Gå til innhold

Klar for å føde?


Glossy

Anbefalte innlegg

Er det noen som er begynt å bli klar for å føde??

Jeg har termin 30 juni så jeg har enda en stund igjen, men jeg kjenner at jeg virkelig ikke er klar for det. Har mye plager i svangerskapet og er 100% sykemeldt. Synes det er slitsomt å gå sånn. Men likevell orker jeg ikke tanken på å presse det ut helt enda :ler:

Dette blir min 2. fødsel så jeg vet jo på en måte hva jeg går til, men alikevell.

Stor gleder meg til å se den lille inni her og er veldig spent på hvordan han ser ut osv, men det var liksom SELVE fødselen da....

Flere som har det sånn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er rimelig sprekklar ja :ler:

8 dager til termin og masse kynnere, men ikke noe annet :sur:

Synes også det er skrekkelig, nesten grusomt, kjedelig å gå hjemme hele dagen (hatt permisjon i snart to uker). Det er bare så mange ganger man kan se på Ricki Lake liksom, og husarbeid kan man jo bare glemme når man er på størrelse med en babyelefant :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja godt det ikke bare er meg som ikke får gjort noe....

Soving om natten er og begynt å bli et ork. Ryggen verker og en finner ikke noen gode sovestillinger. Så da står jeg bare opp. Men kjenner jo at jeg trenger mer søvn. Får vel heller prøve litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har termin 23.juni og er ikke helt klar for fødsel ennå ;)

men jeg begynner å bli skikkelig lei av å sove dårlig om natten - og ikke minst de utallige dobesøkene... så innen midten av juni tipper jeg at jeg er klar for å få henne ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin om to uker og vet ikke helt om jeg er klar eller ikke :ler:

Jeg tar ting som det kommer, føler at holdningen jeg har passer meg fint og at det kommer til å gå bra. Jeg er enda ikke lei, selv om alle rundt meg forventer at jeg skal være lei! Altså, jeg synes det er kjipt når bekkenet låser seg og sambo må vri meg runt i senga :ler: Og at det blir mye sitting. Men jeg har en forholdsvis liten/normal mage som ikke volder meg store problemer.

Stort sett beveger jeg meg greit og føler at jeg fortsatt er i form

Men kan være at jeg er lei om en uke eller to da! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 15. juni med min første, og føler meg ganske klar. Jeg har vært frytelig redd for fødselen gjennom hele graviditeten men etter å ha lest "et barn blir til", lest om fødsler på internett og fått omvisning på fødeavdelinga føler jeg meg klar nå!

Sover også inderlig dårlig på natta, og blir mer og mer hemmet for hver dag. I går fikk jeg ikke av meg venstre støvlett så jeg lå på sofaen hele kvelden med en støvlett på meg! Gleder meg virkelig til å få kroppen min for meg selv :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin 16. juni, og den siste tiden har det gått opp for meg at det faktisk ikke er så lenge igjen! Legen mente til og med at jeg jeg kanskje har født før neste time hos han, som er 31. mai :overrasket: Babyen er godt festet i bekkenet og er klar ihvertfall. Men min menstermin er 23. juni. Tok eggløsningstest og er ganske sikker på den, så jeg regner med å måtte gå over tiden! Men håper selvfølgelig jeg føder før! Kan godt føde i uke 38 :) Så ja- jeg er klar til å føde når det har gått tre uker til :) Vil ikke ligge lenger på sykehuset enn nødvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nyter fortsatt å være gravid, men forventes visst at jeg skal være temmelig lei nå. :ler:

Har igjen 20 dager til termin, og skal gjøre unna en eksamen før fødsel (er planen hvertfall), men mentalt begynner jeg nok å bli forberedt. Tenker ikke på det som skremmende, men ville nok fått sjokk om det plutselig skulle sette i gang likevel. Er igjen litt småting og handle, og sykehusbagen er heller ikke klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg ikke av meg venstre støvlett så jeg lå på sofaen hele kvelden med en støvlett på meg!

:hoho:

I mitt forrige svangerskap ble jeg satt i gang. Var egentlig veldig greit for da visste jeg jo på en måte hva som skulle skje. Men denne gangen tenker jeg mye på NÅR det skal skje. Tenk om jeg er i butikken eller på kino osv.

Tror egentlig ting hadde vært litt lettere å forholde seg til hvis jeg visst at jeg skulle føde på termindag..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt på det der med hva hvis vannet går mens jeg står i kø på butikken. Hvem er det flauest for, meg eller folk rundt meg? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 27. juni, og forrige uke fikk jeg beskjed om at vesla kanskje måtte ut veldig snart. Så nå er jeg kjempeklar :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt på det der med hva hvis vannet går mens jeg står i kø på butikken. Hvem er det flauest for, meg eller folk rundt meg? :ler:

Jeg tenker veldig på de som må vaske det etter deg... Herregud så flaut... Tenk om du sitter på tante's sofa? Eller i noen andre sin bil...?

Men etter å ha fulgt med på en nylig tråd på hovedsiden der folk forteller om hvor de var når fødselen startet, har jeg inntrykk av at det som oftest skjer på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, nå er jeg kanskje i gang med å føde.... Vet ikke helt hva jeg synes om det, men har vel ikke noe valg. :ler:

Kan jo stoppe opp da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du kanskje i gang??

Sitter du med rier nå da eller? åhhh så spennende!

Masse lykke til i så tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iss er visst i gang ja!!! :hoppe:

Jeg merker at jeg er litt delt. Jeg har 3 uker igjen. Egentlig er det greit at den lille kommer men samtidig nyter jeg dagene også. Litt rart at det forventes sånn at man skal være så lei også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjelpes, nå er jeg kanskje i gang med å føde.... Vet ikke helt hva jeg synes om det, men har vel ikke noe valg. :ler:

Kan jo stoppe opp da...

Gratulerer med lille jenta, håper alt gikk bra :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...