LaraCroft Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Ja som dere ser så er kjæresten forkjølet, lurer på om noen her inne har tips til hva jeg kan gjøre for han, slik at han blir fort frisk. Han sitter midt i en masteroppgave og det gir stress at han mister dager pga forkjølelsen... Tar alle råd imot med takk:)
Gjest Piper Skrevet 9. mai 2007 #2 Skrevet 9. mai 2007 Pøse innpå med c-vitaminer. Appelsiner, ekstra tilskudd osv. Overskuddet tisses ut igjen, så det er ikke farlig å få for mye i seg.
Gjest =tentacle= Skrevet 9. mai 2007 #3 Skrevet 9. mai 2007 Nesespray og eventuelt vanlige febernedsettende/smertestillende om det er aktuelt. Man kan ikke gjøre noe for å bli fortere frisk av forkjølelse, men man kan lette plagene så man føler seg friskere og får gjort litt mens man venter på at det skal gå over.
Gjest Pax Skrevet 9. mai 2007 #4 Skrevet 9. mai 2007 Jeg er forkjølet, og spiser daglig en stor hvitløk. (Ikke fedd, men en hel løk) Det gjør susen.
LaraCroft Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2007 Takk for svar har nå gitt han en "overdose" av c-vitaminer, og fått han til å ta tempen, men den var ikke spesielt høy, så venter nok med febernedsettende... Det fortsetter nå med mye dulling nå
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2007 #6 Skrevet 9. mai 2007 Neseskylleting (spør på apotek eller helsekost) og gurgle med saltvann. Demper det litt, og gjør det lettere å puste.
Milly:) Skrevet 9. mai 2007 #7 Skrevet 9. mai 2007 Så snill du er da Jeg synes at masse C-vitaminer hjelper litt.. men det hjelper kanskje mest hvis man tar dem før man har blitt skikkelig sjuk.
Gjest Jytte Skrevet 9. mai 2007 #8 Skrevet 9. mai 2007 Man er vel ikke syk fordi om man er forkjølet?
Milly:) Skrevet 9. mai 2007 #9 Skrevet 9. mai 2007 Man er da vel det hvis man har feber og er skikkelig forkjøla?
LaraCroft Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 10. mai 2007 Ja, kjæresten fikk feber i går kveld, og hodepinen fortsatte litt utover dagen idag. nå ligger han og . Får håpe det hjelper litt på.... Forkjølelse finnes vel i forskjellige grader, gjør det ikke???
Gjest Pax Skrevet 10. mai 2007 #11 Skrevet 10. mai 2007 Det som jeg trodde var forkjølese var lungebetennelse. Det forklarer jo hvorfor jeg har vært så slapp. Uansett, jeg skulle fortelle om min nye oppdagelse; Hvitløk og ingefær-te. Ja, du leste riktig. Og det smaker jævlig. Jeg bruker fersk hvitløk og ingefær, og lar det trekke i tevannet i 15 min, drikker etterpå. Det funker som bare juling, og pga denne vidunderteen får jeg forhåpentligvis gjennomført hjemmeeskamen likevevel. Så drikk ingefær og hvitløk-te! Universalmedisin.
Gjest vimselot Skrevet 10. mai 2007 #12 Skrevet 10. mai 2007 Varm grønnsaksbuljong med flere store fedd hvitløk, og en fersk chilipepper pluss par gram c-vitaminer (ikke c-vitaminer i buljongen men som brusetabletter f.eks i vann).
Gjest =tentacle= Skrevet 11. mai 2007 #13 Skrevet 11. mai 2007 Det som jeg trodde var forkjølese var lungebetennelse. Det forklarer jo hvorfor jeg har vært så slapp. Uansett, jeg skulle fortelle om min nye oppdagelse; Hvitløk og ingefær-te. Ja, du leste riktig. Og det smaker jævlig. Jeg bruker fersk hvitløk og ingefær, og lar det trekke i tevannet i 15 min, drikker etterpå. Det funker som bare juling, og pga denne vidunderteen får jeg forhåpentligvis gjennomført hjemmeeskamen likevevel. Så drikk ingefær og hvitløk-te! Universalmedisin. ← Tar du ikke antibiotika mot lungebetennelsen?
Gjest Pax Skrevet 11. mai 2007 #14 Skrevet 11. mai 2007 (endret) Tar du ikke antibiotika mot lungebetennelsen? ← Jovisst, tar Apocillin, begynte å dem i går. Hvitløk/ingefær er for å bygge opp imunforsvaret. Hvitløk har antibiotikalignende egenskaper, og det antas at hvitløk i en eller annen form kommer til å overta etter penicillin den dagene bakteriene blir resistante mot det. Hvitløk knekker superbakterier Endret 11. mai 2007 av Pax
LaraCroft Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #15 Skrevet 11. mai 2007 (endret) Takk for svar:) ja alternativ medisin er jo jeg fan av, så hvitløk og ingefær syntes jo jeg var gode tips.... men kjæresten min han er jo ikke glad i det...spurte om jeg skulle lage det til han , men det ville han ikke så her går det i c-vitaminer og te med japansk peppermynte olje...( bare så vidt jeg får det i han ) ..hehe.... Og mye kos da Tar fortsatt i mot råd da, noterer meg det meste som kommer frem her Og lykke til med lungebetennelsen Pax Endret 11. mai 2007 av LaraCroft
Gjest Pax Skrevet 11. mai 2007 #16 Skrevet 11. mai 2007 men kjæresten min han er jo ikke glad i det...spurte om jeg skulle lage det til han , men det ville han ikke Og lykke til med lungebetennelsen Pax ← Det forstår jeg egentlig, det er ikke godt. Takk for lykke til-et.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå