Gå til innhold

Benedictes bryllupsdagbok


BenedicteK

Anbefalte innlegg

Ja nå er datoen satt, 26.07.08... Har bestilt kirka, men det er også alt jeg har planlagt forløpig. Har vært forlovet lenge, og følte at vi aldri kom til å gifte oss hvis vi ikke satt datoen og bestilte kirka for å gjøre det "offesielt". Har lenge gått å tenkt på når det passer å gifte seg, men det har liksom bare blitt med tankene tidligere.

Vi blir ikke å ha noe stort, dyrt bryllup, blir sikkert å invitere mange gjester, men pengene må det spares på fordi jeg enda går på skole, og har maaange år igjen. Jeg har heller ikke noe behov for et dyrt og staselig bryllup, det viktigste er å gifte meg med han jeg elsker :)

Det neste jeg blir å gjøre innen planlegging, er å be svigermor om hjelp til å skrive ned alle i familien hun mener vi bør invitere. Han har stoooor familie, og de fleste har jeg vel ikke møtt enda. Og så er det jo litt fint å vite ca antall på gjester når man bestiller lokale...

Endret av BenedicteK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :vinke:

Gratulere med frieriet (selv om det er ei stund sida) og :velkommen: hit til oss KG-jenter :)

Spenende med bryllup :bryllup::bryllup:

Gleder meg til å følge med det i planleggingen din framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei og :velkommen: hit til KG! Skal bli spenende og følge med på planleggingen, begynner å bli endel 2008 bruder her inne nå! Det er stas!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Hei hei!

Gratulerer med bryllupsdagbok!!!! Skal bli gøy å følge din vei mot bryllup! Dere gifter dere kun en uke før oss :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit til oss KG jentene. Skal bli gøy å følge deg videre. Jeg skal gifte meg 2 uker etter deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nå har jeg vært uten både data og internett helt siden sist jeg skrev her, så har ikke akkurat hatt noen mulighet til å oppdatere.

Det har ikke egentlig skjedd så mye siden sist, jeg har meldt meg på et grete roede internettkurs, og håper jeg klarer å ta av meg maaange kilo før bryllupet er. I tillegg så har jeg faktisk skaffet meg kokk til middagen, det er en bekjent av pappa som skal ordne det. regner med at jeg bare tar nærmeste familie til middagen, og det blir ca 25-30 stk. Kokken kom også med et forslag om kongekrabbe i forretten, og både jeg og brudgommen syntes det hørtes ut som en god ide. Men hva serverer man til hovedretten da?

Har også bestemt å leie det største lokalet som finnes her i området til, da det også er det lokalet som har best kjøkken og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Nå har planleggingen ligget på hylla en stund, har hatt mye annet å fokusere på, men har gjort meg mange tanker om bryllupet.

En ting er at jeg lurer på om vi har satt feil dato. Har tenkt mye på forskjellige bryllup i det siste, og kommet fram til at jeg egentlig ønsker å ha et vinterbryllup. I begynnelsen tenkte vi på å gifte oss i "Iskapellet" i Alta Igloo Hotell, men kom frem til at det ville vært for liten plass der, men nå i det siste har jeg begynt å like tanken mer og mer på å ha vinterbryllup, selv om jeg ikke blir å gifte meg i iskapellet. Har også tenkt litt på at det hadde vært fint å gifte seg på den datoen vi ble sammen (26 februar).

En annen ting er jo økonomien. Jeg har begynt å se hvor mye det faktisk kommer til å koste å gifte seg, og det er ikke akkurat noe pene tall, så kanskje vi burde utsette litt for å få spart opp litt ekstra?

Vi har ikke bestemt noe enda, men forløpig er datoen enda 26.07.08 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Satt meg ned og tenkte på hvor lenge vi har vært ilag, fant ut at det er ikke så mange dager til forlovelsesdagen....

Det var jo ikke lenge til :) Skal dere feire på noen spesiell måte eller?

:klemmer:

Endret av Ballerina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke lenge til :) Skal dere feire på noen spesiell måte eller?

:klemmer:

Vet ikke helt, vi har jo ikke akkurat feiret på noen spesiell måte tidligere, pga at det er jo julaften så det har liksom bare blitt skjøvet bak... Ikke så mye tid å feire forlovelse på julaften...

Men lurer på om det blir noe i år, i og med at det er 5 årsdag. Kan jo kanskje feire det en annen dag litt før jul eller noe sånt. Har snakket litt om det. Men vi får se, det kommer helt ann på lommeboken også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet lokale! 3500 kr for hele helga, det er vel ikke så altfor ille... Men hun sa jeg måtte regne med at det kommer en prisøkning i januar. lurer på hvor mye det blir på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet lokale! 3500 kr for hele helga, det er vel ikke så altfor ille... Men hun sa jeg måtte regne med at det kommer en prisøkning i januar. lurer på hvor mye det blir på...

Ikke ille i det hele tatt! :hoppe: Så bra at dere fant dere lokale! Det er et lokale dere gjør alt annet selv?

Prisøkningene pleier ikke å være så store, men vårt lokale gikk opp 750 kr til neste år (fikk vite det allerede nå hva det ble på neste år). Men det var ganske ekstrem forandring.. pleier å ligge på bare et par prosent økning fra år til år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ballerina
Har funnet lokale! 3500 kr for hele helga, det er vel ikke så altfor ille... Men hun sa jeg måtte regne med at det kommer en prisøkning i januar. lurer på hvor mye det blir på...

Det er jo kjempebra!!! :-D En prisøkning kan jo ikke være sååå mye???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *marie*

Hei,

Gratulerer med forestående bryllup og med dagbok her på KG.

Veldig kjekt å ha et sted man kan samle alle tanker og ideer :)

Blir spennende å følge deg i planleggingen videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Ikke ille i det hele tatt! :hoppe: Så bra at dere fant dere lokale! Det er et lokale dere gjør alt annet selv?

Prisøkningene pleier ikke å være så store, men vårt lokale gikk opp 750 kr til neste år (fikk vite det allerede nå hva det ble på neste år). Men det var ganske ekstrem forandring.. pleier å ligge på bare et par prosent økning fra år til år :)

Ja det er nok et lokale hvor vi gjør alt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff. sitter her å prøver å lage et monogram. har flere forslag, men er ikke helt fornøyd med noen av dem. sliter med å finne rett skrift å bruke. Er ikke en av dem som klarer å tegne sånt selv.

men men. er overtrøtt så kanskje ikke så rart jeg ikke får til noe. holder på å sovne her jeg sitter, og jeg aner ikke hvorfor jeg enda sitter her. Tror det er mest fordi samboern snart skal stå opp og dra på jobb, og vil så gjerne si hade til han nå når jeg alt har vært lenge våken...

Argh, men jeg skulle så gjerne hatt et monogram som jeg er fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...