Gå til innhold

skjønnsleppeforminsking

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Finnes det leger i norge som utfører skjønnsleppeforminsking of evt fjerning av annen hud? (beklager detaljert språkbruk!) Jeg plages veldig med for store skjønnslepper, spesielt når jeg bruker jeans og jeg går aldri i bikini på grunn av det. Var til legen for mange år siden og spurte da, men det ble bare feid bort. Dette er virkelig plagsomt, men er redd jeg skal bli avvist igjen om jeg spør legen om hjelp. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg tror det gjøres, og dersom du har fysiske plager med det kan du antagelig få det dekket av staten. Tror jeg da. Bytt lege, evt forklar nøye den legen du har hvilke problemer det fører med seg.

Gjest Gjest
Skrevet

JA. Man kan få operert kjønnsleppene her i Norge :)

Enten må du dra til fastlegen eller annen lege, og så henvisning til et sykehus hvor det vurderes.

Kommer de frem til at du har reele plager med dette og at du tilfredsstiller "kravene" deres, kan du få gjort det der og da bare med kostnaden på egenandelen på noen hundre kroner.

Om du ikke vil dette, eller ikke får dette tilbudet fra det statlige, må du operere privat.

Denne klinikken opererer bl.annet kjønnsleppene;

kjønnsleppe-reduksjon

Dette KAN gjøres noe med! lykke til :)

Skrevet

Har gjort det. Fikk det gjort på offentlig sykehus og det var så verdt det!!!

Gjest lei av sår
Skrevet

Henger meg på!

Skulle gjerne ha forminsket mine en god del, kan ikke gå i trange bukser eller lignende for da kommer de i klem hele tiden og jeg får store sår :forvirret:

Var aktiv rytter helt til jeg begynte å studere (og ble blakk), har lyst til å begynne med dette igjen men jeg orker ikke de konstante sår der nede.

Det er både plagsomt og vondt at de hele tiden kommer i klem, bryr meg ikke om det kosmetiske (ikke akkurat et pent område uansett.)

Noen som vet hva som skal til for å få det dekket på offenltig sykehus og hvor lang vente listen er??

Dere som har gjort det hvordan er det etterpå? Jeg har en tendens til å danne litt grove arr og er derfor redd for at en operasjon ikke skal hjelpe eller i verste fall gjøre det verre. Noen med erfaring rundt dette??

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
Finnes det leger i norge som utfører skjønnsleppeforminsking of evt fjerning av annen hud? (beklager detaljert språkbruk!) Jeg plages veldig med for store skjønnslepper, spesielt når jeg bruker jeans og jeg går aldri i bikini på grunn av det. Var til legen for mange år siden og spurte da, men det ble bare feid bort. Dette er virkelig plagsomt, men er redd jeg skal bli avvist igjen om jeg spør legen om hjelp. :sjenert:

Hei, jeg vil bare si det at jeg hadde selv dette problemet og har fått hjelp. Det gjøres ved en rekke klinikker i Oslo, de fleste er private og det vil si at du må finansiere det selv. Jeg betalte ca 8 tusen for inngrepet. Eller du kan få det dekket av staten, men det er en lang prosess hvor du må ta det opp med legen, og han må henvise deg til en gynekolog og det er sjeldent at de tar deg serriøst.

Det har jo vært en del diskusjon rundt dette temaet og det er mange som hevder at det gjøres kun av kosmetiske årsaker. men jeg vet selv at det ikke er tilfelle. Men hvis du er serriøs, så vil du finne at på disse klinikkene blir problemene dine tatt serriøst og du vil få hjelp. Du har blandt annet Askim klinikken og Oslo Akutten som gjør slike inngrep i Oslo.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...