, men denne kommer som kjent før mens derfor kan man ikke være helt sikker.

Mitt spørsmål er derfor, hvor lenge må jeg gå på p-piller før den er sikker prevensjon (gidder ikke å ha bortfalls blødninger)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med alle merker jeg har forsøkt har det vært 8 dager. Men ring legen din for sikkerhets skyld, hvis det ikke står i pakningsvedlegget.

Gjest Gjest
Skrevet
Med alle merker jeg har forsøkt har det vært 8 dager.

:ler: takk for hjelpen! Da går det sikker bra, ser ikke min helt før om 35 dager :)

Skal ta en tlf for sikkerhets skyld.

Skrevet

Legen min sa 14 dager. Og da er man helt sikkert på den sikre siden. Ved 35 dager er du jo helt sikker!

:)

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Snakket med en venninne som er lege om det for noen dager siden, hun sa at det tok en uke med alle merker.

Gjest Catwoman
Skrevet

Om du ikke har eggløsning - har du da i utangspunktet noen sjanse for å bli gravid da?

Gjest Gjest
Skrevet
Om du ikke har eggløsning - har du da i utangspunktet noen sjanse for å bli gravid da?

Bruker ikke test for det, og eggløsning kommer som kjent før mensen så sikkert er det ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

Mener det er en det er ale hormonpillene på et brett (altså 21 dager). Så 35 holder nok uansett for å få den så siker som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...