Pastor Knut Skrevet 14. mai 2007 #21 Skrevet 14. mai 2007 Synes dere det er greit å legge ut bilder av andre uten samtykke? ← Tror det er ganske klare regler her. Bilder som må regnes som offentlige bilder, kan legges ut. Private bilder eller bilder tatt av deg i privat sammenheng SKAL ha ditt samtykke før de legges ut.
Cata Skrevet 14. mai 2007 #22 Skrevet 14. mai 2007 Enig med de øvrige her. Det er ufint å legge ut bilder av andre mennesker uten deres samtykke. Nå har ikke jeg profil på Facebook, men dersom jeg legger ut bilder andre steder så holder jeg meg til bilder uten mennesker på. Unntaket er feriebilder der jeg kan ha fått med tilfeldig forbipasserende, men da går det vanligvis klart fram av bildet at evt. mennesker som er kommet med ikke har noe med selve motivet å gjøre.
Grooo Skrevet 14. mai 2007 #23 Skrevet 14. mai 2007 Tror det er ganske klare regler her. Bilder som må regnes som offentlige bilder, kan legges ut. Private bilder eller bilder tatt av deg i privat sammenheng SKAL ha ditt samtykke før de legges ut. ← Joda, vi vet at reglene er klare. Men folk bryr seg jo ikke om dem for det.
Susannah Skrevet 14. mai 2007 #24 Skrevet 14. mai 2007 Joda, vi vet at reglene er klare. Men folk bryr seg jo ikke om dem for det. ← Helt enig med deg i det. Dem som har skrevet innlegg her har i allefall tenkt over hvorvidt billedposting kan være ekkelt/ubehagelig/unønsket, mens de alle færreste som bruker Facebook ser ut til å ha tenkt gjennom det.
Pastor Knut Skrevet 15. mai 2007 #25 Skrevet 15. mai 2007 Helt enig med deg i det. Dem som har skrevet innlegg her har i allefall tenkt over hvorvidt billedposting kan være ekkelt/ubehagelig/unønsket, mens de alle færreste som bruker Facebook ser ut til å ha tenkt gjennom det. ← Det er mulig å anmelde lovbrudd.
Susannah Skrevet 15. mai 2007 #26 Skrevet 15. mai 2007 Det er mulig å anmelde lovbrudd. ← Ja, og det er fint. Men noen lenger oppe i tråden her, sa at de hadde lagt ut bilder av venner, men "det var jo helt uskyldige bilder". Greit, nok, det er kanskje ikke fyllabilder, men enkelte vil ikke ha bilder av se selv på nett, uansett situasjon. Derfor bør folk spørre om lov før de legger ut bilder av andre, men det praktiseres nok ikke noe særlig i dag. Og da er det opp til hver enkelt å si fra til den som har lagt ut bildene, selv om dette kanskje kan være litt ubehagelig av og til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå