Merenwen Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Har blant annet bodd i USA, og der er spisekulturen veldig annerledes. Mange familier drar ut og spiser mange dager i uka. Her i Norge spiser iallfall jeg veldig sjelden ute, maks et par-tre ganger i måneden. Så litt nysgjerrig på hvordan det er hos dere? Og hvor drar dere?
Arkana Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Ikke spesielt ofte, kanskje en gang i måneden og ellers på spesielle dager (bursdager, merkedager o.l.). Hvor vi drar? Veldig varierende, men det er restauranter da, ikke McDonalds eller noe sånt hvis det var det du mente. Indisk er vel det vi spiser oftest ute, men marokkansk, kreolsk, spansk og fransk er også favoritter.
Gjest silkesvarten Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 når vi ikke hadde unger så var vi ute å spiste hver søndag (som regel på kina resturang) og nå som vi har fått barn så blir det alikevel spising ute minst 1 gang i måneden og gjerne flere ganger..... er vi avsted som på ferier og dagsturer så blir det spising ute... da er vi mest på kina resturang . men oxo innom gatekjøkken, jonas b (pizza) både vi og ungene liker det... og storkoser oss ute...
Elodi Skrevet 10. mai 2007 #4 Skrevet 10. mai 2007 Ganske ofte. Som regel minst 2-4 ganger pr.mnd. Det er som regel søndager vi går ute å spiser og ungene synes det er kjempe kjekt
Gjest Mayamor Skrevet 10. mai 2007 #5 Skrevet 10. mai 2007 Er kanskje ute og spiser 1-2 ganger i måneden, men foretrekker faktisk å spise hjemme da jeg synes jeg lager mye bedre mat selv til under halve prisen... Skal vi ut og spise varierer det hvor vi går: italiensk, persisk, indisk, kinesisk, amerikansk, norsk - alt ettersom humør.
Karamell Skrevet 10. mai 2007 #6 Skrevet 10. mai 2007 Uff, altfor ofte!!!! Vi kan spise ute opptil flere ganger i uka. Sier hele tiden at vi skal bli flinkere til å spise hjemme. Er jo flink å lage mat, så det går mer på det å gidde her i gården.....
Titta Skrevet 10. mai 2007 #7 Skrevet 10. mai 2007 En gang i måneden kanskje? Varierer litt egentlig. Vi har en tendens til å bruke altfor mye penger når vi først går ut. Egentlig burde vi bli flinkere til å gå ut og heller gjøre det litt rimeligere. Jeg har også bodd i USA og der gikk vi relativt ofte ut å spise (hovedsaklig restauranter, men det ble nå litt hamburgersteder også). Kjempekjekt! Men det var såpass rimelig at det gikk ann. Hvis en ikke skal ha fastfood eller kinesisk synes jeg det ofte blir veldig dyrt her i Norge.
Rhiakath Skrevet 10. mai 2007 #8 Skrevet 10. mai 2007 Veldig sjeldent, kanskje en gang hver andre måned. Ikke alltid så ofte heller.
Gjest piaf Skrevet 10. mai 2007 #9 Skrevet 10. mai 2007 Er kanskje ute og spiser 1-2 ganger i måneden, men foretrekker faktisk å spise hjemme da jeg synes jeg lager mye bedre mat selv til under halve prisen... ← Sånn har vi det også! Spiser ute på travle dager med sen jobbing, og ved spesielle anledninger, eller for variasjonens skyld en gang i blant i helgene, da gjerne for å teste ut nye restauranter som har fått hederlig omtale. Jeg vil spise på steder som lager god mat av friske råvarer, med personlighet og yrkesstolthet. Hater overprisede "konseptrestauranter" med "signalretter" på menyen som er rettet inn mot spesielle kundesegmenter - unngår alt som smaker av kjederestauranter. Oftest velger vi enten ganske dyrt og forseggjort eller veldig billig og enkelt - har noen billigfavoritter og noen gourmetsteder som vi stadig vender tilbake til. Og flere av dem, både av de dyre og billige, er fiskerestauranter.
Kayli Skrevet 10. mai 2007 #10 Skrevet 10. mai 2007 Veldig sjelden, helst i ferier. Begrensede muligheter her. Utenom turistsesongen har vi kun ei hamburgersjappe.
dront Skrevet 10. mai 2007 #11 Skrevet 10. mai 2007 Sjelden nå for tiden, mest fordi det er upraktisk her vi bor. Hender vi kjøper med oss mat hjem, da stort sett pizza o.l. Spiste oftere ute da jeg bodde utenlands - det var jo omtrent like billig som å lage mat hjemme, og mye god mat jeg ikke orket å lage til meg selv. Hvis jeg spiser ute nå er det vel oftest thai, japansk eller indisk, vil jeg tro.
Chelsea Skrevet 10. mai 2007 #12 Skrevet 10. mai 2007 Omtrent 4-5 ganger i måneden. Mest til lunch, men også middag. Digger å spise ute, men er også glad i å lage mat hjemme.
Kosemose Skrevet 10. mai 2007 #13 Skrevet 10. mai 2007 (endret) Vi spiser forholdsvis ofte ute. Endret 31. desember 2007 av Kosemose
Betsy Skrevet 10. mai 2007 #14 Skrevet 10. mai 2007 Vi spiser forholdsvis sjeldent ute, men når vi først gjør det, "flesker" vi skikkelig til på dyre restauranter (regningen blir deretter...).
loffen Skrevet 10. mai 2007 #15 Skrevet 10. mai 2007 Det er for kaldt ennå. Neida, bare tuller, det blir ikke så ofte. Hender vi drar alle fire på pizzareestaurant, kanskje annenhver mnd eller noe sånt. Men bare mannen og meg? Et par ganger i året tops. 'Flesket' til vi også sist, det var i januar tror jeg. Det var verdt det!
Gjest Opa Skrevet 10. mai 2007 #16 Skrevet 10. mai 2007 Svært sjelden. Her vi bor finnes det ikke restauranter, Peppes er et par mil unna. Sist gang vi var ute og åt var i november Forresten; jeg var på kinarestaurant for en mnds tid siden! Det er Mix-kiosk her hvor vi kjøper pizza, burger og verdens beste kyllingkebab, det skjer vel kanskje en gang i mnd? Gøy på landet!
Ulva Skrevet 10. mai 2007 #17 Skrevet 10. mai 2007 Kansje 1-3 gang i mnd, kjem litt ann på. Sist eg var hos kjæresten var vi ute og spiste 3 av 4 dager....
Gjest Opa Skrevet 11. mai 2007 #18 Skrevet 11. mai 2007 Svært sjelden. Her vi bor finnes det ikke restauranter, Peppes er et par mil unna. Sist gang vi var ute og åt var i november Forresten; jeg var på kinarestaurant for en mnds tid siden! Det er Mix-kiosk her hvor vi kjøper pizza, burger og verdens beste kyllingkebab, det skjer vel kanskje en gang i mnd? Gøy på landet! ← uff, det var veldig, VELDIG feil. Åt ute 1-3 ganger om dagen i 4 uker tidligere i år... (ferie)
Gjest Pax Skrevet 11. mai 2007 #20 Skrevet 11. mai 2007 Det går i perioder. Noen ganger sjeldent, noen ganger ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå