mamma til to Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 jeg har nå endelig bestemt meg etter uker med titting inn i andres hager; jeg vil ha brudespirea hekk (på ene siden av huset der vi ikke har noen klar avgrensing av hagen slik den ligger idag). noen erfaringer? jeg vil at den skal bli ganske fort stor (selvsagt ). jeg lurer på hvor langt de skal plantes fra hverandre, og hvor jeg burde kjøpe de (null hage-erfaring, men interessen er oppadgående!! ). håper respons på denne! hilsen nylig inspirert hagedame!
Sunbird Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Brudespirea er vel ikke av de buskene som vokser fortest,men er enig med deg i at de er veldig fin. Vet ikke hvor tett du bør plante dem,men hør på ett hagesenter. Der bør du få hjelp og gode råd, både med tanke på hvor tett du skal ha dem,hvilken jord de trives i osv.
Gjest Gjest_helene_* Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 jeg har nå endelig bestemt meg etter uker med titting inn i andres hager; jeg vil ha brudespirea hekk (på ene siden av huset der vi ikke har noen klar avgrensing av hagen slik den ligger idag). noen erfaringer? jeg vil at den skal bli ganske fort stor (selvsagt ). jeg lurer på hvor langt de skal plantes fra hverandre, og hvor jeg burde kjøpe de (null hage-erfaring, men interessen er oppadgående!! ). håper respons på denne! hilsen nylig inspirert hagedame! Hei vis du skal ha en tet hek av brudespirea som skal komme fort er det best å plante det i en avstand på 80cm...du finner gode planter på en planteskole og på hagesentrer...lykke til
Gjest Gjest_Ulla_* Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Brudespirea som hekk ville jeg styrt unna. Den er veldig pen på forsommeren, da den er hvit og fin, men den blir stygg når den avblomstrer, brun og trist ofte allerede i juli. Vi har blankmispel/søtmispel???? og den er nyyyydelig, om høsten blir den knallrød og den blir grønn tidlig om våren.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå