Gå til innhold

Thailand


Gjest White Orchid

Anbefalte innlegg

Gjest White Orchid

Har nettopp kommet hjem fra en fantastisk ferie i Hua Hin, Thailand. Nå lurer vi på å bestille ny tur til Phuket til vinteren. Det jeg lurer på er: Er det noen som vet hvordan det er å dra dit på vinteren? Og i Hua Hin holdte jeg på å bli oppspist av mygg, er det mye mygg der? Hvor på Phuket er det best å dra? Og har dere noen tips om koselige, litt romantiske hoteller?

På forhånd takk for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. vinteren er den beste tiden i sør Thailand....høysesong er vel desember-februar. Har ikke noe tips om Phuket, har så vidt vært innom der..liker meg godt i Krabi og Lanta=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuket er fint på vinteren pga regntiden på sommeren. Men det er også mange flere turister der på vinteren, og prisene er høyere. Mygg kan det jo være i alle tropiske strøk, men det er mer i regntiden enn ellers på året. Det er uansett viktig å bruke myggmiddel og dekke seg til når det er som verst.

Phuket er mest kjent for sine tre strender : Men det er også flere strender i omeråde enn disse tre.

Patong Beach som er det eldste tursitstedet på Phuket. Her er det høy partyfaktor, mange go go barer og denne delen er godt kjent for sitt utagerende nattliv. Her ligger også den kjente gata banglaroad. Gode shopping muligheter i dette omeråde.

Karon beach er imponerende lang og med gnistrende hvit strand. Siden stranden er stor så er den sjelden overbefolket. Men jeg mener dette er en av Phukets beste strender.

Kata beach, her har jeg inntrykk av at mange som reiser er eldre reisende, så dette passer fint for en rolig avslappende ferie. Vannet her er langrunt, så det passer også for barn.

Både fra Kata og Karon er det lett å ta tuk tuk til Patong dersom dere vill sove i roen, men oppleve litt av kveldslivet også.

Fra Phuket er det mulig å ta utflukter til mange nærliggende steder feks Phi phi, similan islands og Phang Nga for å nevne noen.

Her er en fin side for å bestille hotell http://www.2phuket.com/

Endret av Miracl3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...