Gjest Sativa Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 I oppgangen vår er det 4 leiligheter. I en av dem bor en gammel mann som holder seg mye for seg sjøl, tror han sliter litt med drikking osv. Jeg har ikke sett han ofte, men nå er det seriøst lenge siden. For en drøy uke siden begynte det å suse i rørene i gangen, som om noen tapper vann. Det suser hele tiden, dag og natt. Jeg har vært bekymret for ham før, uten at noe galt har skjedd. men i dag fikk jeg se at postkassa hans er smekkfull. Ja, jeg vet at jeg bare kan ringe på, men han har en tendens til ikke å åpne. Hva om han ligger der oppe død da? Tror ikke han har familie eller noe som stikker innom regelmessig, stakkars..... Hva skal jeg gjøre? Rett og slett ringe politiet? Gidder / har de tid til å sjekke opp sånt?
Gjenglemt sykkellås Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Hm.. Ikke bra. Ring politiet, ikke på nødnummeret, men på det andre nummeret jeg ikke husker i farten.
Bobeline Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 (endret) Du kan ringe det nye femsiffrede nummeret til politiet og levere en bekymringsmelding. De må ta det alvorlig, og de har myndighet til å kunne bryte seg inn hvis det er nødvendig. De kan ikke oppmuntre deg til å gjøre det samme, de kan bare be deg om å ringe på døren hans, før du eventuelt ringer de tilbake hvis han ikke åpner. Åpner han ikke, er det politiet som kan bryte seg inn for å undersøke om alt er i orden. Nummeret er 02800 til politiet. Endret 9. mai 2007 av Bobeline
Arkana Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Jeg ville nå i allefall prøvd å få kontakt med ham før jeg involverer politiet. Ring på døren hans, let fram telefonnummeret og ring ham.
Skravla Skrevet 9. mai 2007 #5 Skrevet 9. mai 2007 Er det en vaktmester der? Sjekk om han ha nøkkel. Vi hadde et lignende tilfelle her for noen år siden. Da kom politiet, men her var det styreformann som tilkalte dem. Mannen her var ikke død, men var alvorlig syk. Han hadde klart å ringe sykebil selv så leiligheten var tom.
Gjest Sativa Skrevet 9. mai 2007 #6 Skrevet 9. mai 2007 Jeg ville nå i allefall prøvd å få kontakt med ham før jeg involverer politiet. Ring på døren hans, let fram telefonnummeret og ring ham. ← Ja jeg bør vel prøve å få kontakt først selv, helt enig. Så ikke jeg skremmer vannet av ham hvis han lever i beste velgående. Jeg får ta en runde hos naboene. Han kan jo være på sykehus for alt jeg vet.
Karamell Skrevet 9. mai 2007 #7 Skrevet 9. mai 2007 Uff, så skummelt!! SÅ bra at du er så observant da! Det er slik alle skulle gjøre. Jeg hadde prøvd å ringe på ja. Og kanskje ringe telefonen og. Prøv å kikke inn gjennom dørhullet kanskje? Og så politiet.... Her må det oppdateres så vi slipper å bekymre oss.....!
Gjest Eir Skrevet 10. mai 2007 #8 Skrevet 10. mai 2007 Jeg ville spurt de andre naboene og prøvd å ringe på først. Hvis ikke det ga noe svar ville jeg spurt vaktmesteren, og evt deretter ringt politiet.
Gjest Silmarill Skrevet 10. mai 2007 #10 Skrevet 10. mai 2007 Så lenge du har misstanke om noe sånt, må du nesten ringe til politiet! Husk at en falsk alarm i dette tilfelle er kun en lettelse for både deg og andre involverte!
Gjest Tweek Skrevet 10. mai 2007 #11 Skrevet 10. mai 2007 Jeg må bare huka av tråden på mine innlegg for å se hvordan det gikk med mannen.
Gjest Sativa Skrevet 10. mai 2007 #12 Skrevet 10. mai 2007 Jeg skal gå bort til vaktmesteren nå. Skal bare ordne meg litt. Gruer meg...... ikke til vaktmesteren, men bare til å kanskje finne ham død.
Wildy Skrevet 10. mai 2007 #13 Skrevet 10. mai 2007 Vil bare gi litt ros for at du er så observant! det er hyggelig å se at folk legger merke til og bryr seg om naboene sine!
Gjest vsn Skrevet 10. mai 2007 #14 Skrevet 10. mai 2007 Flott at du bryr deg! Få høre hvordan det gikk da.
Gjest Tanita Skrevet 10. mai 2007 #15 Skrevet 10. mai 2007 Kanskje han er på ferie? (Håper at han er på ferie istedet for er syk eller død...)
Gjest Sativa Skrevet 10. mai 2007 #16 Skrevet 10. mai 2007 Nå har vi (jeg, herr og fru vaktmester) banka på, ringt på, snoket i posten (avis fra 2. mai der). Gamledama tvers over her sier at han har bedt henne ta inn posten i alle år hvis han skulle reise bort. Så nå ringes det til politiet. Fysjamei, tråkig greie asså.
Gjest ~Alwa~ Skrevet 10. mai 2007 #17 Skrevet 10. mai 2007 Uff da, håper det går greit med mannen. Det er så ufattelig trist at det finnes mennesker som ikke bare lever alene, men også dør i samme ensomhet
Gjest baby-E Skrevet 10. mai 2007 #18 Skrevet 10. mai 2007 Håper alt er bra med han. Alle skulle hatt en nabo som deg.
Gjest Vampyra Skrevet 10. mai 2007 #19 Skrevet 10. mai 2007 oi, dette var ikke hyggelig å lese håper han har det bra! Jeg begynte nesten med samme undersøkelsesrunde som deg for et par uker siden. Nabodama hadde ikke tatt inn avisen som lå på matta på tre dager (noe som aldri skjer) men jeg bestemte meg for å vente til søndag kveld i tilfelle hun var bortreist. Og det var hun heldigvis Jeg la merke til det første gang på fredag, men ville vente å se... Veldig skummelt å ikke gjøre noe, men heldigvis gikk det bra i vårt tilfelle. Håper dere er like heldige
Trampe Skrevet 10. mai 2007 #20 Skrevet 10. mai 2007 Så flott at du bryr deg og er så observant! Sånne naboer vokser ikke på trær nei. Håper at han bare er reist bort og at alt står bra til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå