Gina Skrevet 30. mars 2002 #1 Skrevet 30. mars 2002 Min far ramlet i natt og knekte et ribbeben på høyre side.Han ligger nå på sykehus.Men det jeg lurer på er om det er noen av dere som har peilling på hvor lang tid det tar, før pasienter blir bra etter slike skader.Og hvor alvorligt det er å knekke et ribbebein i forhold til brist i et ribbebein.Jeg tenker på morgen-dagen om han vil bli utskrevet fra sykehuset og om jeg må stille opp som pleier.jeg trenger noen råd ganske snart.Sørlandet is for lovers Gina 1212[ Dette Innlegg er endret av: Gina den 2002-04-12 00:35 ]
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2002 #2 Skrevet 30. mars 2002 Hei "sykesøster"!! Knekt ribben er ikke farlig. Det er vondt. Man gjør lite med det, han får nok litt smertestillende. Antagelig vil han ha bruk for litt hjelp helt i starten, det gjør kanskje litt vondt å bevege seg... Hils faren din god bedring!
@lfa Skrevet 30. mars 2002 #3 Skrevet 30. mars 2002 Jeg er ingen ekspert på knekte ribben, men har knekt et selv en gang... De første dagene etter et brudd, blir skadet benvev sugd opp og bevegeligheten på bruddstedet øker. Smertene tiltar derfor og er som regel kraftigst etter en til to uker. Deretter begynner nytt benvev å stabilisere bruddendene slik at bevegeligheten og dermed smertene blir mindre. Det er vanlig at det tar fire - seks uker før man er smertefri. Et ribbein blir holdt så godt på plass av bindevevshinner, muskler og omkringliggende ribben at det alltid gror riktig. Bevegelser kan forsterke smertene men hindrer ikke bruddet i å gro. Man kan jo leve som normalt selv om man har et ribbensbrudd, det kan bare være jæ... vondt hvis man er litt "uforsiktig".... Du trenger nok neppe å stille opp som sykesøster. 12
Gina Skrevet 30. mars 2002 Forfatter #4 Skrevet 30. mars 2002 Takk for at dere ville stille opp på så kort varsel.Jeg får bare håpe at han får bli på sykehuset en dag til,vet ikke helt hvordan de gjør det med pasienter på et sykehus når det er helligdager.Vi får se morgendagen ann. Men vet at han er i gode hender.Samtidig som jeg også vet at han kjeder livet av seg.Men slik er livet i påsken.Ha en god påske alle. Hilsen "Sykesøstra"som alikevel kommer til å stille opp med litt pannekaker til pasienten.
@lfa Skrevet 30. mars 2002 #5 Skrevet 30. mars 2002 Pannekaker blir nok satt pris på uansett. Fortsatt God Påske til deg også! 12
Lisemor Skrevet 30. mars 2002 #6 Skrevet 30. mars 2002 Kan ihvertfall ønske deg god bedring om ikke annet.12
Gjest Hege Skrevet 31. mars 2002 #7 Skrevet 31. mars 2002 Hei! Jeg klarte å brekke to ribbein en gang, og det var ille. Særlig fordi jeg selvfølgelig var kraftig forkjølet også, med mye hoste.. Dersom man ikke er så uheldig at man punkterer en lunge er det ikke farlig. Bare veldig vondt, og er du forkjølet blir det lite artig. Uttrykket "bare når jeg ler" har også noe for seg Og så er det vanskelig å sove fordi man ikke vet hvordan man skal ligge..12
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2002 #8 Skrevet 31. mars 2002 jeg fikk snakket med min far i dag og han var blitt hentet av min søster fra sykehuset.Men det var ikke bare et bruket ribbeben men også noe med hjertet,kanskje et lite hjerteinfarkt men det er litt usikkert ifølge han selv og fra sykehuset sin side.Men i morgen reiser jeg og blir noen dager og bare steller og duller han.Vi får nå stille opp visst det er noe for våre foreldre.Om jeg ikke gjør så mye for han,så er det kanskje nok bare det at det er noen hos ham.Når helgen nermer seg skal han en tur til sykehuset å ha noen ledninger på kroppen for å teste hjertet og sikkert andre ting.Men pannekaker blir det alikevel på pasienten.Forsatt God påske dere der ute.
Gina Skrevet 31. mars 2002 Forfatter #9 Skrevet 31. mars 2002 Innlegget ovenfor ble skrevet av meg,men jeg forstår ikke hvordan jeg ble anonym på det.Feilen er rettet opp her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå